vegetar
Fra : mette jensen

Dato : 05-07-06 19:50

Jeg har en kat som rigtigt tit lider af blærebetændelse og hun har også
dårlige nyrer .Jeg har læst en artikkel om katte med dårlige nyrer som
får vegetarisk foder
hvor køber man det og tror i det kan bruges til min kat.
Lige nu får hun PD k/d nyrediæt fra dyrlægen men det har vi prøvet før
og hun bliver stadigvæk syg et par gange om året øv øv øv..

Med venlig hilsen
mette jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sidsel

Dato : 06-07-06 09:16

mette jensen wrote:
> [...]
> får vegetarisk foder
> hvor køber man det og tror i det kan bruges til min kat.
[...]

En kat kan slet ikke fordøje vegetarisk foder, så jeg tror du skal holde
det meget langt væk fra din kat. Spørg din dyrlæge om hvad I kan bruge
istedet for det I bruger nu.

- Sidsel

Fra : Janne

Dato : 06-07-06 12:37

> [...]
>
> En kat kan slet ikke fordøje vegetarisk foder, så jeg tror du skal holde
> det meget langt væk fra din kat. Spørg din dyrlæge om hvad I kan bruge

Præcis det Sidsel siger, de har ikke godt af at få vegatarisk foder. Jeg
ville sørge for at katten fik så meget vand at drikke så nyrene skyldes
igennem, så stil mange vandskåle rund forskellige steder i huset. Og så
ville jeg give den nogle trænebærs tabletter, det er godt mod
blærebetændelse. Tun og rejer skal du ikke give hende, særlig ikke når
hun så tit får blærebetændelse. Men spørg dyrlægen om råd, da det er
meget vigtig at hun får et godt tørfoder for urinvejs problemer.

Med venlig hilsen
Janne
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : lonekjaer@hotmail.co~

Dato : 06-07-06 13:12

Apropos tranebærtabletter: Jeg købte for kort tid siden nogle
gærtabletter med tranebær (af mærket Chrisco) i Kvickly. Dem er
misserne ret pjattede med :)

Fra : Janne

Dato : 06-07-06 13:57

> lonekjaer@hotmail.com skrev:
> Apropos traneb=E6rtabletter: Jeg k=F8bte for kort tid siden nogle
> g=E6rtabletter med traneb=E6r (af m=E6rket Chrisco) i Kvickly. Dem er
> misserne ret pjattede med :)

Jo..Gærtabletter med trænebær er også godt at give, men det er ikke nok
til at forebygge blærebetændelse, der vil jeg også foretrække at give
som sagt trænebærs tabletter. Giver selv mine katte både gærtablettere
m. trænebær og trænebærs tabletter.

Med venlig hilsen
Janne
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Vibeke

Dato : 07-07-06 21:46

> [...]
> til at forebygge blærebetændelse, der vil jeg også foretrække at give
> som sagt trænebærs tabletter. Giver selv mine katte både gærtablettere

Hvor køber I tranebærstabletterne?
Vibeke