Hvordan gør jeg dette direkte i MySQL...
Fra : Magnus

Dato : 09-07-06 11:35

Jeg har i MySQL et felt som indeholder nedenstående linie:

sdsdsdf|dsf|sdf|FIDDette er en overskrift|@|

Med denne får jeg alle poster som indeholder bogtsverne "FID" i feltet
options
WHERE options LIKE '%FID%'"

Hvordan isolerer jeg teksten "Dette er en overskrift" i en overskrift....

options AS overskrift

Dvs. skriver alle tegn efter "FID" og til der kommer en "|"

Hvordan kan jeg det i et MySQL database kald?

Jeg har gjort det sådan i ASP men det skal gøres direkte i mit DB kald:
varOverskrift=RS("options")
varOverskrift=mid(varOverskrift, InStr(varOverskrift, "FID")+3,
len(varOverskrift))
Response.write left(varOverskrift, InStr(varOverskrift, "|")-1) & "<p>"

/Magnus

Fra : Martin

Dato : 09-07-06 12:37

Magnus wrote:
> [...]
>
> options AS overskrift
>
> Dvs. skriver alle tegn efter "FID" og til der kommer en "|"

Du kan bruge den simple REPLACE, hvis det selvfølgelig altid er FID der
står der.

Du kan også bruge en af padding funktionerne LPAD og RPAD.

Ellers kan du begive dig ud i noget REGEX