Hjælp til skoleophold
Fra : Niels Jørgensen

Dato : 04-07-06 12:12

Hej gruppe!

Min datter er lige blevet færdig med 10.klasse og vil så igang med
gymnasiet. (HTX).

Pga hendes hørehandicap vil hun meget gerne tage gymnasiet sammen med flere
andre hørehandicappede på Fredriksberg gymnasie.

Problemet er, at hendes hjemkommune (Odense) ikke kan se nødvendigheden af,
at hun tager gymnasiet sammen med ligestillede, i en anden kommune, så de
giver afslag på hjælp til bolig og underhold. Hun er først SU-berettiget i
november.

I Odense vil hun være ene hørehandicappet med tolk, hvorimod de på
Frederiksberg vil være 5.

Er der nogen mulighed for at søge fonde, eller ankemulighed udover
kommune/amt? De fonde jeg har hørt om, er mestendels for studerende der
søger udenlands.

pft for input.

/Niels

Fra : kongfrost@gmail.com

Dato : 12-07-06 13:50

> Er der nogen mulighed for at søge fonde, eller ankemulighed udover
> kommune/amt? De fonde jeg har hørt om, er mestendels for studerende der
> søger udenlands.

Jeg tror der er mange, men de kan være svære at finde. Prøv evt at
søge her:

http://www.semikolon.dk/legater.php4

--
Venlig hilsen
Morten

Lav et gratis fotoalbum med 100 mb plads på ditBarnsNavn.sombarn.dk
En service fra www.megapixel.dk

Fra : Ole

Dato : 02-10-06 12:59

<kongfrost@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Venlig hilsen
Morten

Lav et gratis fotoalbum med 100 mb plads på ditBarnsNavn.sombarn.dk

Hvad med en interesseorganisation for hørehæmmede, døve og døvblevne? Findes
der ikke en sådanne der evt. har nogle sagsbehandlere der kan hjælpe jer med
at anke?

Ole