Lidt hjælp til en div der ikke sidder som ~
Fra : Katja L. Søborg

Dato : 07-07-06 22:21

Hej.... Jeg ville høre om der er nogle der kan sige mig hvorfor
at min link boks ikke sidder rigtigt når jeg bruger Opera, den
sidder rigtigt med IE.... http://katkit.blueprincess.net
Der burde være tre bokse ved siden af hinanden medmindre man
bruger en meget lille opløsning eller noget i den stil...

MvH Katja der har undret sig lidt over dette

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Katja L. Søborg

Dato : 07-07-06 22:42

Hej...
forresten her er mit css link:
http://katkit.blueprincess.net/style.css
Så kan i måske nemmere finde ud af at hjælpe mig

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-07-06 22:48

Katja L. Søborg wrote:
> Hej...
> forresten her er mit css link:

Med et link til din side kan vi nemt finde din css. Det er bare at kigge i
kildekoden til din html.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Katja L. Søborg

Dato : 09-07-06 19:09

Ja det er selvfølgelig rigtigt... men tænkte ikke lige så langt da jeg skrev
det.. :D

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-07-06 22:44

Katja L. Søborg wrote:
> Hej.... Jeg ville høre om der er nogle der kan sige mig hvorfor
> at min link boks ikke sidder rigtigt
> http://katkit.blueprincess.net

Der er nogle problemer med din css. Prøv lige at rette de fejl:

http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?profile=css2&warning=2&uri=http%3A%2F%2Fkatkit.blueprincess.net%2F

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Katja L. Søborg

Dato : 09-07-06 19:29

Hov havde helt glemt at tjekke for fejl siden jeg ordnede designet sidst.... Mente ellers jeg havde gjort det, men
det var nok i et andet design... Mange tak for hjælpen, kigger på det...

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 10-07-06 12:19

On Fri, 07 Jul 2006 23:20:53 +0200, Katja L. Søborg <serie-freak@mail.dk>
wrote:

> Hej.... Jeg ville høre om der er nogle der kan sige mig hvorfor
> at min link boks ikke sidder rigtigt når jeg bruger Opera,

Jeg kan ikke se, at der skulle være noget galt med placeringen af din link
boks i min Opera. Din disclaimer boks sidder derimod ikke så pænt. Fjern
width:15% og sæt width:180px på #menu i stedet.

Du bruger rigtigt mange class med samme navn som et id:
<P class="menu"><A href="index.html" target=_self class="menu">Forside</A>

Jeg ved ikke, om der er nogle browsere, der vil blande dem sammen, men med
den fejltolerance browsere har, så ville jeg ikke turde bruge samme navn
til to forskellige ting.
Derudover er der en langt lettere metode til at fange alle p og a inde i
menuen, så man ikke skal tildele en klasse til alle:
#menu P, #menu A {

}

Derudover bør du få gjort noget ved
http://katkit.blueprincess.net/Design/white-background-3300cc.jpg.
Det fylder 341 KB!
Hvis det blev optimeret, så kunne du reducere størrelsen ret meget på
siden.
Dette fylder 67 KB - http://ryankristensen.com/tests/katkit.jpg og så
dårligt ser det da heller ikke ud.

--
Ryan Kristensen

Fra : Katja L. Søborg

Dato : 10-07-06 12:56

Hej... link boksen fik jeg ordnet i aftes.... Og med disclaimeren den er jeg
igang med at ordne.... Må jeg godt evt. låne din reducerede udgave af
billedet? Men mange tak for hjælpen...

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 10-07-06 13:33

On Mon, 10 Jul 2006 13:56:20 +0200, Katja L. Søborg <serie-freak@mail.dk>
wrote:

> Må jeg godt evt. låne din reducerede udgave af
> billedet?

Det bliver nok svært at overbevise juryen om, at en billedkomprimmering
skulle have værkshøjde
Så lån du bare løs.

--
Ryan Kristensen