Spejle til cv
Fra : Jarl

Dato : 02-07-06 17:38

hej gruppe

Er der nogen der har kendskab til: Oppi vs. Emuk-spejle.

Jeg bestilte et sæt Emuk, men fik ved en fejl et sæt Oppi. Men nu ved jeg
ikke om jeg skal beholde Oppi eller bede om at få dem byttet til et sæt
Emuk!

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-07-06 19:39

Jarl wrote:
> [...]

> Jeg bestilte et sæt Emuk, men fik ved en fejl et sæt Oppi. Men nu ved
> jeg ikke om jeg skal beholde Oppi eller bede om at få dem byttet til

Jeg har Emuk og har ikke læst noget dårligt om Oppi.

Emuk´en er jeg glad ved i forhold til mine tidligere "standardspejle" fordi
de skrues på med een skrue og fordi en gang justeret, altid justeret. Det
tager 5 sekunder pr. side at montere dem plus gåturen rundt om bilen (som er
afhængig af bilens størrelse :)).

Jeg ved ikke hvordan Oppi ser ud hvad det angår (een skrue og en gang
justeret ...).

--
Per, Esbjerg

Fra : Jarl

Dato : 02-07-06 20:18

Er din Emuk en standard, eller en specifik til din bilmodel? Ellers lader
til at være det samme med oppi'en, kun en skrue. Emuk'en virker som om den
sidder "tættere" til bilens egne spejle, end oppi'en, der er lidt "stativ"
artigt.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 02-07-06 22:14

Emuk er helt specifikke på model - og årgang; blir modellen faceliftet kan
også spejlene skifte - lidt ! Så skal der nye spejle til.
Men de sidder altså som en drøm - det eneste, der har fået mine ud af
justering var en tanketorsk; lad dem ikke ligge i bagagerummet - du kommer
bare til at sætte noget på dem
I får altså ikke mine før jeg skifter bil !

--
Jesper Hedegaard

GS500E når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-07-06 04:59

Jarl wrote:
> [...]
> lader til at være det samme med oppi'en, kun en skrue. Emuk'en virker
> som om den sidder "tættere" til bilens egne spejle, end oppi'en, der

Jeg ved ikke hvor langt Oppi´en kan skrues ud - men jeg ser tydeligt hele
venstre side af campingvognen i mit venstre spejl og langs med højre side i
det højre..Cv´en er 220 bred.

Spejlene sidder fast på Golf´en uden rystelser - det var også et problem jeg
havde med "standardspejlene".
--
Per, Esbjerg

Fra : Jan Bøgh

Dato : 04-07-06 09:05

Per Henneberg Kristensen skrev i
44a895e9$0$90494$edfadb0f@dread11.news.tele.dk dette:

> Jeg ved ikke hvor langt Oppi´en kan skrues ud - men jeg ser tydeligt
> hele venstre side af campingvognen i mit venstre spejl og langs med
> højre side i det højre..Cv´en er 220 bred.

Og skulle længden være et problem, kan man til Emuk få forlængerarme.
Jeg er meget glad for mine Emukspejle - af samme grunde som andre har nævnt.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-07-06 14:12

Jarl wrote:
> [...]
> lader til at være det samme med oppi'en, kun en skrue. Emuk'en virker
> som om den sidder "tættere" til bilens egne spejle, end oppi'en, der

Jeg har lige målt i venstre side (kunne ikke komme til højre side, fordi
bilen holder op ad en husmur :)) - der er 20 cm fra yderkant bilspejl til
inderkant campingplads og 30.5 cm fra samme sted til yderkant campingspejl.

Emuk er også til specifik model ...
--
Per, Esbjerg