Erfaring med M1 ?
Fra : Ukendt

Dato : 07-07-06 18:01

Vi har overvejet at skifte til M1.Er der nogen der har gode eller dårlige
erfaringer med dem ?.De skulle efter hvad vi har læst være de billigste.
Venlig hilsen
Anne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-07-06 18:36

AM skrev:

> Vi har overvejet at skifte til M1.Er der nogen der har gode eller dårlige
> erfaringer med dem ?

Jeg kender dem slet ikke, men tjekkede lige deres hjemmeside,
bl.a.: http://m1.dk/prices.php

>De skulle efter hvad vi har læst være de billigste.

Deres tank op er på niveau med de andre billige. De har en
prisbasker der er billigere, men der er til gengæld skåret nogle
tjenester fra. Det skal man lige være klar over. Men det koster
kun 200 kr. at oprette et nummer, så det er da bare at prøve.

De kører på TDC's net, så der er ikke noget problem.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-06 19:29

> [...]
> kun 200 kr. at oprette et nummer, så det er da bare at prøve.
>
> De kører på TDC's net, så der er ikke noget problem.

Jeg siger tak for svaret.Som du skriver kan man jo bare prøve dem.

Venlig hilsen Anne

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 07-07-06 18:37

AM skrev:

>Vi har overvejet at skifte til M1.Er der nogen der har gode eller dårlige
>erfaringer med dem ?.De skulle efter hvad vi har læst være de billigste.

Det er sjældent de er billigst, du betaler pr. påbegyndt minut,
dvs. taler du i 2 min 05 sek, så betaler du for 3 minutter og med
»prisbasker«, så er opkaldsafgiften 50 øre.

Iøvrigt kan du søge på m1 på Google Grupper og du får masser af
tidl. indlæg om udbyderen frem.

http://groups.google.dk/groups?as_q=m1&num=30&scoring=r&hl=da&as_epq=&as_oq=&as_eq=&as_ugroup=dk.teknik.telefoni.mobil&as_usubject=&as_uauthors=&lr=&as_drrb=q&as_qdr=&as_mind=1&as_minm=1&as_miny=1981&as_maxd=7&as_maxm=7&as_maxy=2006
--
Kerim

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-06 19:31

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> »prisbasker«, så er opkaldsafgiften 50 øre.
>
> Iøvrigt kan du søge på m1 på Google Grupper og du får masser af

Tak for svaret.Jeg vil gå ud på omtalte side.
Venlig hilsen
Anne

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 11-07-06 14:43

"AM" <an.msnabelapc.dk> wrote in message

Tja de gør alt for at omgås markedsførringsloven på deres hjemmeside - lidt
ala debitel - forvirrer kunden så de ikke aner hvad ting koster..

Fra : [92xx] Maciek

Dato : 13-07-06 00:48

Flemming Lynggaard <flemmingl@gmail.com> wrote:

> "AM" <an.msnabelapc.dk> wrote in message
>
> Tja de gør alt for at omgås markedsførringsloven på deres hjemmeside - lidt
> ala debitel - forvirrer kunden så de ikke aner hvad ting koster..

Jeg kan tilslutte mig det her, og ovenikøbet krydre med en udtalelse fra
M1, som jeg har været i dialog med.

Jeg skrev følgende:
(taget ud af kontekst) ... Det er ikke etisk korrekt at sælge jeres vare
på den måde som I gør. Jeg ville skamme mig hvis jeg var administrerende
direktør i firmaet.
Det koster ikke 49 øre pr. minut, men 49 øre pr. påbegyndt minut. Der er
faktisk tale om ulovlig markedsføring, har jeg fået at vide af min
advokat.

Hvis I fortsat ønsker at køre det løb, så husk at kigge i fjernsynet
tirsdag aften på DR1 kl. 21.25 :)
**************

- hvortil de svarede:
Hvad din advokat siger er en sag, hvad telestyrelsen siger er en helt
anden. I og med at vi på vores prisliste skriver at vi takserer pr.
påbegyndt minut er der INTET ulovligt i dette. Og vi er skam ikke det
eneste teleselskab der benytter minuttaksering. TDC, Lebara og Debitel
gør det bl.a. også.

Venlig hilsen
Anne Bojesen
Kundeservice [M1 A/S]

*****************
.... og mit svar til dem, som jeg d.d. endnu ikke har fået svar på

Hej, og tak for hurtigt svar.

Som jeg skrev i min sidste mail, er det ikke et spørgsmål om I handler
på den rigtige eller forkerte side af loven, men om I handler etisk
korrekt, og det gør I ikke.

Nederst på siden som man kommer ind på, når man trykker på linket
"priser", står der godtnok at I takserer pr. påbegyndt minut, men det
står ikke andre steder. Dvs. hvis man fra forsiden kan se alt det
væsentlige, minutpris, sms pris, abonnementspris (0kr), hvorfor skal man
så gå ind på "priser" ?

Jeg har taget screendumps af jeres hjemmeside, og sender dem i første
omgang til Jer, så I kan sidde og studere og afgøre om I i sandhed ikke
prøver at vildlede Jeres egne kunder.

--
Jeg har talt