Min. højde på en div!
Fra : MtM

Dato : 09-07-06 10:39

hej gruppe

Jeg er ved at lave om på min side
men har fået et lille problem

har nogen sider som ikke flyder meget og mange sider der flyder meget !

Kan man ikke gøre sådan at siden har en min. højde

Håber i forstå hvad jeg mener :o/

På forhånd tak
MtM

PS. kan ikke smid et links da siden ikke er lagt op endnu.

Min style.ccs
--klip--
#indhold{
text-align:left;
padding:1px;
margin-top:0px;
margin-left:10px;
overflow:auto;}
--klip--

Fra : Martin

Dato : 09-07-06 12:40

MtM wrote:
> Min style.ccs
> --klip--
> #indhold{
> text-align:left;
> padding:1px;
> margin-top:0px;
> margin-left:10px;
> overflow:auto;}
> --klip--

indsæt i #indhold
height: 100px; // Rettes til din minimum højde

og efter det, så smider du en

html > #indhold { // Firefox
height: auto;
min-height: 100px; // Rettes til din minimum højde

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-06 12:51

"MtM" <MtM_sletdette_@email.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man ikke gøre sådan at siden har en min. højde

Prøv at kigge her
http://www.hjemmesideskolen.dk/html/testsider/minheight.asp

Hvor vidt det er smart ved jeg ikke. Du risikerer at fremtvinge en
unødvendig rullebar, som får de besøgende til at tro at der er mere indhold.
Hvilket kun vil skabe irritationer, da dine besøgende har rullet ned for
blot at konstatere der ikke var mere indhold. Her skal du huske at du ikke
har nogen indflydelse på hvor stort et browservindue den besøgende anvender.

Nogle af mine sider på http://csnet.dk/html/ er også korte, og vil fylde
meget lidt ved store browservinduer. Jeg ser det ikke som et problem

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk