Køleskab på 12v + jäger + knaus sport -> v~
Fra : Morten Lassen

Dato : 10-07-06 14:26

Hej
Jeg kan ikke få mit køleskab på min Knaus Sport 500UK (2004) til at
virke på 12 volt. Jeg har et fuld monteret jägerstik på bilen.
Mekanikeren har monteret den via en vejledning jeg gav ham, dvs.
   Ben 9 kan tændes via kontakt i bagagerummet
   Ben 10 kører via tændingen
   Ben 11 er stel til ben 10
   Ben 13 er stel til ben 9
Jeg har målt ovenstående igennem og stikket er forbundet korrekt!

Knaus forhandleren påstår at køleskabet i en Knaus er forbundet til
samme ledning som til lys i CV, hvilket jeg ikke kan forstå. Det er
tåbeligt efter min mening.
Nu har jeg kørt en tur på 1 time på max køling med kontakten
tilsluttet, dvs. både strøm på ben 9 og 10, men temperaturen i
køleskabet havde ikke ændret sig. Da der ikke er en lampe i køleskabet
er det meget svært at vide, om det faktisk kører.

Jeg har på fornemmelsen at køleskabet slet ikke er forbundet til
hverken ben 9 eller 10 ellers også bruger den en anden
stelforbindelse.
Kan I hjælpe?

Mvh. Morten

Fra : Claus DN

Dato : 13-07-06 10:51

"Morten Lassen" <molassen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
| Hej
| Jeg kan ikke få mit køleskab på min Knaus Sport 500UK (2004) til at
| virke på 12 volt. Jeg har et fuld monteret jägerstik på bilen.

Hej Morten

Jeg plejer at tænde lampen over køkkenet som kører på 12v først. Når jeg så
tænder for køleskabet kan jeg tydeligt se det på lysstyrken i lampen om
køleskabet tænder.

I min Knaus fra 2001 kører køleskabet på samme 12v "linie" som toilettet,
vandpumpen og lyset.

Vh. Claus