Andet multimedie
Dodge burn i et layer - CS2 ?
Fra : SpookiePower

Dato : 07-07-06 12:19

Jeg har et billede som jeg gerne vil lave lidt Dodge og Burn på,
men jeg vil gerne gøre dette i et layer for sig selv. Når jeg har
åbnet billedet, vælger jeg "Create new layer". Med dette layer
markeret vil jeg så gerne bruge Doge og Burn, men der sker ikke
noget når jeg køre musen over billedet. Hvis jeg helt dropper
brugen af layer virker det fint. Hvad gør jeg galt ??

--
Mit fotoalbum
www.photo.activewebsite.dk

Fra : Kristian Amby

Dato : 07-07-06 13:20

Gå ind på http://www.epaperpress.com/psphoto/index.html og hent
actionen på download. Den har en masse gode funktioner, deriblandt en,
der hedder Paint with light. den kan lige det du efterlyser.

mvh
Kristian Amby

Fra : SpookiePower

Dato : 07-07-06 13:21

"Kristian Amby" <amby@mail.dk> skrev i en meddelelse news:p7ksa2p33smvlioell6q923hotig2kp4v8@4ax.com...
> [...]
> actionen på download. Den har en masse gode funktioner, deriblandt en,
> der hedder Paint with light. den kan lige det du efterlyser.

Det kigger jeg straks på. Men er det muligt at bruge Dodge og burn
på et alm layer ??

Fra : SpookiePower

Dato : 07-07-06 13:32

Fra : Asboe

Dato : 07-07-06 13:32

SpookiePower skrev i
<44ae4302$0$60787$157c6196@dreader1.cybercity.dk>:

> [...]
>noget når jeg køre musen over billedet. Hvis jeg helt dropper
>brugen af layer virker det fint. Hvad gør jeg galt ??

Hvis du arbejder i et tomt lag, så ser sker der ikke noget!
Du skal kopiere dit lag i stedet for!

--
Hilsen Asboe
Navnet i e-mail adressen er spejlvendt!

Fra : J.L

Dato : 07-07-06 13:43

Hej

Når du opretter dit nye lag, skal du holde Alt tasten nede, mens du trykker
på "Opret Nyt Lag"

Så skal du i "Tilstand" vælge Maske i den danske version eller Overlay i den
engelske, og afkrydse feltet med "
Udfyld med 50% Grå

Så virker det.

Mvh John
http://www.Dj-Import.dk/Agel - Agel starter med salg i Eu 1. September, vil
du være med fra starten?

Fra : SpookiePower

Dato : 07-07-06 13:53

"J.L" <John.Laursenxx@xxtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:44ae5783$0$14040$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> på "Opret Nyt Lag"
>
> Så skal du i "Tilstand" vælge Maske i den danske version eller Overlay i den

Jep, det virker også som det skal. Tak skal i have alle sammen.

Fra : SpookiePower

Dato : 07-07-06 19:27

Hvad nu hvis jeg gerne vil bruge Clone tool til at fjerne
ting, men igen som med Dodge & Burn, vil jeg gerne
have dette liggende på sit eget lag. Jeg har prøvet
samme fremgangsmåde som med Dodge & Burn,
men det virker ikke i dette tilfælde. Hvordan klare
jeg den ??

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-07-06 20:27

SpookiePower skrev:

> Hvad nu hvis jeg gerne vil bruge Clone tool til at fjerne
> ting, men igen som med Dodge & Burn, vil jeg gerne
> have dette liggende på sit eget lag.

Slå 'Sample all layers' til i indstillingsmenuen, når Clone Tool
er valgt.

--
Hilsen
Madsen

Fra : SpookiePower

Dato : 10-07-06 14:21

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:e8mjie.2qs.1@tgm.dyndns.dk...

> Slå 'Sample all layers' til i indstillingsmenuen, når Clone Tool
> er valgt.

Skal jeg stadig oprette et lag med Alt-knappen nede ?
Jeg har ikke kunne finde den indstillingsmenu. Hvor finder
jeg den ?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-07-06 18:05

SpookiePower skrev:

> Skal jeg stadig oprette et lag med Alt-knappen nede ?

Alt-tasten giver dig blot en dialogboks med bla. mulighed for
at navngive laget og vælge blandingstilstand frem for at skulle
vælge det efterfølgende, når laget er oprettet.

Et lag til at klone på, vil du formentlig blot have stående til
normal blandingstilstand, men hvis du nu f.eks. vil have laget
til at hedde noget bestemt, så sparer man et par klik ved at
holde Alt-tasten nede, når man opretter laget, men du behøver
det ikke.

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/cs2/sample_all_layers.png>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : SpookiePower

Dato : 10-07-06 18:29

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:e8u8c9.2t4.1@tgm.dyndns.dk...

> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/cs2/sample_all_layers.png>.

Den var jo lige for øjnene af mig hele tiden :)
Mange tak.