request.QueryString("tekst")...
Fra : Magnus

Dato : 09-07-06 12:48

Er der ikke en måde hvor jeg kan sikre mig at input hentet fra adresselinien
via. request.QueryString("tekst") ikke komme til at indeholde noget som kan
misforståes.

F.eks. hvis jeg som her har en over skrift som kunne hedde "Dette er sådan
en overskrift"

Den indeholder både mellemrum og danske tegn som ikke er godt i sine
adresseliner.

Kan man gøre det så de omkodes til noget som browseren kan forstå uanset
hvad tekst der skal vises i adresselinien?

/Magnus

Fra : Michael Weber

Dato : 09-07-06 14:01

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> wrote in message
> [...]
> misforståes.
>
> F.eks. hvis jeg som her har en over skrift som kunne hedde "Dette er sådan

Hvis du vil hindre at du modtager en QueryString("tekst") (serveren
requester en querystring), der indeholder noget
du ikke mener, den skal indholde, hvor skal du så filtre de tegn fra ?
hint : querystringen modtager du på serveren.

> Den indeholder både mellemrum og danske tegn som ikke er godt i sine
> adresseliner.

Der er vel i sig selv ingen problemer med f.eks. danske bogstaver
urlencoded :
æ=%E6 , ø=%F8 , å=%E5 , Æ=%C6 , Ø=%D8 , Å=%C5

> Kan man gøre det så de omkodes til noget som browseren kan forstå uanset
> hvad tekst der skal vises i adresselinien?

hvis en dansker poster i et engelsk forum, kan vedkommende sende f.eks. æ,ø
og å.
Dette er ikke særligt smart at sende direkte videre til engelske browsere,
da de ikke forstår disse
tegn.
Derfor skal du omforme æ,ø, å o.s.v til html´ske koder.
f.eks :
æ = &aelig; , ø = &oslash; , å = &aring; , Æ = &AElig; , Ø = &Oslash; , Å
= &Aring;

alternativt :

Server.HTMLEncode(request.QueryString("tekst") )

> /Magnus

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-06 07:08

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan man gøre det så de omkodes til noget som browseren kan forstå uanset
> hvad tekst der skal vises i adresselinien?

Hvorfor have teksten i adresselinien....?

Du kan da bare benytte POST og Request.Form...
På den måde kan man ikke se noget i adresselinien !

Neuhafen