Border på et baggrundsbillede?
Fra : christina3018

Dato : 03-07-06 17:52

Hej!

Jeg sidder og leger med noget css og kan godt få border på
baggrundsfarven under den tekst jeg har skrevet.

Nu har jeg så lagt et billede ind i baggrunden og den ligger hvor
den skal - jeg vil bare gerne have samme border omkring den som
omkring det andet. Derfor har jeg bare kopieret border koden op
til det andet med baggrunden:

body {
   background-color: #545252;
   background-image: url("../grafik/ban.gif");
   background-repeat: no-repeat;
   background-attachment: scroll;
   background-position: 12px 10px;

   border-top-width: 2px;
   border-top-style: solid;
   border-top-color: #E1DDDD;

   border-bottom-width: 2px;
   border-bottom-style: solid;
   border-bottom-color: #E1DDDD;

   border-right-width: 2px;
   border-right-style: solid;
   border-right-color: #E1DDDD;

   border-left-width: 2px;
   border-left-style: solid;
   border-left-color: #E1DDDD;
   }

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : christina3018

Dato : 03-07-06 17:54

...fik ikke lige det hele med åbenbart :S

Men altså det er akkurat det samme og jeg kan bare ikke få den
border frem omkring baggrundsbilledet? Er det umuligt at gøre det?

Håber nogen kan hjælpe :)

mvh. christina3018

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 03-07-06 18:11

christina3018 wrote:
> [...]
> til det andet med baggrunden:

" ... border omkring den som omkring det andet."

Hvilket andet?
Link til siden?

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-07-06 18:15

christina3018 skrev:

> Nu har jeg så lagt et billede ind i baggrunden og den ligger hvor
> den skal - jeg vil bare gerne have samme border omkring den som
> omkring det andet.

Du kan ikke lægge en border på et baggrundsbillede.

Du kan lægge en bundramme (en div) med en border, og så kan du
lade den indeholde en kasse (en ny div) der får dit billede som
baggrund. Jeg har dog ikke testet det.

> body {
>    background-color: #545252;
>    background-image: url("../grafik/ban.gif");
> [...]

Hele den CSS-erklæring kan slås sammen til:

body {
   background-color: scroll #545252 url("../grafik/ban.gif") 12px 10px no-repeat;
   border: 2px solid #E1DDDD;
}

Det er kun hvis der skal bruges forskellige værdier at man har
brug for at angive noget med top, right og den slags.

--
Bertel

Fra : christina3018

Dato : 03-07-06 18:20

Okay!... Jamen så er jeg med igen!! Tak for hurtig hjælp :)

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 03-07-06 19:50

Bertel Lund Hansen skrev:

>background-color: scroll #545252 url("../grafik/ban.gif") 12px 10px no-repeat;

skal være med kortformen background:

background: scroll #545252 url("../grafik/ban.gif") 12px 10px
no-repeat;
--
Kerim
Som ikke bruger Spamfighter, der spammer nyhedsgrupperne