Synkesen Fischer i Fredericia
Fra : Anker Eriksen

Dato : 08-07-06 19:57

Hjælp: er der en der har kendskab til navnene Synkesen og Fischer i
Fredericia
--
Carla Eline Synkesen Fischer:
Født: 27 Feb 1918 i Sankt Michaelis Sogn, Fredericia, Elbo H, Vejle

Fra : Erling Qvortrup

Dato : 08-07-06 21:03

En dame, der hed Synkesen, havde en broderiforretning i Vendersgade 39
(Michaelis sogn) i Fredericia. Der har været en billedskærer (træarbejde)
Fischer i Købmagergade 35 i Fredericia. Jeg kan prøve at undersøge nærmere
på vores lokalarkiv mht. navnene, hvis du er interesseret.
Hilsen Jonna Qvortrup

Fra : Anker Eriksen

Dato : 08-07-06 22:44

Jeg vil gerne vide lidt mere om navnene.
Jeg slægtsforsker lidt for en kolega, hvis mormor hedder Carla Eline
Synkesen Fischer.
Jeg har set i kirkebøgerne Fredericia Trinitatis 1877-1891, fødte og
Fredericia Michaelis 1876-1891, fødte og finder her kun en Fischer.
Navnene Synkesen og Fischer er jo ikke helt almindelige navne, så jeg håber
på hjælp.
Damen der havde en broderiforretning er med alt held måske en søster til
Carla???
mvh
Anker

Fra : Inger Buchard

Dato : 09-07-06 10:57

Du skal være opmærksom på de mange variationer over navnet: Söncke, Sonnich,
Sønnick osv.
Det er ret normalt i Vadehavsområdet og dermed i Sønderjylland. Desværre er
der ingen folketællinger mellem 1860 og 1920 i Sønderjylland, så ad den vej
kan du ikke spore hendes ophav. Giver fadderne en ide?

Inger

Fra : Anker Eriksen

Dato : 09-07-06 15:35

Det jeg har er fra en dåbsattest, udskrevet 23 juni 1954.
Familienavn: Fischer
Fornavn: Carla Eline Synkesen
Fødeby, sogn: Fredericia, Vejle Amt
Fødslesår / dag: 1918. den 27. feb
Kirken: den romersk-katolske Sct. Knuds kirke i Fredericia.
Dåbsdag: 1918, den 16. marts.
Forældre: Billedskærer Harald Edvard Bertel Fischer og Hustru Elna Hansine
f. Synkesen.

mvh
Anker

"Inger Buchard" <ibuchard@post4.tele.udenspamogpunktum.dk> skrev i en
meddelelse news:44b0d2d7$0$3497$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : bedsted@vindinggaard~

Dato : 10-07-06 16:42

Anker Eriksen skrev:

> [...]
> Dåbsdag: 1918, den 16. marts.
> Forældre: Billedskærer Harald Edvard Bertel Fischer og Hustru Elna Hansine

Hej Anker.
Jeg har læst dit indlæg her og jeg tillader mig at skrive til dig,
fordi
jeg har fotograferet alle kirkegårdene i Fredericia og jeg kan oplyse
at navnene Fischer og Synkesen stadig findes der. Bl.a. Elna Fischer
født Synkesen.
Hvis du stadig har interesse i oplysninger eller evt. nogle billeder
fra gravstedet skal du være velkommen til at kontakte mig.
Venligst
Joan Bedsted.
Vejle

Fra : Erling Qvortrup

Dato : 10-07-06 18:04

Er alle disse billeder af kirkegårdene i Fredericia tilgængelige på nettet?
Hilsen Jonna Qvortrup

Fra : Anker Eriksen

Dato : 10-07-06 19:06

Hej
Jeg vil gerne have billede af gravstenen på Harald Edvard Bertel Fischer og
Hustru Elna Hansine f. Synkesen.
Prøv at se disse link:
Link til kirkegårde/gravsten på Understed, Flade og Aasted Kirkegård:
http://www.keldslaegt.dk/

Slægtshistorisk forening for Aalborgegnen og Sundby Samlingernes
Lokalhistoriske Arkiv
Dødsannoncer i Kjær Herred og omegn. Se også gravsten i Aalborg Amt
http://corpo.dk/hvorup.php

mvh
Anker Eriksen

Fra : Joan Bedsted

Dato : 10-07-06 18:21

Hejsa
Nej Fredericia kirkegården er ikke på nettet. De er en del i mit
kirkegårds projekt hvor der ialt er efterhåndene 76 kirkegårde i
Vejle amt.
Men jeg laver gerne opslag.
Venligst
Joan Bedsted.