RAM spørgsmål
Fra : JokeSten

Dato : 18-06-01 22:25

De 64 mb (100 mhz ) Ram jeg har siddende i min 650 mhz savner udskiftning :)
Jeg har planer om at købe en stang 256 mb PC133 ram. I min motherboard
manual
( et Aopen AK72) står der at der er understøttelse for 168-pin DIMM PC133
SDRAM og VCM SDRAM
Hvad er forskellen på almindelig SDRAM og VCM SDRAM ?
hvad er forskellen hvis det er 1, 2 eller 3 parts ? Og hvad er bedst?
jeg overvejede at købe :
"
SDRAM PC133 Veritech 256MB
Type: SDRAM PC133 168-pins
Bit: 64bit
Access time: 7,5ns
Standard: 1. Parts
Warranty: 10 Years
"
for 540 kr ?... er dette en ordenlig RAM-blok? Og hvis ikke hvaad er så godt
?

Jeg håber at i vil give jeres mening og erfaring
Mange tak på forhold
JokeSten

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-06-01 07:29

"JokeSten" <mhb@rhk.dk> wrote in news:9glqrg$v4o$1@news.net.uni-c.dk:

> Hvad er forskellen på almindelig SDRAM og VCM SDRAM ?

Læs mere om Virtual Channel Memory her:
http://www.bxboards.com/pc133/vcm.shtml

> hvad er forskellen hvis det er 1, 2 eller 3 parts ? Og hvad er bedst?

1. parts består af chips og PCB fremstillet og samlet af samme fabrikant.

2. parts består af chips fra en fabrikant, PCB fra en anden fabrikant og
samlet hos den ene af fabrikanterne.

3. parts består af chips fra en fabrikant, PCB fra en anden fabrikant og de
er samlet hos en tredie fabrikant.

Hvad er bedst? Jeg tror ikke der er den vilde forskel idag sålænge man
undgår billig 3. parts. Men før i tiden var det et spørgsmål om kvalitet. 3.
parts bestod ofte af de absolut billigste dele, samlet dér hvor produktionen
kunne gøres billigst. Jeg selv køber aldrig andet en 1. parts, men jeg tror
mest det er et spørgsmål om tro.

> SDRAM PC133 Veritech 256MB
> for 540 kr ?... er dette en ordenlig RAM-blok? Og hvis ikke hvaad er så
> godt ?

Udemærket RAM. Som sagt så er kvalitetsforskellene ikke så store idag, som
de var før. Man oplever sjældent at bundkort ikke vil køre med bestemte RAM
klodser, eller 2 RAM klodser ikke vil køre sammen.

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm