Adria
Fra : Tau

Dato : 03-07-06 17:51

Er der nogen her der kender fælge målene til en adria
Rally 360
Min vogn kører på 12" dæk og jeg vil gerne have 13" på istedet. Jeg syntes
12" virker som trillebør hjul.
Jeg skal bruge kryds mål og det jeg kan måle mig frem til er ca 98 - 100 mm
men vil gerne have det nøjagtigt
Evt ET-mål også

vh
Poul

Fra : Søren

Dato : 04-07-06 09:05

> Min vogn kører på 12" dæk og jeg vil gerne have 13" på istedet. Jeg syntes
> 12" virker som trillebør hjul.

Jeg har desværre ikke dit krydsmål, men husk på at hæver du vognen så
risikerer du at forteltet ikke kan nå jorden. Hvis du altså har sådan et !

Fra : Tau

Dato : 05-07-06 06:11

Tak for svaret. Jeg kontaktede Klarup caravan ved Aalborg, men opgaven var
ikke stor nok til dem.
( jeg har tidlige købt 2 campingvogne hos dem, er der var der ingen
problemer) så jeg kontaktede min lokale dækhandler TH Jensen, som havde et
par nye fælge med nye dæk til kr. 950,-
Jeg kan oplydse at krydsmålet er 100mm og ET målet er omkring de 30mm

vh
Poul

Fra : Tau

Dato : 05-07-06 06:13

Jeg glemte lige at skrive at 1" ikke betyder så meget, det kan jeg se når
hjulene står op af hinanden.

Fra : Søren

Dato : 06-07-06 09:21

> Jeg glemte lige at skrive at 1" ikke betyder så meget, det kan jeg se
> når hjulene står op af hinanden.

nej det giver vel kun 2 x 1"(2,5cm) ekstra

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-07-06 11:23

Tau wrote:
> Jeg glemte lige at skrive at 1" ikke betyder så meget, det kan jeg
> se når hjulene står op af hinanden.

Til gengæld betyder 1" måske noget hvis dækket punkterer. Det er set at det
dæk slår hul på undervognen af campingvognen. Ikke at det måske ikke også
vil ske med en original størrelse ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Tau

Dato : 06-07-06 13:56

> [...]
> det dæk slår hul på undervognen af campingvognen. Ikke at det måske ikke
> også vil ske med en original størrelse ...

Hej Per, jeg tror ikke at det er noget, der har nogen betydning i dette her
tilfælde, jeg har været rundt og set at flere af samme model kører med disse
her fælge.
Der er enomt meget plads i hjulkassen.
Risikoen for at de punkterer er nok mindre ved at dækkene er nye. Jeg har
været punkteret 2 gange med campingvogn tidligere, og her var der ikke noget
ivejen med mønstret, men dækket har formodentlig været for gammel.
Jeg vil tro at jeg om 5 år igen skal udskifte dækkene med nye, hvis jeg har
vognen til den tid.

vh
Poul