Dethleffs
Fra : Bruno Sørensen

Dato : 04-07-06 11:27

Hej NG

Vi er en familie på 2 voksne + 2 børn, der går og overvejer at købe en CV.
Vi er første gangs købere, det vi ønsker er en køjevogn til omkring 50000 -
60000 kr.

Så kommer mit spørgsmål vi fundet en Dethleffs beduin 530 TK køjevogn 1992
(kan ses her http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=45071147 )
Er dette et ok mærke og pris?? Eller er den nogen der har et bedre bud??

/ Bruno

Fra : Søren

Dato : 04-07-06 11:31

> Er dette et ok mærke og pris?? Eller er den nogen der har et bedre bud??

Jeg har selv haft en Dethleffs fra 1994, og det er helt sikkert noget af det
bedste hvad angår kvalitet og finish.
Jeg kan se at vognen er fugttestet, så hvis i selv går fortetet efter i
syninger, lynlåse og tjekker at det ikke lugter af fugt eller røg, så tror
jeg det er et fint køb.
Hvis i vil køre sydpå med den, så husk at tjekke at dækkene ikke er for
gamle !

Fra : Bruno Sørensen

Dato : 05-07-06 12:16

Hej NG
> [...]
> jeg det er et fint køb.
> Hvis i vil køre sydpå med den, så husk at tjekke at dækkene ikke er for

Tak for svaret, nu er det desværre sådan at den er solgt, øv.

Men så har jo fundet denne i stedet for, en Eifelland Holiday 560tk,
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=45344069 , så er mit
spørgsmål om det er en ok vogn og om den er for stor at ligge ud med ?? Jeg
må trække 1800 kg. med bilen, så det er ikke et problem.

/Bruno

Fra : Jens Hansen

Dato : 05-07-06 19:45

"Bruno Sørensen" <bruno@web4yskalslettes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg
> må trække 1800 kg. med bilen, så det er ikke et problem.

Det er en stor vogn at kører rundt med, (den er ud fra billedet også brugt
som fastligger og der ved måske et træt telt)
og så er den "gammel" (10År). Gå efter så nyt du kan, især hvis du skal
kører rundt med den.
men kig også efter om teltet har glasfiberstænger (ca. 10 Kg letter end
stål)

hvad med denne http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=45126826
Her er køleskabet også væk fra teltet. (husk det kan kun køle 20-25 grader
under luft temperatur)

At din bil må trække 1800 Kg er OK, men har du +E på dit kørerkort ? (brug
google eller
http://www.faerdselssikkerhed.dk/object.php?obj=164b3e80&SearchLogID=14593

Håber at i finder en der passer jer. og finder i en der lige er jeg, så køb
den, de er næsten samme kvalitet.det er mere om hvordan de er blive passer,
og hvor "brugte" de er. Se og Lugt .

--
-Jens Hansen
(Slet det med STORT der er dårligt i min mail)

Fra : Søren

Dato : 06-07-06 09:19

> [...]
> spørgsmål om det er en ok vogn og om den er for stor at ligge ud med ??
> Jeg må trække 1800 kg. med bilen, så det er ikke et problem.

Hvis ovenfor nævnte kun skal bruges om sommeren, så er den fin nok. For der
er ikke meget plads i siddegruppen hvis hele familien skal være indenfor i
længere tid.
1800 kg. på krogen. Det lyder som det er en stor bil, hvad er totalvægten ?
Husk på at hvis du ikke har BE kørekort må du max køre med 3500 kg. total.
Samt at CV totalvægt kun må veje 50kg. mere end bilen egenvægt.

Fra : Bruno Sørensen

Dato : 06-07-06 18:26

> 1800 kg. på krogen. Det lyder som det er en stor bil, hvad er totalvægten
> ?

Den er på 1.526 kg (Ford Mondeo 2,0 TDCi Stc.)

> Husk på at hvis du ikke har BE kørekort må du max køre med 3500 kg. total.

Jeg har BE kørtkort.

/Bruno

Fra : Søren

Dato : 07-07-06 11:20

> Den er på 1.526 kg (Ford Mondeo 2,0 TDCi Stc.)

> Jeg har BE kørtkort.

Så er det et meget fint match

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 04-07-06 11:48

[snip]
> [...]
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=45071147 )
> Er dette et ok mærke og pris?? Eller er den nogen der har et bedre bud??

Vi har en '97er Dethleffs (460 Family) og er godt tilfredse. God kvalitet og
finish, til gengæld tungere end f.eks. Adria.

Eneste anke på dit fund er forskellen på egen- og totalvægt. 200 kg er ikke
meget. Vores er på 900 kg egenvægt, og allerede inden vi er begyndt at fylde
tøj, bøger og madvarer i, har vi rundet 1140 kg...

Men ellers ligner det et rimeligt godt bud.

Mvh
Michael

PS: Husk at checke produktionsdatoen på dækkene inden i kører sydpå. Max. 5
år!

Fra : SB

Dato : 08-07-06 07:02

"Michael Jørgensen" <nixenbixen@dukantronej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Michael
>
> PS: Husk at checke produktionsdatoen på dækkene inden i kører sydpå. Max.

Ja der har jeg så på min Wilk S3 en lastevne på 450 kg
bare pokkers at bilen ikke må trække de sidste 100 af dem

Søren