"mp3-afspiller uden harddisk"
Fra : lasse.olesen@gmail.c~

Dato : 05-07-06 13:53

Hej gruppe,

håber det er det rigtige sted at henvende sig. Ellers beklager jeg.

Jeg har en bærbar harddisk (USB), som jeg gerne vil slutte til mine
aktive højtalere som tager alm højre/venstre audio signal eller
mini-jack stik. Findes der noget simpelt udstyr der kan hjælpe med
det? Altså nærmest en mp3-afspiller uden hukommelse, da jeg jo har
harddisken fyldt med min musik. Den skulle så kunne tage USB-signalet
og konvertere det om til alm audio samtidig med der er et
brugerinterface+display.

Findes sådan noget, eller skal jeg ud i en reel forstærker/mini-PC
med USB-port?

Med venlig hilsen
Lasse.

Fra : Allan F

Dato : 06-07-06 04:08

Det er plat umuligt uden en PC-løsning. Harddisken i sig selv er kun et
lagermedie uden mulighed for at fortolke dataene. Der er som sådan ikke
noget "signal" fra en USB-harddisk.

Der findes en MP3-afspiller med indbygget 30 Gb harddisk. Aldi solgte den
for nogle måneder siden, og den blev sluttet til en USB-port, og fungerede
som ekstern harddisk. Desuden kunne den afspille MP3 og dvix m.v. Jeg købte
en, og den fungerer rimeligt. Den er bare stor og klodset.

Allan F

Fra : Fjollefrans

Dato : 06-07-06 21:54

[...]

der findes forskellige miligheder, f.eks.
http://www.tomshardware.com/2006/03/10/mvix_adds_multimedia_player_sauces_to_external_storage/
(jeg ved ikke om den kan købes i Danmark, og det at den har en FM sender
kunne også gøre at man måske ikke må bruge den i Danmark)

- FF