Efter kl. 15.00 kan man dø uden lægehjælp ~
Fra : Ulrich Valera

Dato : 03-07-06 16:47

For et par dage siden kunne man på TV se og høre det prægtige
kvindemenneske Sanne Salomonsen fortælle om sin blodprop i hjernen.

Hun fortalte, at hun midt i ulykken havde været så heldig, at få
blodproppen FØR kl. 15 den pågældende dag.

Hvis blodproppen var kommet EFTER kl. 15 ville hospitalsafdelingen for
Trombolyse nemlig være lukket, og hun ville så være blevet svært
invalideret af blodproppens følgevirkninger!

Studieværten var tydeligvis også bekendt med dette forhold!

Jamen, jamen! - Er det det, vi betaler 70% af vore indtægter til - og
for??

Hvornår lukker den offentlige sektors sygehusvæsen helt ned??

Skadestuerne er jo allerede næsten alle lukket.

Fremmede magters krigserklæringer kan heller ikke modtages efter kl. 15,
hvor Krigsministeriets modtagelse lukker.

Vi kan heller ikke imødegå krigshandlinger i weekender, da dette ikke
tillades af soldaternes fagforeninger -

De eneste der arbejder efter kl .15 er indvandrerne, der endnu ikke har
lært at få slukket og lukket til normal tid kl. 15.

- og det var Danmark - og det var Danmark! - som der står i den gamle
Højskolesangbog.

Ulrich Valera
Kampvognskommandør
- hverdage til kl. 15.

Fra : Holst

Dato : 03-07-06 17:27

Ulrich Valera wrote:

> Jamen, jamen! - Er det det, vi betaler 70% af vore indtægter til - og
> for??

Ja. Det er derfor vi ikke betaler 80 %.

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-07-06 18:38

Holst wrote:

> Ja. Det er derfor vi ikke betaler 80 %.

I betaler sgu ikke 70%. Lad være at pive.

Per V.

Fra : @

Dato : 03-07-06 18:57

On Mon, 3 Jul 2006 19:37:47 +0200, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>I betaler sgu ikke 70%. Lad være at pive.

nej det slår slet ikke til

omkring 86% i skatter moms og diverse afgifter

--
Blasfemilove bør afskaffes. Det ville være en sær gud,
som har behov for at blive beskyttet af loven

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-07-06 22:24

@ wrote:

> nej det slår slet ikke til
>
> omkring 86% i skatter moms og diverse afgifter

Det regnestykke ville jeg gerne se - og jeg taler om brutto, ikke af evt.
sidst tjente krone.

Per V.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-07-06 02:42

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> Det regnestykke ville jeg gerne se - og jeg taler om brutto, ikke af evt.
> sidst tjente krone.

Ja, regnestykket kan ganske simpelt ikke hænge sammen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 04-07-06 14:21

On Tue, 4 Jul 2006 03:41:41 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Ja, regnestykket kan ganske simpelt ikke hænge sammen.

moms
punktafgifter
registreringsafgift
tobak
alkohol
benzin

Fra : Per Rønne

Dato : 04-07-06 15:11

@ <1@invalid.net> wrote:

> moms
> punktafgifter
> registreringsafgift
> tobak
> alkohol
> benzin

Det er på ingen måde nok, ganske simpelt. For mit eget vedkommende kan
du endda med det samme slette posterne:

regitreringsafgift.
tobak.
benzin.

Jeg er en ikke-rygende cyklist ... og har kun for årtier siden taget et
i dag ikke-nødvendigt KNALLERTkørekort.

Punktafgifter? Heri indgår vel i øvrigt også alkohol. Og momsen på 25%
af /forbruget/ kommer man ikke uden om. Men husk her på at den jo højst
kan betales af det der er tilbage efter at kildeskatten er trukket ...
og en væsentlig udgiftspost for mange mennesker [renteudgifter] er i
øvrigt momsfri.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 04-07-06 18:26

On Tue, 4 Jul 2006 16:11:05 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>tobak.
>benzin.
>
>Jeg er en ikke-rygende cyklist ... og har kun for årtier siden taget et

ja punktafgifter

bare et par eksempler:
elpære 3,75kr.
mandler 21,30 kr. pr. kilo

og for at det ikke skal være løgn betales der 25% moms af afgiften, da
afgiften bliver lagt på først

du kan se punktafgifter her:
http://www.magnus.dk/ajour/satser/opslag/p004.htm

>Men husk her på at den jo højst
>kan betales af det der er tilbage efter at kildeskatten er trukket ...

og 9% bruttoskat

>og en væsentlig udgiftspost for mange mennesker [renteudgifter] er i
>øvrigt momsfri.

renteudgifter har jeg så ikke

--
Hvad kan man svare til en mand, som fortæller,
at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,

Fra : Per Rønne

Dato : 04-07-06 18:51

@ <1@invalid.net> wrote:

> og 9% bruttoskat

Indgår i kildeskatten ...

> renteudgifter har jeg så ikke

Så du bor til leje - eller hjemme hos mor og far?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 04-07-06 21:18

On Tue, 4 Jul 2006 19:51:17 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Indgår i kildeskatten ...

nej

>Så du bor til leje -

nej

>eller hjemme hos mor og far?

nej

jeg bor i _eget_ hus (ikke kreditforeningens)

renter er noget de fattige betaler til de rige

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Per Rønne

Dato : 05-07-06 02:58

@ <1@invalid.net> wrote:

> nej

Du ved ikke hvad du taler om. Al indkomstskat, herunder bruttoskat,
indregnes i à konto kildeskatten.

> nej

> nej
>

> jeg bor i _eget_ hus (ikke kreditforeningens)

Altså et hus du har betalt ud.

> renter er noget de fattige betaler til de rige

Så A.P. Møller betaler aldrig renter? Jeg tror at du skal tro om.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 05-07-06 14:27

On Wed, 5 Jul 2006 03:57:35 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Du ved ikke hvad du taler om. Al indkomstskat, herunder bruttoskat,
>indregnes i à konto kildeskatten.

uha nej da

så ville folk jo opdage at det er en skat,

rette officielle betegnelse er arbejdsmarkedsbidrag

>Altså et hus du har betalt ud.

>Så A.P. Møller betaler aldrig renter? Jeg tror at du skal tro om.

det gør APM sikkert,
men kun hvis det regnskabsmæssigt kan betale sig -
man har midler inveseret et sted hvor afkastet er højere end den rente
man kan låne til når man f.eks. skal ud for at købe et helt
containerrederi

Fra : Per Vadmand

Dato : 04-07-06 15:38

@ wrote:

> moms
> punktafgifter
> registreringsafgift
> tobak
> alkohol
> benzin

Det er ikke et regnestykke, blot en løs påstand. Men det er der jo en god
grund til.

Per V.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-07-06 12:56

Per Vadmand wrote:

> I betaler sgu ikke 70%. Lad være at pive.

Dem der piver højest herinde i gruppen er nok oftest på overførselsindkomst
som skattenægteren Perlsø, der kun vil nyde - ikke yde

--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under anonymitet
mindre vægt

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-07-06 13:23

Frank Leegaard wrote:

> Dem der piver højest herinde i gruppen er nok oftest på
> overførselsindkomst som skattenægteren Perlsø, der kun vil nyde -
> ikke yde

Dem på overførselsindkomst har dog nok objektivt mere at pive over end os,
der betaler topskat.

Per V.

Fra : @

Dato : 06-07-06 15:46

On Thu, 6 Jul 2006 14:22:44 +0200, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Dem på overførselsindkomst har dog nok objektivt mere at pive over end os,
>der betaler topskat.

og koster samfundet en hel del mindre

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 08-07-06 09:28

Per Vadmand skrev i meddelelsen
<44ad0095$0$855$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

>Dem på overførselsindkomst har dog nok objektivt mere at pive over end os,
>der betaler topskat.

Hvorfor dog det ? De får jo det hele forærende.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Per Vadmand

Dato : 08-07-06 09:52

Carl Alex Friis Nielsen wrote:
> Per Vadmand skrev i meddelelsen
> <44ad0095$0$855$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

> Hvorfor dog det ? De får jo det hele forærende.

Det må vist være din spøg? Det håber jeg i det mindste, for så uvidende
burde ingen kunne være.

Per V.

Fra : Allan Riise

Dato : 08-07-06 10:41

Per Vadmand wrote:

> Det må vist være din spøg? Det håber jeg i det mindste, for så
> uvidende burde ingen kunne være.

Der er *ingen* kontanthjælpsmodtagere, undtagen gruppe5, som ikke skal lave
noget for at få overførselsindkomst, forskellen er bare at de ikke er
beskytte af arb. markedets regler, ikke skal regne med at kunne få ferie,
ikke sparer op til pension, og som regel blver brugt af en arb. giver til at
få deres lønomlostninger ned, og når akt. perioden er forbi, så tager man en
ny ind, i stedet for at oprette en rigtig stilling. eller man kommer i
kommune aktivering, hvilket igen fjerne alm. stillinger, eller er tumbe
arbejde.

--
Allan Riise

Fra : Bo Warming

Dato : 08-07-06 14:46

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
> Det må vist være din spøg? Det håber jeg i det mindste, for så
> uvidende burde ingen kunne være.

Har man fulgt med i lægevidenskaben, ved man at allergi bl.a. skyldes
renlighedshysteri

http://politiken.dk/visartikel.iasp?pageid=463944

Selv Politikken.dk har omsider erkendt det - men lægesønnen Bo
Mogensen og SIAD m.fl. mener at
det er landsbytosseri at gribe hygiejne rationelt an, dvs ikke være
slaver af normale toilet-rutiner - som det står på murene i min
nabogade, Jægersborggade "Fuck the law" (hvilket selvfølgelig er en
dum ide vedr væsentlige, antityveri, antivold og antibedrag love, men
hvis "forbrydelse uden offer" - then why not? )

Fra : @

Dato : 08-07-06 12:25

så skynd dig at bytte med en af dem

Fra : Per Vadmand

Dato : 08-07-06 18:41

@ wrote:

> så skynd dig at bytte med en af dem

Lige mine ord!

Per V

Fra : Trist

Dato : 08-07-06 20:04

"@" <1@invalid.net> wrote in

> så skynd dig at bytte med en af dem

Ja, hvis mit helbred tillod det, ville jeg hellere end gerne bytte med
Carl.

Konstante smerter og udmattelse kombineret med diverse kurser,
arbejdsprøvninger, mistænkeliggørelse og generelt nedværdigende behandling
fra kommunens side af, er jo bare lykken. Ting som nul ferie, uvisheden om
hvad der nu sker imorgen og den følelse der opstår i en, når sygedagpengene
bliver taget fra en og man i stedet bliver sat ned på kontanthjælp, uden at
man er blevet raskere.
Det er bare et fedt liv!

Fra : Rune

Dato : 03-07-06 17:58

Det er klart der ikke skal tænkes anderledes, men hvis vi nu sætter skatten
op til en 80-90% vil det utvivlsomt blive rigtigt godt det hele.

Fra : Michael

Dato : 03-07-06 18:37

Rune skrev:

>Det er klart der ikke skal tænkes anderledes, men hvis vi nu sætter skatten
>op til en 80-90% vil det utvivlsomt blive rigtigt godt det hele.

Det bliver først helt perfekt når vi betaler 110% i skat.

--
LMBC
Jeg udtaler mig ikke på vegne af den norske stat

Fra : Per Rønne

Dato : 03-07-06 19:28

Ulrich Valera <ulrich@valera.cc> wrote:

> [...]
> Trombolyse nemlig være lukket, og hun ville så være blevet svært
> invalideret af blodproppens følgevirkninger!

Hvornår fandt det sted? Her i begyndelsen af sommerferien?

Hvor fandt det sted? På et lille sygehus i provinsen, hvor de ikke har
sørget for at koncentrere tingene, så hun kunne dirigeres til et
regionalt sygehus der fungerer?

Det har i øvrigt i årevis været sådan at meget af lægearbejdet i
sommerferien varetages af lægestuderende, især i 'sommerlandet'. Også
læger skal have ferie, hvis de da ikke skal overbelastes, og vi har som
bekendt lægemangel.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 03-07-06 21:42

> [...]
>
> Hvor fandt det sted? På et lille sygehus i provinsen, hvor de ikke har
> sørget for at koncentrere tingene, så hun kunne dirigeres til et

Glostrup

Fra : Per Rønne

Dato : 04-07-06 02:42

Jesper Nielsen <jesniel@yahoo.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Glostrup

Dét burde kunne have fungeret. Men jeg ved ikke hvor mange skadestuer mv
Københavns amt har - ellers burde transport til eksempelvis Herlev have
været foretaget.

Men der er lægemangel, især på lidt mere 'maskuline' specialer, da der
optages langt flere piger end drenge på medicinstudiet. Hvilket dels
giver problemer med lægedækningen i yderproblemer, dels problemer
antallet af speciallæger i kirurgi med videre. Jeg kan dog ikke se at
det burde lige nøjagtigt burde give problemer på trombolyse:

SDE:
trombo'lyse, (af nylat. thrombolysis, af thrombus 'trombe' og gr. lysis
'opløsning'), behandling med særlige lægemidler, der kan opløse
blodpropper, bl.a. i hjertets kranspulsårer.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Rasmus

Dato : 10-07-06 15:06

> Ulrich Valera <ulrich@valera.cc> wrote:

Også læger skal have ferie, hvis de da ikke skal overbelastes, og vi har som
> [...]

Har vi lægemangel. Det tror jeg ikke! Problemet er snarre en del læger
beskæftiger sig med secundære, ganske ligegyldige ting
så som ikke helbredstruende skønhedsoperationer, så som ansigtløftninger,
fedtsugninger eller brystimplantater på sunde raske unge piger osv. istedet
for livsvigtig lægearbejde.

Rasmus
http://www.ladk.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-07-06 15:19

Den 10-07-06 16.05 skrev Rasmus følgende:

> [...]
> fedtsugninger eller brystimplantater på sunde raske unge piger osv. istedet

Ja, lad os sætte plastikkirurgerne til at operere for tarmkræft og grå
stær. Det skal nok blive populært.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Leg med verdens første regneark, VisiCalc, og mærk historiens vingesus.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 10-07-06 19:30

Kim Ludvigsen (usenet@kimludvigsen.dk) skrev :

> Ja, lad os sætte plastikkirurgerne til at operere for tarmkræft og grå
> stær. Det skal nok blive populært.

Kunne I ikke flytte jeres debat over i en relevant gruppe.
Den hører ikke til i dk.familie.barn!

Henriette Døssing

Fra : Per Rønne

Dato : 24-08-06 17:59

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Ja, lad os sætte plastikkirurgerne til at operere for tarmkræft og grå
> stær. Det skal nok blive populært.

Især hvis de er privatpraktiserende, med private kunder, uden at det
offentlige betaler for operationerne. Rasmus idé ville let komme i strid
med FNs menneskerettighedskonventions forbud mod slaveri.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ralph

Dato : 03-07-06 21:52

"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> skrev i en meddelelse
> Jamen, jamen! - Er det det, vi betaler 70% af vore indtægter til - og
> for??

Jeg tror du skal have en revisor, JEG har ALDRIG betalt mere en 30% i skat,
hverken som lønmodtager, lønmodtager/selvstændig eller nu som selvstændig.

Men hvis man VIL være pernittengryn OG er storryger OG alkoholiker OG har en
benzinslugene bil, så kan det da godt være at dine statsafgifter kommer op
over 50%, men det har vel ikke noget med skat at skaffe.

--
Ralph

Fra : Ulrich Valera

Dato : 04-07-06 00:06

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
> har en benzinslugene bil, så kan det da godt være at dine
> statsafgifter kommer op over 50%, men det har vel ikke noget med skat

Med 30% i skat tillader den tilsvarende indkomst heller ikke nogen af de
rare sager, der her nævnes.

I øvrigt bør man ikke forsvare en så pervers og overdreven beskatning,
som den danske.
Det er ikke alle, der synes, det er ok at danske skatteborgere skal
forsørge en stor del af verdens elendige regimers flygtede borgere.
Vi kan ikke frelse hele verden ved selv at have pantefogden til at rydde
hjemmet hver uge og selv nå frem til en usikker pension med kun en kage
til kaffen.
Med den skat, vi bliver frarøvet, har vi først og fremmest krav på
service, der skal være langt bedre end den nuværende.

- Eller endnu bedre: lad os selv beholde skattepengene og opnå, hvad vi
kan med dem. - Og slår de ikke til, så må vi bare sove under broerne, dø
af sult eller hvad konsekvenserne måtte være.

Ude i I naturen kommer de andre dyr jo heller ikke slæbende med mad og
tæpper til dyr, der ikke kan klare sig selv. De æder dem i stedet!

Ulrich Valera
Naturist

Fra : Per Rønne

Dato : 04-07-06 02:57

Ulrich Valera <ulrich@valera.cc> wrote:

> I øvrigt bør man ikke forsvare en så pervers og overdreven beskatning,
> som den danske.

Tænk, nylige opinionsundersøgelser [fra Gallup] af danskernes holdning
til skatten viser ellers det modsatte. Kun blandt de konservative
vælgere er der flertal for en nedsættelse af skatterne - og det fleretal
er endda temmelig lille.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Holst

Dato : 04-07-06 07:35

Ulrich Valera wrote:

> I øvrigt bør man ikke forsvare en så pervers og overdreven beskatning,
> som den danske.

Når du er så utilfreds, kan det undre mig, at du ikke bare pakker
kufferten og flytter til et andet land med en lavere beskatning.
Meningsmålinger tyder jo på, at danskerne generelt er godt tilfreds, så
jeg tror ikke, du skal forvente nogen nævneværdige skattenedsættelser.

Fra : Per Vadmand

Dato : 04-07-06 08:57

Holst wrote:

> [...]
> Meningsmålinger tyder jo på, at danskerne generelt er godt tilfreds,
> så jeg tror ikke, du skal forvente nogen nævneværdige

Ulrik V. har det med skatteprocenten, som mange har det med flygtninge - han
tror, tallet er meget højere, end det er i virkeligheden, og så brokker han
sig ud fra denne misforståelse.

Per V.

Fra : Per Vadmand

Dato : 04-07-06 08:55

Ulrich Valera wrote:

> Med 30% i skat tillader den tilsvarende indkomst heller ikke nogen af
> de rare sager, der her nævnes.

Hold dog op med det klynkeri, mand. Du bor i et af verdens mest
velfungerende og trygge lande. KUNNE det måske hænge sammen med, at vi ofrer
en del af indtægten til fællesskabet?

> I øvrigt bør man ikke forsvare en så pervers og overdreven beskatning,
> som den danske.

Det er dit klynkeri, der er perverst. Det danske skattesystem har sine
mangler, men er som helhed ret velfungerende og retfærdigt - eller var det i
hvert fald indstil det tåbelige "skattestop" blev indført.

> Det er ikke alle, der synes, det er ok at danske skatteborgere skal
> forsørge en stor del af verdens elendige regimers flygtede borgere.

Vrøvl og klynk.

> [...]

> vi kan med dem. - Og slår de ikke til, så må vi bare sove under
> broerne, dø af sult eller hvad konsekvenserne måtte være.

Man hører tydeligt, at du selv har dit på det tørre. Hvorfor er det altid
dem, der har mest, der brokker sig, når de, der har mindst gerne vil have
det lidt bedre?

> Ude i I naturen kommer de andre dyr jo heller ikke slæbende med mad og
> tæpper til dyr, der ikke kan klare sig selv. De æder dem i stedet!

Giv mig en spand, jeg kan brække mig i.

Per V.

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-07-06 23:25

Den 04.07.2006 kl. 09:55 skrev Per Vadmand <perve@post.tele.dk>:

> Giv mig en spand, jeg kan brække mig i.

Du ligger allerede i den Per - og har gjort det længe ))))

Mvh
Martin

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 03-07-06 22:17

> [...]

> for??
>
> Hvornår lukker den offentlige sektors sygehusvæsen helt ned??
>
> Skadestuerne er jo allerede næsten alle lukket.

Hey HEY! Det' VELFÆRDSSTATEN!

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Martin Nielsen

Dato : 06-07-06 23:00

Eksempel med en til 100 kr i timen lavtlønnet:

43% er skat så har vi 57 kr tilbage

8 % arbmarkedsbidrag, så har vi ca 52 kr

Når de så skal bruges er der minimum moms 25 % så har vi ca 39 kr.

Læg dertil diverse afgifter på alt muligt ged, så går man reelt til noget
der ligner 20.30 kr i timen. Skræmmende ikke?

Men hurra for velfærden jo ;)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-07-06 23:36

Den 06-07-06 23.59 skrev Martin Nielsen følgende:
> Eksempel med en til 100 kr i timen lavtlønnet:
>
> 43% er skat så har vi 57 kr tilbage

Det må være en ekstrem dyr kommune. En hurtig udregning på Skats
hjemmeside giver et helt andet resultat. 170.000 i løn, Københavns
kommune, ingen fradrag - heller ikke rentefradrag og fagforening - giver
en en skat på 44.209. Regner vi tilbage til en enkelt time giver det en
skat på 26 kroner, rest: 74 kroner.

> 8 % arbmarkedsbidrag, så har vi ca 52 kr

Og her vil der så være tale om 13.600 kroner, omregnet til en time: 8
kroner. Rest efter de direkte skatter: 66 kroner. Resten af dine tal er
cirka lige så forkerte som de ovennævnte, også selvom vi justerer
udgangspunktet til et mere realistisk, jf Skats udregning. Der er fx
mange udgifter, som der ikke er moms og afgifter på.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en lille, praktisk og helt gratis lommeregner i proceslinjen.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-07-06 04:05

Martin Nielsen <jadahva@hotmail.com> wrote:

> Eksempel med en til 100 kr i timen lavtlønnet:

Altså en årsindkomst på 100*37*13*4 = 192.400 [ferie med løn].

> 43% er skat så har vi 57 kr tilbage

Mere realistisk [Københavns Kommune]: 39%. Så er der 61 kroner tilbage.
Husk på at der er

> 8 % arbmarkedsbidrag, så har vi ca 52 kr

Er faktisk indeholdt i à conto skatten.

> Når de så skal bruges er der minimum moms 25 % så har vi ca 39 kr.

Ikke al forbrug er moms'et. Slet ikke de store boligudgifter, som
husleje for lejerne eller afdrag med lån, herunder renteudgifter, for
ejerne.

> Læg dertil diverse afgifter på alt muligt ged, så går man reelt til noget
> der ligner 20.30 kr i timen. Skræmmende ikke?
>
> Men hurra for velfærden jo ;)

Ja, især når vi tager i betragtning at vores lavtlønnede nok bor til
leje, og der modtager boligsikring. At skattebetalingerne også sikrer
ham gratis adgang til sundhedsvæsen, gratis uddannelse til hans børn og
dagpenge og kontanthjælp ved [langvarig] arbejdsløshed.

Men jeg er da gået ind på:

<http://www.tax.dk/beregn/skat06.htm>

Og har beregnet en fiktiv skat for en person, der er medlem af min
A-kasse [14.022 om året, efterlønsbidrag inklusive], og som har 100
kroner i timen, og ferie med løn. Det giver en samlet årlig indkomst på
192400 kroner, og en samlet skat på 61.997 kroner, herunder en
bruttoskat på 15.392. Skatten udgør altså hele 32,2% af hans samlede
bruttoindtægt, og til sig selv har han hele 130403, svarende til 10.867
om måneden efter skat.

Der er ikke regnet med nogen transportudgifter, og bolig er også holdt
uden for [privat andelsbolig eller lejebolig beskattes nemlig ikke].
Renteudgifter er der måske lidt urealistisk heller ingen af.

Så af 100 kroner i timen har han altså 130403/4/13/37 = 67,68 kroner
tilbage af. Og så er der naturligvis moms og punktafgifter, men netop
ikka af de største punkter som boligudgift. Og ej heller af hvad der
indkøbes i udlandet .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 07-07-06 14:04

On Fri, 7 Jul 2006 05:04:40 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Er faktisk indeholdt i à conto skatten.

????

forklar venligst

på lønsedler figurerer de to særskilt

og arbejdsmarkedsbidraget beregnes af brottolønnen

--
Jeg tror, at vi burde læse den slags bøger, som sårer og gennemborer os.
En bog bør være hakken til vores indre frosne sø.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-07-06 16:42

@ <1@invalid.net> wrote:

> ????
>
> forklar venligst
>
> på lønsedler figurerer de to særskilt
>
> og arbejdsmarkedsbidraget beregnes af brottolønnen

Når skattevæsenet udregner hvad der skal stå på dit skattekort af
trækprocent og fradrag [dag, uge, 14-dages, måneds], så indgår i
beregningerne naturligvis også at du skal betale bruttoskat. Først ved
årsafslutningen udregnes så den endelige skat, og eventuel overskydende
skat tilbagesendes eller restskat regnes ind i næste års skattekort.

Der er jo netop tale om en à conto-skat, der opkræves hos kilden - som
kildeskat.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 07-07-06 17:05

On Fri, 7 Jul 2006 17:41:55 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>trækprocent og fradrag [dag, uge, 14-dages, måneds], så indgår i
>beregningerne naturligvis også at du skal betale bruttoskat.

hvad skulle arbejdsmarkedsbidraget dog i de beregninger,

trækprocenten bliver ikke hverken større eller mindre fordi der
betales 8% arbejdsmarkedsbidrag

de 8% arbejdsmarkedsbidrag har heller ingen indflydelse på fradrag

>Først ved
>årsafslutningen udregnes så den endelige skat, og eventuel overskydende
>skat tilbagesendes eller restskat regnes ind i næste års skattekort.

sådan gjorde man sandelig også før arbejdsmarkedsbidragets indførelse

>Der er jo netop tale om en à conto-skat, der opkræves hos kilden - som
>kildeskat.

ja det kan vi blive enige om som kildeskat

ikke indeholdt i den

Fra : Per Rønne

Dato : 07-07-06 18:48

@ <1@invalid.net> wrote:

> nej
>
> hvad skulle arbejdsmarkedsbidraget dog i de beregninger,
>
> trækprocenten bliver ikke hverken større eller mindre fordi der
> betales 8% arbejdsmarkedsbidrag

Naturligvis gør den da det. Når skattevæsenet beregner din trækprocent
og dine fradrag tages hensyn til alle de forhold, der har betydning for
din endelige skat, bortset lige fra direkte ejendomsskatter, moms og
punktafgifter.

Således indgår arbejdsmarkedsbidrag og ejendomsværdibeskatning deri,
lige som de formodede renteindtægter og renteudgifter.

Ja, selv aktieudbytter skal regnes med ...

> de 8% arbejdsmarkedsbidrag har heller ingen indflydelse på fradrag

Faktisk skal de 8% arbejdsmarkedsbidrag fratrækkes indkomsten før man
kommer til den del af indkomsten, der efter fradrag skal beskattes. Så
det kan den skam godt komme til.

> sådan gjorde man sandelig også før arbejdsmarkedsbidragets indførelse

> ja det kan vi blive enige om som kildeskat
>
> ikke indeholdt i den

Det virker ikke som om du ved hvad 'kildeskat' er for noget.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 07-07-06 20:04

On Fri, 7 Jul 2006 19:48:28 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]

og du vil stadig påstå at AM-bidraget er indeholdt i kildeskatten

>Det virker ikke som om du ved hvad 'kildeskat' er for noget.

jo, men ville ønske jeg aldrig havde oplevet den

jeg har da overlevet denne fuldstændig tåbelige beskatningsform i
Mange år

jeg bor heldigvis i et hjørne af landet hvor momsen aldrig rigtig har
slået an og hvor "vennetjenester" er et meget vidtfavnende begreb

Fra : Per Rønne

Dato : 07-07-06 22:10

@ <1@invalid.net> wrote:

> og du vil stadig påstå at AM-bidraget er indeholdt i kildeskatten

> jo, men ville ønske jeg aldrig havde oplevet den

Så hellere betale skatten et par år efter, af den opsparing du ikke har
foretaget?

Ja, det kan man forstå.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ulrich Valera

Dato : 10-07-06 11:02

"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> wrote in message
> [...]
>
> Studieværten var tydeligvis også bekendt med dette forhold!
>
> Jamen, jamen! - Er det det, vi betaler 70% af vore indtægter til - og

--------------------------------

Tråden startede med dette, som i høj grad må være foruroligende i
betragtning af den høje skat, vi betaler.

Derefter har indlæggene handlet om, hvorledes vor perverst høje
verdensrekord-skat teknisk beregnes.

Det er jo ligegyldigt.
Skatter skal højst komme op på max. 10%.

Hvis folk - inclusive undertegnede - ikke kan reddes indenfor det beløb,
er det så bare beklageligt.
Man kan ikke bare frarøve andre folk deres surt tjente penge, som det
sker i DK.