Kat i løbetid stukket af...
Fra : kalinnea

Dato : 08-07-06 22:31

Hej NG

Her til aften har vi været sammen med vores vennepar i deres 10 dage nye
lejlighed med have... Under fodboldkampen gik det pludseligt op for os at
katten, som hele tiden havde miavet og brrrrruuu'et pga løbetid, var
mistænkeligt stille... Ganske rigtigt, katten må være smuttet ud af et
vindue.

Vi har ledt, misset, kaldt, lokket og ledt igen, men ingen Nora. Vores
vennepar får nok ikke meget søvn, før hun er kommet hjem igen.

Nu kommer spørgsmålet... Hun er i løbetid og mens vi ledte mødte vi ml 6 og
10 andre katte. Vi kan jo håbe at de alle er hunkatte eller kastereret, men
men men... Hvis uheldet er ude, hvornår og hvordan kan de så se, om de skal
aflyse ferien om 2 måneder?

Vi havde det helt dårligt med at forlade dem, de ledte og ledte... Jeg håber
hun ligger i et skab og hygger sig, det ville jo være dejligt!

Kryds poterne for Nora.

Mange katte-venne hilsner Linnea.

Fra : Hanne Engermann

Dato : 08-07-06 23:15

Hvis der var åbne vinduer - og det er der jo lige nu - er hun nok
smuttet, så det er ikke i et skab, hun hygger sig, men i selSKAB
(undskyld) med en af områdets Adonis'er. Men det vil tiden jo vise,
nærmere om ca. 4 uger, hvor hendes dievorter vil være blevet større og
lyserøde.

Jeg vil ikke undlade at sige, at man godt kan lade hende neutralisere på
det tidspunkt. Det vil IKKE være synd for hende, for moderfølelsen
opstår først i forbindelse med selve fødslen, IKKE før.
Derimod vil det være bandsat synd at fjerne killinger EFTER en fødsel,
da hunkatten er et af de dyr med den største moderfølelse.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : kalinnea

Dato : 09-07-06 10:10

"Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> wrote in message
> [...]
> (undskyld) med en af områdets Adonis'er. Men det vil tiden jo vise,
> nærmere om ca. 4 uger, hvor hendes dievorter vil være blevet større og

Mange tak for svaret. Jeg frygter også det er sel-skab hun har opsøgt selvom
hun hele tiden har været meget bange for at gå ud. Lysten har nok været
større end frygten.

> [...]
> Derimod vil det være bandsat synd at fjerne killinger EFTER en fødsel,
> da hunkatten er et af de dyr med den største moderfølelse.

Jeg vil fortælle min veninde det med neutraliseringen. Katten er fra Island
og det har hele tiden været meningen at hun skulle møde en sød (er / var
udset) hankat og at hun skulle have killinger. Hun er en meget flot mis og
fantastik til børn. Nu ved de jo ikke hvem faderen er. Hvis hun skulle få
killingerne ville min veninde _ALDRIG_ få dem aflivet, hun er en kæmpe
dyreven, så det er bliver ikke aktuelt.

Jeg talte med dem i morgen, stadig ingen mis... Jeg tager ud og hjælper med
at lede og så håber vi hun dukker op snarest.

Mange hilsner Linnea.

Fra : Battlefield´s

Dato : 09-07-06 10:39

Hej Linnea
Bare en ide: en af vores venners hunkat var også gået hjemmefra for nogle år
siden. Vi kunne høre hende kalde (ja, hun var nemlig også i løbetid) så vi
gav vores avlshan sele på (det var han heldigvis vant til) og så gik vi
rundt omkring med ham. Som alle hankatte gik han og snakkede og kaldte og på
den måde fandt de hinanden, og da han jo var i sele skete der ikke noget
Vi fik fat i hunkatten og hun kom hjem igen. Hun var ikke blevet gravid.
Måske kender du nogen med en fertil hankat?
Hilsen Vibeke
www.battlefields.dk

Fra : kalinnea

Dato : 10-07-06 08:38

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Vi fik fat i hunkatten og hun kom hjem igen. Hun var ikke blevet gravid.
> Måske kender du nogen med en fertil hankat?

Hej Vibeke
Det var faktisk en rigtig god idé, jeg læste først din post i går aftes, men
Nora er endnu ikke dukket op, så jeg vil sende idéen videre til min veninde.

Mange hilsner Linnea

Fra : Battlefield´s

Dato : 10-07-06 13:36

> [...]
men
> Nora er endnu ikke dukket op, så jeg vil sende idéen videre til min

Hej
Ja, så må vi bare krydse fingre for at hun stadig er i løbetid, ellers
hjælper det nok ikke så meget.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 14-07-06 15:13

> [...]
>
> Vi har ledt, misset, kaldt, lokket og ledt igen, men ingen Nora. Vores
> vennepar får nok ikke meget søvn, før hun er kommet hjem igen.

Er katten kommet hjem igen?

--
MvH
Rinnie Ilsøe

Fra : kalinnea

Dato : 17-07-06 11:27

> Er katten kommet hjem igen?

Nej hun er ikke... Det er så synd for vores vennepar.
Hele naboområdet er klistret til med plakater og inde ved deres gamle hjem
har de også hængt op. Hun er _ikke_ mærket på nogen måde, men havde halsbånd
på, hvilket hun altid har gået med.

Deres flytning kom ret pludseligt, så de havde ikke tid til at få hende
mærket inden.

Jeg håber stadig hun vender hjem, katte er jo seje til det punkt, men min
veninde er ved at miste modet, da Nora ikke engang kunne fange en flue i et
vindue *s*.

Mange hilsner Linnea.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 18-07-06 15:32

> [...]
> veninde er ved at miste modet, da Nora ikke engang kunne fange en flue i

Æv, det er jeg ked af at høre. Jeg har en gammel hun-kat på 10 år, hun
forsvandt da hun var 3 år gammel og var væk et helt år! Pludselig en dag
kommer hun vandrende hen til fordøren som om hun kun lige havde været væk i
5 minutter. Jeg kalder "Tinneeee" og hun vandrer lige hen til mig som intet
var hændt!

De er utrolige de katte - og jeg krydser fingre for at din venindes kat
laver samme nummer - bare hun ikke venter et helt år!!

--
MvH
Rinnie Ilsøe

Fra : kalinnea

Dato : 18-07-06 22:31

> De er utrolige de katte - og jeg krydser fingre for at din venindes kat
> laver samme nummer - bare hun ikke venter et helt år!!

Det skal hun ikke... Nora vente hjem i dag. Drøn glad for at se kendte
mennesker 1-2 kilo lettere (på 10 dage) men ikke sulten... Halsbåndet var
væk..?

Men veninde er overglad og ville tage til vagt-dyr-lægen her til aften, men
eftersom Nora virker helt normal, (og rask) rådede jeg hende til at vente
til i morgen. Så kunne hun benytte den kendte dyrlæge og Nora kunne lige
faldte lidt til ro.

Suk, det var vel nok en dejlig tirsdag.

Mange katte hilsner Linnea
Tak for de gode råd og tankerne til Nora.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 19-07-06 10:50

> [...]
>
> Det skal hun ikke... Nora vente hjem i dag. Drøn glad for at se kendte
> mennesker 1-2 kilo lettere (på 10 dage) men ikke sulten... Halsbåndet var

Skønt at høre hun er vendt hjem igen!! Underligt med halsbåndet dog... Enten
har hun hængt fast i noget (hvis hun har tabt sig kan det jo nemt falde af)
eller har nogen forelsket sig i hende.

I hvert fald godt at høre at den lille familie blev genforenet!

--
MvH
Rinnie Ilsøe