Springer han ned?
Fra : Eliasen

Dato : 08-07-06 07:40

Vores ni måneder gamle Maine Coon står - sammen med os - foran en
flytning. Han har indtil nu været indekat, men på det nye sted er der en
tagterrasse med mulighed for at han kan komme ud, men samtidig giver det
ham jo også mulighed for hoppe ned i haven. Det er et 2-plans-hus, så et
eventuelt spring vil være på ca. 3 meter fra terrassens underkant til
jordhøjde.

Vil han benytte sig af muligheden for at tage springet, hvis han nu får
øje på noget der bare *må* udforskes eller er det en højde der
afskrækker en kat fra at springe?

--
Eliasen

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 08-07-06 07:54

Eliasen skrev:
> [...]
>
> Vil han benytte sig af muligheden for at tage springet, hvis han nu får
> øje på noget der bare *må* udforskes eller er det en højde der

Jeg har aldrig hørt om, at højder afskrækkede katte. Og jeg tror helt
sikkert, han vil tage turen ud over kanten, hvis der kommer et eller
andet uimodståeligt flyvende forbi.
Af samme grund er Svedske forment adgang til altanen - hun ved ikke, at
hun ikke kan flyve

Venlig hilsen Dikte

Fra : Heidi

Dato : 08-07-06 11:16

<klip> Vil han benytte sig af muligheden for at tage springet,

Jeps, det kan du være ret sikker på :o

Den bedste mulighed er - hvis du må/kan at sætte net om terassen. Det kan
gøres på mange fine og kreative måder :o

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Niels Pein

Dato : 08-07-06 14:24

"Eliasen" skrev ...

> [...]
> haven. Det er et 2-plans-hus, så et eventuelt spring vil være på ca. 3
> meter fra terrassens underkant til jordhøjde.

Vi har det samme, og lukkede i begyndelsen Sophie ud på terrassen, ja jeg
har faktisk lavet en kattelem i terrassedøren. Det gik fint indtil en dag en
mus driblede forbi nede i haven, så vupti, så stod hun på græsplænen (læs:
det grønne område vi holder i lav højde ). De 3 meter var absolut ikke
noget problem. Ok, der er vist kun 2,80.

Så nu har vi lavet indhegning, for hun skal ikke løbe frit omkring, grundet
en trafikeret amtsvej nær huset.

Mvh.
Niels

Fra : Eliasen

Dato : 08-07-06 16:54

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> wrote in message
> [...]
>
> Så nu har vi lavet indhegning, for hun skal ikke løbe frit omkring,
> grundet en trafikeret amtsvej nær huset.

Jeg fornemmer et mønster i svarene fra jer alle tre. Så er der vel ikke
andet at gøre end at løse problemet på en anden måde. Vi står nemlig med
samme problem ang. en trafikeret vej. Tak.

--
Eliasen