MySQL 5.0 og SELECT WHERE IN ?
Fra : JD

Dato : 04-07-06 20:30

Jeg har en OR sætning der lyder lidt a'la dette:

SELECT * FROM db1 WHERE txt='t1' OR txtl='t2' OR txt='t4' OR txt='t7'

Jeg synes at jeg en gang har set at man kunne noget a'ala:
SELECT * FROM db1 WHERE txt IN 't1,t2,t4,t7'
eller noget i den stil således, at man ikke skulle have så mange OR
statements (der kan være flere end de 4)?
Er der en måde at gøre det på?

Fra : Thassman

Dato : 04-07-06 20:54

"JD" <jonh@doe.invalid> wrote in message
> [...]
> eller noget i den stil således, at man ikke skulle have så mange OR
> statements (der kan være flere end de 4)?

Nu kender jeg ikke MySql særligt godt, men i oracle ville jeg skrive:
SELECT * FROM db1 WHERE txt IN ('t1','t2','t4','t7')

mon ikke det er det samme i mysql ?

mvh
Tommy
--
www.thfoto.dk

Fra : JD

Dato : 04-07-06 21:26

> Nu kender jeg ikke MySql særligt godt, men i oracle ville jeg skrive:
> SELECT * FROM db1 WHERE txt IN ('t1','t2','t4','t7')
> mon ikke det er det samme i mysql ?

Ahh ja, det var sådan - tak. Det virker.