Menu (dynamisk)
Fra : Mike Johnson

Dato : 06-07-06 07:01

Hej

Er der nogen som kan sige mig hvorledes man laver et menusystem (blot
som text) ? Som start skal alle punkter være collapsed så under
punkterne ikke vises, før man trykker på et valg. Når man så trykker
på et, skal denne så udvides så man kan se under punkterne (som et
menu træ).

Hvorledes laves dette i ASP ? Jeg regner med at man skal benytte sig
af noget query string, men er lidt på begynder stadie, så al hjælp er
velkommen.

Det som jeg også ønsker er når man har valgt et punkt (og evt.
underpunkt), skal siden åbnes, men menupunktet skal stadigvæk være
åbent (indtil man vælger et andet punkt).

Jeg ved heller ikke hvorledes menupunkterne skal opbevares (måske i en
eller anden tabel) ?

På forhånd tak.

MJ

Fra : Jon Rasmussen

Dato : 06-07-06 11:14

Du kan kigge her:
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/switchmenu.htm utroligt nemt
og gratis. Og så er det jo lige til at konventere så du kan hente dine
menuer i en database osv.

Evt kan du kigge efter andre herinde: http://www.dynamicdrive.com/ der
er utroligt meget godt!

God fornøjelse!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mike Johnson

Dato : 07-07-06 10:09

Tak. Jeg checker det lige ud

Fra : Mike Johnson

Dato : 07-07-06 22:07

Hej igen

Du nævner database ? Jeg synes ikke lige at jeg kan se noget om det på
den side du nævner. Er det fordi du tænker på at man så kan
videreudvikle menuerne i fx. en Access database ? I så fald, har du
nogle gode links til dette ?

På forhånd tak

MJ

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-07-06 23:29

Mike Johnson wrote:

> Hvorledes laves dette i ASP ? Jeg regner med at man skal benytte sig
> af noget query string, men er lidt på begynder stadie, så al hjælp er
> velkommen.

Jeg vil foreslå, at du i stedet laver det med html, css og javascript. Så
skal dine brugere ikke sende en forespørgsel til din server bare for at åbne
et menupunkts undermenu.

Du kan finde flere forslag her:

http://www.hintzmann.dk/articles/mhalist/
http://www.hintzmann.dk/articles/htree/
http://www.webdesign101.dk/xhtml/navigation/cssmenuer.php

Får du problemer med at få det til at virke, skal du spørge i
news:dk.edb.internet.webdesign.html eller
news:dk.edb.internet.webdesign.clientside (sidstnævnte er
javascriptgruppen).

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Mike Johnson

Dato : 07-07-06 10:10

>Jeg vil foreslå, at du i stedet laver det med html, css og javascript. Så
>skal dine brugere ikke sende en forespørgsel til din server bare for at åbne
>et menupunkts undermenu.

Jeg checker også denne version ud. Tak