Andet multimedie
bentjuul 3670
Grafik program
Fra : Kim2000

Dato : 06-07-06 17:08

Jeg søger et grafik tegneprogram.

Jeg har PSP 7 evaluring, men jeg synes ikke det er helt godt nok, jeg synes
det er lidt besværligt at anvende, så jeg håber der andre alternativer på
markedet.

Så prøvede jeg Image forge og det synes jeg dels er for langsomt, men nemt
at bruge, men kompressionen er elendig, så billederne der havner på
hjemmesiden er ikke god nok. I kan selv se på www.damat.dk billedet i midten
er kompresset med Image Forge, mens de øvrige er lavet med PSP7. Det er bare
meget at give 800 kroner for at presse sit billede.

Hvad bruger I andre? Jeg taler freeware eller en makspris på 7-900 kroner.

mvh
Kim

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-07-06 17:19

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> Hvad bruger I andre? Jeg taler freeware eller en makspris p? 7-900 kroner.

Som grafiker er det oplagt for mig at anbefalde Photoshop. I Elements
udgaven kan den fås til under 500 kr.

Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : gitte

Dato : 07-07-06 04:47

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> wrote in message
> Jeg søger et grafik tegneprogram.
>
> Jeg har PSP 7 evaluring, men jeg synes ikke det er helt godt nok, jeg
> synes det er lidt besværligt at anvende, så jeg håber der andre
> alternativer på markedet.

Du kan prøve Ulead PhotoImpact, koster ca. 350 kr downloaded fra deres
hjemmeside, du kan hente en prøveversion først.

http://www.ulead.com/pi/runme.htm

Photoshop er klart det bedste program, men dyrt.

gitte

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 08-07-06 13:22

On Thu, 6 Jul 2006 18:07:57 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

> [...]
>meget at give 800 kroner for at presse sit billede.
>
>Hvad bruger I andre? Jeg taler freeware eller en makspris på 7-900 kroner.

Hej Kim
Jeg bruger selv Psp 7, men i starten syntes jeg også at det var noget
besværlig at bruge, men i dag kan jeg slet ikke forestille mig at
arbejde uden.. Og så kan det stort set det samme som de dyre
programmer kan.

Der findes sikkert en lang række andre programmer som er bedre
en Image Forge. Du kan evt. prøve at kikke på følgende site.
http://www.download.com/3150-2192_4-0-1-0.html?qt=&author=&titlename=&desc=&dlcount=&daysback=&swlink=&gfiletype=&os=&li=49&dlsize=&ca=

Mvh
Karsten Nielsen