Mus i soveværelset!!!
Fra : Oscar

Dato : 02-07-06 19:33

Hej,
Jeg håber der er ogen der har nogle gode råd!!!
Vores kat har indenfor den sidste uges tid slæbt i alt 3 mus ind om
natten! (-Vi har et vindue åbent, som han kan gå ind og ud af som han vil)
Han tager musen med ind i soveværelset og begynder at smide rundt med
den osv. Jeg ved godt, at det sikkert bare er, fordi han er stolt af sin
fangst og gerne vil vise os hvor dygtig han er, men det er nu noget
ulækkert! -Især fordi musen jo ikke rigtig er død... -Og irriterende
fordi det forstyrrer vores nattesøvn!
Hvis vi lukker vinduet står han udenfor og miaver i evigheder!...
Er der andre der har oplevet dette problem? -Kan man opdrage en kat til
at acceptere at den skal blive udenfor hele natten? Vores kat er ca. 3 år.
Med venlig hilsen
"Oscar's mor"

Fra : tina larsen

Dato : 02-07-06 20:03

Jeg ville holde katten ind om natten, så han kun er ude om dagen. om
natte er der hvor fleste dyr bliver kørt over. jeg ville ikke kune sove
roligt hvis jeg viste at katte var ude om natten. jeg tror heller ikke
katte vil accentere at være ude om natten, når den er vantil at kunne gå
ind og ud
jeg har selv 2 ude katte, dem kalder jeg ind, inde det bliver mørkt og
så få det noget lækket at spise. kattelemmen bliver lukket og jeg stille
en stor blomst forand så ved de at det ikke kan komme ud. og så kommer
de ud igen når vi står op. det er kun i weekend det piver ved 8-9 tiden
så vil de gerne ud. og jeg har en kattebakke, hvis de skal på wc om
natten.
og hvis du holder katten inde om natten vil han nok pive ved vinduet i
starten, men ha en vand forstøver på natbord og give ham vand hver gang
han piver så finder han hurtig ud af at han skal blive inde om dagen. så
start en fredag eller en ferie, så har man weekenden til at opdrave ham
i og man skal ikke op og på job
Tina

tina larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Oscar Rasmussen

Dato : 03-07-06 12:35

Hej,
tak for dit svar!
Af og til har vi været nødt til at holde Oscar inde f.eks. i forbindelse
med dyrelægebesøg, og der får vi ikke lukket et øje! Oscar har været
udekat stortset fra han blev født, så jeg mener ikke at holde ham inde
er en mulighed.

Mvh.

Oscar Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ole Jensen

Dato : 02-07-06 20:23

Oscar <mr0509KATTE@BAKKEhotmail.com> wrote:

> Vores kat har indenfor den sidste uges tid slæbt i alt 3 mus ind om
> natten!

Min gør det samme. Nogle af musene er ikke helt døde, men det er meget
sjældent at de slippe fri.
Det værste er, når den spiser dem idt om natten. Den knasen var jeg
helst fri for

Ole-J
Jeg er ikke ekspert

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 02-07-06 20:39

Inge gode råd herfra, desværre :(

Søde Miver har samme tendens. Jeg _hader_ når jeg vågner fordi en lille mus
skriger for livet :o
Og så blod på gulvet, halvspiste dyr, eller indvolde, der kan ligge hvorsom
helst. Værst den morgen jeg fandt et par ællinge-fødder i brusekabinen.

Men...mine katte må ikke komme ud i dagtimerne (husregler) så eneste
mulighed er om natten, og da Goofi jo ligesom bor i kattegården for tiden
indtil den får et hjem, kan jeg ikke gøre andet end have soveværelsesvinduet
åbent, så hun og Mulle kan komme ind.

Jeg tror ikke man kan kæmpe mod naturen, desværre, så det er den pris jeg må
"betale" for at have en "mini-løvinde" boende.

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Oscar Rasmussen

Dato : 03-07-06 12:38

Hej,
Nej, måske skal vi bare vænne os til tanken... -og acceptere at det er
en del af fornøjelsen af at have en kat :)
Mvh
Oscar

Fra : Hanne Engermann

Dato : 02-07-06 22:26

Kan I ikke bare bruge et andet vindue end det i soveværelset?

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 03-07-06 05:55

<klip> Kan I ikke bare bruge et andet vindue end det i soveværelset?

Ork jo, men det ændre ikke noget her, for i mit liv står alle døre så vidt
muligt åbne, det er pt. kun fordi jeg har Goofi gående, omend jeg har valgt
at lade ham og mine katte gå sammen når jeg er hjemme. Det går sådan lidt
ok, da Goofi er meget tolerant, han har de unges naivitet og ukuelige
gå-på-mod :)

Og af uforklarlige årsager, skal smådyr altså slæbes ind i soveværelset og
fortæres dér.
Så jeg ved ikke rigtigt, men min løsning er nok at når Goofi får et nyt
hjem, smider jeg Miver og Mulle ud i kattegården om natten.

Hilsen Heidi, Miver og Mulles mor
--
Se min dejlige kat, Mulle hér:

Fra : Oscar Rasmussen

Dato : 03-07-06 12:30

> Hanne Engermann skrev:
> Kan I ikke bare bruge et andet vindue end det i soveværelset?

> [...]

Det er ikke soveværelsesvinduet vi har åben...
Måske skal vi bare acceptere at det er en del af fornøjelsen af at have
en kat? :)

Med venlig hilsen
Oscar - Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Hanne Engermann

Dato : 03-07-06 12:55

> [...]
> Det er ikke soveværelsesvinduet vi har åben...
> Måske skal vi bare acceptere at det er en del af fornøjelsen af at have

Hej igen Oscar's mor!
Se, det ville nok være både det fornuftigste og nemmeste ;>D
Ellers er der jo den mulighed, at I i stedet for at vænne ham til at
være ude hele natten, i stedet lader ham blive inde om natten, både af
hensyn til hans sikkerhed og taget i betragtning, at katte faktisk mere
er "skumringsdyr" end "natdyr".

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar