Småsser-sitning
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 08-07-06 09:10

Hej allesammen.

Den 22. juli har jeg lovet at agere småsser-sitter for en kollega, der skal
1 uge på ferie, og jeg skal i gang med at killingesikre lejligheden.
Jeg er klar på at få fjernet alt hvad der hedder ledninger og småting og
dimser fra gulvet, men er der andet jeg skal være opmærksom på?
Jeg får gevaldigt liv i huset, da det drejer sig om tre mislinger i alderen
5-6 uger.
Missemor fik en kødædende bakterie i dievorterne, som derfor skulle fjernes,
da mislingerne var tre uger gamle - det er derfor mislingerne allerede er
kommet fra deres mor - hun ville ikke kendes ved dem igen, da hun kom fra
dyrlægen, og derudover måtte hun jo pga. operation ikke die dem.
De bliver fodret 3-4 gange i døgnet, og de er så småt ved at begynde på
killingefoder, selv om de stadig får specialmælkeblanding (sådan noget
killingedims) og bliver tørret i hoved og rø...mås.
På forhånd tak for enhver hjælp, jeg ved at ejeren nok skal instruere mig i,
hvad der skal gøres mht. foder/dårlig mave/assistancemelding til dyrlæge
osv., men jeg kan virkelig godt bruge nogle gode råd mht. indretning af
lejlighed, mens jeg passer småsserne.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 08-07-06 09:31

hmm nu er det et stykke tid siden jeg har haft sådan nogle små tingester
men en af de ting jeg husker er at de kan komme ind næsten alle vegne
*gg* mellem radiatorer, bag køleskab og komfur og det er ikke altid at de
kan finde ud af at komme ud igen, så da jeg havde de størrelser, var guds
gave, pap og pakketape så alle de smuthuller kunne lukkes.

jeg vender tilbage hvis jeg kommer i tanke om flere ting

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 08-07-06 10:56

"Marianne Hellemose" <catsFJERN@webnetmail.dk> wrote in message
> [...]
> gave, pap og pakketape så alle de smuthuller kunne lukkes.
>
> jeg vender tilbage hvis jeg kommer i tanke om flere ting

Hej Marianne.

I kan se billeder her:
Her er småsserne 3 uger gamle, og bliver fodret pr. flaske:
http://www.bmwmc.dk/images/Other/Kittens/0003_small.jpg
Glørgl! Gløp! Sluge! Suge!

http://www.bmwmc.dk/images/Other/Kittens/0004_small.jpg
Man kan vel selv!

http://www.bmwmc.dk/images/Other/Kittens/0010_small.jpg
Nej nu be'r jeg Dem, Fru Heilbrunn! Jeg vil ikke tørres bagi! Og så lige
efter maden!

http://www.bmwmc.dk/images/Other/Kittens/0012_small.jpg
Man kunne også bare nyde det og få sig en lille efter-maden-lur...z....

http://www.bmwmc.dk/images/Other/Kittens/0023_small.jpg
Det der tørren bagi er altså en slem uvane! Jeg vil ikke!!!

http://www.bmwmc.dk/images/Other/Kittens/0042_small.jpg
Se mig! Farlig vampyr!
(Jaja - mælkeskæg, og så mens du bliver tørret i rø...måsen! )

http://www.bmwmc.dk/images/Other/Kittens/0043_small.jpg
Det kihihihihihildeeeer! *sprælle*

http://www.bmwmc.dk/images/Other/Kittens/0051_small.jpg
Man ku' også bare *bøvs* putte hos hende den søde dame...*plirre*

http://www.bmwmc.dk/images/Other/Kittens/0057_small.jpg
Anja er helt væk over den lille charmetrold.

I denne anden serie er mislingerne et par uger ældre.
De er så småt begyndt at få killingefoder, og de er godt nok noget mere
livlige!

http://www.bmwmc.dk/images/Other/Kittens2/0001_web.jpg
Fodring med killingemamse.

http://www.bmwmc.dk/images/Other/Kittens2/0020_web.jpg
Ja det er det der brune noget, du skal spise!?!

http://www.bmwmc.dk/images/Other/Kittens2/0021_web.jpg
Naaaah, ved du nu hvad, det ser sgu for underligt ud!

http://www.bmwmc.dk/images/Other/Kittens2/0026_web.jpg
Næææh, flaske ved man, hvad er! *gløppe* *suge* *sluge*

http://www.bmwmc.dk/images/Other/Kittens2/0028_web.jpg
Bassemanden tænker "ophøjede tanker". (Mis-sil...*fnis*)

http://www.bmwmc.dk/images/Other/Kittens2/0032_web.jpg
Og så vasker man poter bagefter - man er vel velopdragen!

http://www.bmwmc.dk/images/Other/Kittens2/0036_web.jpg
Sådan lukker man kæften på de små pivedyr!

http://www.bmwmc.dk/images/Other/Kittens2/0048_web.jpg
Jæ' ve' op, moar!

http://www.bmwmc.dk/images/Other/Kittens2/0052_web.jpg
Endelig fandt den lille rundstrikkede ud af det med maden.
At det så ikke er smart at *sidde* i den mens man spiser, er en helt anden
sag!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Denise

Dato : 08-07-06 14:08

Aragorn Elessar wrote:
> [...]
> Endelig fandt den lille rundstrikkede ud af det med maden.
> At det så ikke er smart at *sidde* i den mens man spiser, er en helt

Næææ Maria, hvor er de dejlige
Jeg ville holde dem inde i et lille rum og ikke i en stor stue, i hvert fald
når du ikke er hjemme og i det rum ville jeg så gardere mig 100 % for
alting, hvad man kan tænke de kan finde på og spise, kravle ind i osv.
Og så er der selvfølgelig, hvis de kommer i nærheden af toilettet, at sørge
for brættet er nede, men de er vel slet ikke gamle nok til at hoppe så højt
op.
Held og lykke med projektet og spørg endelig herinde igen. Det er mange år
siden jeg har haft killinger og så små har jeg aldrig haft, men du skal nok
klare det, du er jo ikke tabt bag en vogn hihi

--
Hilsen Denise

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 09-07-06 09:12

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in message
> [...]
nok
> klare det, du er jo ikke tabt bag en vogn hihi

Hej Denise, og tak for input.
Jeg overvejer alvorligt at rydde og sikre gang, toilet og køkken for alt i
1½ meters højde, og så holde småsserne der, da min stue og soveværelset
højst sandsynligt ikke kan nå at blive killingesikret inden de kommer herud,
om jeg så lejer en container og går amok.
Jeg takker for de gode ønsker og tager de gode råd til mig.
Tabt bag af en vogn? Nej NU må jeg be' om mine himmelblå!
Jeg er allerhøjst tabt bag af en motorcykel! ;oD

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 08-07-06 15:05

århhhhh hvor ER det fejt, bare sådan at kyle billeder af dejlige små
nuslinger i hovedet på folk puha

jeg mangler IKKE katte, jeg mangler IKKE katte, jeg kan ikke fordrage
killinger *suk*

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 09-07-06 09:16

> [...]
> ***Ailurophil***
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"

Jah jeg ved det godt, og jeg må indrømme at jeg heller ikke glæder mig ved
tanken om at skulle aflevere mislingerne igen efter endt pasning!
Jge kan dog berolige dig med at alle tre småssere er afsat - den ene skal
den nuværende ejer beholde, og de to andre skal videre til to gode hjem, der
venter på dem.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Kate

Dato : 09-07-06 09:55

"Aragorn Elessar" <AragornDK@gmail.com> wrote in

> I kan se billeder her:

Du godeste.... godt det ikke er mig der skal passe dem for nogen.....
Jeg ville da aldrig kunne levere dem tilbage igen... For dælen hvor er
de dog bare nuttede

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Hanne Engermann

Dato : 08-07-06 11:44

> [...]
> Marianne Hellemose
> ***Ailurophil***
>

> can be judged by how its animals are treated

Et lille supplement:
Du skal også være opmærksom på at sikre åbne døre, så de ikke kan smække
i ved evt. træk. Killinger elsker at stikke poterne gennem revnen mellem
døren og karmen for at "fange noget", så pas også selv på, når du lukker
en dør.

Fjern elastikker, snore, små plastikdimser m.m. Kllinger (også voksne
katte) har det øverst på listen over livretter.
Pas på plastikposer (killingerne kan blive kvalt i dem)
Undersøg vaskemaskinen, FØR du tænder for den.
Tjek, at sædet er frit (hvis der ligger tæppe på), INDEN du sætter dig.
Sidst, men ikke mindst: GÅ MED SLÆBESKRIDT

....... og instruer gæster om det samme.

PS: Hvem passer missemor?

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 09-07-06 09:22

"Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> wrote in message

> [...]
> Tjek, at sædet er frit (hvis der ligger tæppe på), INDEN du sætter dig.
> Sidst, men ikke mindst: GÅ MED SLÆBESKRIDT

Hej Hanne, og tak for alle de gode råd.
Den med dørene havde jeg ikke tænkt på, det skal jeg have gjort noget ved.
Jeg har ikke vaskemaskine i lejligheden, så den behøver jeg ikke at være
urolig for, men resten af rådene er taget seriøst til efterretning.
Missemor bliver passet af noget familie, så vidt jeg ved.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
www.welles.dk