Død maskine
Fra : Thomsen

Dato : 05-07-06 19:56

Hej
Det eneste der sker når jeg tænder for computeren (på fronten),
er et lille bitte ryk i blæseren over processeren
intet andet.....intet lys nogen steder og selvfølgelig intet liv i skærmen
Er strømforsyningen mon røget?

mvh Ole

Fra : Henning

Dato : 05-07-06 20:20

On Wed, 5 Jul 2006 20:55:39 +0200, "Thomsen" <time@wwwebspeed.dk>
wrote:

> [...]
>er et lille bitte ryk i blæseren over processeren
>intet andet.....intet lys nogen steder og selvfølgelig intet liv i skærmen

Ja - eller cpu eller ram eller motherboard eller... Det kan være alt,
du må fejlfinde lidt mere.

Fra : Thomsen

Dato : 05-07-06 20:46

> Ja - eller cpu eller ram eller motherboard eller... Det kan være alt,
> du må fejlfinde lidt mere.

Kan en fejl ved cpu eller ram gøre at der ikke leveres strøm til
bl.a. DVD-drev?
Jeg kan ikke åbne nogle af drevene når jeg har "tændt".

Ole

Fra : Henning

Dato : 05-07-06 21:12

On Wed, 5 Jul 2006 21:46:00 +0200, "Thomsen" <time@wwwebspeed.dk>
wrote:

>"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse

>Kan en fejl ved cpu eller ram gøre at der ikke leveres strøm til
>bl.a. DVD-drev?
>Jeg kan ikke åbne nogle af drevene når jeg har "tændt".

Ja, strømforsyningen lukker ned igen på grund af fejlen.
Pil alt fra - diske og andre drev, grafikkort og ram. Sker der noget
nu? Bipper maskinen ramfejl?

Fra : Thomsen

Dato : 05-07-06 21:39

> Ja, strømforsyningen lukker ned igen på grund af fejlen.
> Pil alt fra - diske og andre drev, grafikkort og ram. Sker der noget
> nu? Bipper maskinen ramfejl?

Okay, nu har jeg pillet alt fra. Kun strøm på motherboardet,
men alt er dødt.

Ole

Fra : Henning

Dato : 05-07-06 22:23

On Wed, 5 Jul 2006 22:38:59 +0200, "Thomsen" <time@wwwebspeed.dk>
wrote:

>"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse

>Okay, nu har jeg pillet alt fra. Kun strøm på motherboardet,
>men alt er dødt.

Død psu eller mb - eventuelt (men jeg tvivler) død cpu.

Fra : Thomsen

Dato : 05-07-06 22:59

> Død psu eller mb - eventuelt (men jeg tvivler) død cpu.

Okay, tusinde tak for hjælpen.
Kan muligvis låne en psu af en kollega, så det vil jeg starte med.

mvh Ole

Fra : Dr. Phil

Dato : 06-07-06 16:54

"Thomsen" <time@wwwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Okay, tusinde tak for hjælpen.
> Kan muligvis låne en psu af en kollega, så det vil jeg starte med.
>
> mvh Ole

God ide..og post lige resultatet....sidder med en ven med samme problem....

Fra : Dr. Phil

Dato : 06-07-06 16:53

Fra : Kenned

Dato : 06-07-06 18:52

Kan godt være det virker lidt gammelklogt, men det havde jeg sq startet med
under alle omstændigheder....

Kenned