Antal mus...?
Fra : R. Ilsøe

Dato : 04-07-06 19:12

Hvor mange mus tror i en "normal" kat fanger i gennemsnit om dagen... Altså
en kat der bor' på landet med rimelig stort antal mus... Ved godt det
svinger naturligvis alt efter hvor god katten er til at fange, hvor stærke
drifter den har og hvor let-tilgængelig musene er! Lyder måske nok som et
lidt dumt spørgsmål, men kom til at tænke på det da min 10 år gamle Tinne
kom spankulerende og forærede mig dagens 4. fangst... En ganske almindelig
dag for hende!

---
R. Ilsøe
http://www.rinnie.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-07-06 20:13

R. Ilsøe wrote:
> [...]
> det da min 10 år gamle Tinne kom spankulerende og forærede mig dagens
> 4. fangst... En ganske almindelig dag for hende!

Det var imponerende - respekt for Tinne.

Det er ikke hver dag mine 2 katte (en han og en hun - begge
neutraliserede) fanger mus, men forleden kom Mivser - hanmissen og
afleverede en megastor mus ( den må da tælle for 2 små). Vi har store
åbne marker til 2 sider, så jeg tror ikke, at tilgangen har det helt
store at sige. Min lille hunmis er mere til fugle, det har jeg fortalt
hende er forbudt, men hun hører nok ikke efter GG.

Venlig hilsen
Tove :)

Fra : Gainsbourg

Dato : 05-07-06 02:16

Jeg aner ikke hvor mange en normal huskat fanger, men synes at erindre et tv
program om vilde katte, hvor de sagde, at en vildkat skal have 8-12 mus
dagligt for at ernære sig. Synes at huske, at jeg studsede over det høje
antal... Men på den anden side - det kan også være, at jeg husker helt hen i
vejret... Er der ikke andre der kan huske at have set det program?

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Brian

Dato : 05-07-06 12:46

"R. Ilsøe" <rinnie@rinnie.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som et lidt dumt spørgsmål, men kom til at tænke på det da min 10 år gamle
> Tinne kom spankulerende og forærede mig dagens 4. fangst... En ganske

Prøv så at overveje, hvor mange Tinne fanger som hun ikke bringer til dig :)

Fra : R. Ilsøe

Dato : 05-07-06 17:13

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv så at overveje, hvor mange Tinne fanger som hun ikke bringer til dig
> :)

Ja og jeg som troede det galme liv ikk længere fangede mus, men bare nød sit
otium ved at tournere fra seng til seng i huset!