Adgangskontrol for flere brugere og til hv~
Fra : Thomas Christensen

Dato : 02-07-06 22:10

Hejsa

Jeg håber, at der skulle være en, som kan hjælpe mig med, at lave
en sikker og en så enkel som mulig adgangskontrol, hvor flere
brugere ud fra deres brugernavn (eller ID) og password bliver
sendt til en på forhånd bestemt side og hver bruger hver sin
side.....
Det skal være sådan, at samme bruger kan have flere passwords,
sådan at forstå, at et password giver adgang til side 1 og
password 2 giver adgang til side 2 osv

På forhånd tak
Med venlig hilsen
Thomas A. Christensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 03-07-06 08:25

On 02 Jul 2006 21:09:33 GMT, Thomas Christensen
<vibeke.thomas@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>Det skal være sådan, at samme bruger kan have flere passwords,
>sådan at forstå, at et password giver adgang til side 1 og

Hvis du allerede har en adgangskontrol, skal du blot tilføje et ekstra
felt i din brugertabel, som indeholder navnet på den startside,
brugeren skal sendes videre til.

Når du så checker brugerens indtastning mod din database, henter du
samtidig siden - noget i retning af:
strSql = "SELECT startside FROM tblBruger" & _
" WHERE brugernavn = '[det indtastede navn]'" & _
" AND password = '[det indtastede (hashede) password]';"

Check så om det er en lovlig bruger:
If objRs.Eof Then
' Der er ingen bruger med disse oplysninger
Else
' Træk værdien ud med:
strStartside = objRs("startside")
' Og send brugeren videre med:
Response.Redirect(strStartside)
End If

Hvis du endnu ikke har en adgangskontrol, så spørg igen.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Thomas Christensen

Dato : 10-07-06 15:07

Hej Jørn
Først undskyld mit sene svar, men jeg har været væk nogle dage, men håber
stadig, at kunne få din hjælp. På dette område er jeg helt blank, så
derfor behøver jeg hjælp fra bund af..... Jeg kender til brugen af
htaccess, men ikke dette, så jeg håber, at du kan guide mig igennem.....
mvh
Thomas