Vil ikke starte og BIOS beep koder mgl.
Fra : Ukendt

Dato : 03-07-06 16:14

Jeg har problemer med en maskine som ikke vil starte op. Når jeg tænder for
maskinen spinder HD'en op, men skærmen forbliver sort og der kommer ingen
beep codes fra BIOS.

Jeg har prøvet at afmontere alt hardware, pånær CPU, og intet fremkalder
nogen ændring.

Problemerne startede med at der kom grå skærm oftere og oftere ved opstart,
og har nu resulteret i en næsten død maskine.

Jeg troede først det var grafikkortet der var røget, men har prøvet et andet
uden held. Og nu hvor der ingen opstart er tror jeg det er omkring mobo'et
problemet ligger.

Er det mobo der er røget en tur?

Det er en 2 år gl. Medion P4 maskine.

Nogle forslag??

Mvh
Martin

Fra : John

Dato : 03-07-06 16:35

"Martin Nielsen [5220]" <nospamSNABELAgalnet.dk> skrev i en
meddelelse

> næsten død maskine. Nogle forslag??

Måske fejl i strømforsyning.

Mvh John

Fra : Simon Nielsen

Dato : 03-07-06 17:26

> Nogle forslag??

Jeg har i øjeblikket nøjagtig samme problem. Det er som John skriver
ikke strømforsyningen, men jeg har erfaret at det nok er bundkortet, så
der er et nyt bundkort på vej til mig.

Prøv at tage strømmen fra og pil batteriet ud af bundkortet, lad det stå
i ca. 15 min. og sæt så batteriet i igen. Hvis det ikke løser problemet
skal bundkortet udskiftes.

Det skal lige siges at hvis dine ting starter og kølere i både
strømforsyning og på processor kører så er det i hvert fald ikke
strømforsyningen.

Mvh
Simon

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-07-06 21:42

"Simon Nielsen" <news@siho.dk> skrev i en meddelelse

> Det skal lige siges at hvis dine ting starter og kølere i både
> strømforsyning og på processor kører så er det i hvert fald ikke
> [...]

Beklager, men det er direkte forkert.
Jeg har skiftet masser af strømforsyninger, hvor alt tilsyneladende startede
som det skulle, men alligevel virkede det ikke, var ustabilt. Ny
strømforsyning løste problemet.
Der er mange fejlmuligheder i en strømforsyning, som bare giver ustabilitet
men ikke totalt nedbrud.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-06 21:50

"Simon Nielsen" <news@siho.dk> skrev i en meddelelse

> Det skal lige siges at hvis dine ting starter og kølere i både
> strømforsyning og på processor kører så er det i hvert fald ikke
> strømforsyningen.

Det kan som Kurt skriver stadig godt være PSU'en der giver problemer,
men ved at afmontere alt hardware burde den kunne starte så meget op at
BIOS koderne fremkommer.

Jeg har iøvrigt tjekket at alle spændinger er OK ved start.
Derfor tror jeg også selv mest på mobo'et.

Men en PSU kan give de mest utænkelige fejl, så den skal prøves udskiftet
hvis der ikke er mere garanti.

/Martin

Fra : Henning

Dato : 03-07-06 17:53

>Det er en 2 år gl. Medion P4 maskine.

Købt hvor? Aldi giver tre års garanti, så hvis den er købt der, lad
dem om problemet.

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-06 21:46

> Købt hvor? Aldi giver tre års garanti, så hvis den er købt der, lad
> dem om problemet.

Det må jeg heller få ejeren til at undersøge, det ville være den nemme
løsning.

/Martin