Mowgli strinter ;-(
Fra : Kate

Dato : 02-07-06 08:22

Ja, så er det mig med et lille problem. Mowgli er i en alder af 4 år
begyndte at strinte. Han blev kastreret da han var 5½ måned gammel og
er stadig en glad og legesyg dreng.
Det er nok et år siden jeg første gang opdagede strint i mit bryggers.
Første gang troede jeg det var en af nabokattene som var sluppet ind og
havde strintet. Nu ved jeg han strinter når der er nye dufte, det har
gjort at når jeg har noget med hjem stiller jeg det i bryggerset hvor
han så ikke har adgang. Igår havde jeg været i haven hele dagen og da
jeg kom ind om aftenen stillede han sig op og strintede på min væg ved
havedøren, som havde stået åben hele dagen. Kattene var så udelukket
fra stue, men havde haft resten af huset til deres rådighed. Den model
har jeg brugt før uden problemer, men det virker på mig som om han øger
frekvensen af sin strinten.
Jeg overvejer lidt om han måske skal have lov til at blive udekat, men
det er ikke en løsning jeg er glad for med tanke på trafikken og at jeg
jo prædiker om at man skal holde sine dyr hos sig selv.
Planen er at få indhengnet haven, når jeg får råd, men vil jeg så
tricke ham endnu mere så han strinter yderligere.
Jeg aner ikke mine levende råd, hvordan stopper jeg denne uønskede
opførsel?

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Hanne Engermann

Dato : 02-07-06 22:42

> [...]
> tricke ham endnu mere så han strinter yderligere.
> Jeg aner ikke mine levende råd, hvordan stopper jeg denne uønskede

Velkommen i klubben! Her i huset skal der også strintes på nye ting og
ved husets ind- og udgangspartier. Det er ikke nogen ualmindelig adfærd,
og set med katteøjne noget selvfølgeligt og yderst hensigtsmæssigt.

Nu er dine katte - incl. Mowgli - kastrater, og så kan du (måske) med
held spraye med Feliway på de udsatte steder (hjælper ikke på fertile
dyr).

Og nej, jeg tror ikke, det vil animere ham til øget strintning, hvis du
får indhegnet haven. Tværtimod tror jeg, det vil hjælpe, da hans
territoriegrænser bliver udvidet, og så er det i haven, han får travlt
med at strinte.

PS: Ellers brug eddikevand til at rense med. Det er effektivt.
Og som en trøst: Kastratstrint lugter, fertil hankattestrint STINKER!

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 03-07-06 19:32

Hanne Engermann <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> wrote in

> [...]
> hvis du får indhegnet haven. Tværtimod tror jeg, det vil hjælpe,
> da hans territoriegrænser bliver udvidet, og så er det i haven,

Det håber jeg så du har ret i, for lige nu er jeg lidt træt i masken af
ham må jeg erkende

> PS: Ellers brug eddikevand til at rense med. Det er effektivt.
> Og som en trøst: Kastratstrint lugter, fertil hankattestrint
> STINKER!

Jeps, det er da også min eneste trøst

Fra : Denise

Dato : 04-07-06 19:10

Kate wrote:
> Hanne Engermann <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> wrote in

> Det håber jeg så du har ret i, for lige nu er jeg lidt træt i masken
> af ham må jeg erkende

> Jeps, det er da også min eneste trøst

Øv Kate, din stakkel. Har desværre ikke andre råd en de andre har skrevet.
Har aldrig haft en strinter, kun før de blev snippet.

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 06-07-06 15:42

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> Øv Kate, din stakkel. Har desværre ikke andre råd en de andre har
> skrevet. Har aldrig haft en strinter, kun før de blev snippet.

Jamen, jeg ville da helt sikkert også snarere have mistænkt Lante, for
han har jo været fertil og avlskat og den slags. Nu ved jeg ikke om han
var slem til at strinte før han blev snippet, men han har aldrig
strintet hos mig.

Underligt nok mistænkte jeg Mowgli før jeg så det, kan ikke forklare
hvorfor.

Hvordan går det med indhegningen af din have? Bliver det til noget, er
det blevet til noget?
Der kommer en fra Poda på tirsdag og måler op her så jeg kan få et
tilbud.

Fra : Denise

Dato : 06-07-06 17:07

Kate wrote:
> [...]
> det blevet til noget?
> Der kommer en fra Poda på tirsdag og måler op her så jeg kan få et

Poda ha, jeg har rykket for tilbud 3 gange, nu gider jeg snart ikke mere.
Sidst sagde han, ja nu skulle han nok snart få ordnet det, men problemet
var jo alle træerne.
Så enten er det fordi de har travlt, eller også er vores have for stor en
mundfuld. Der er jo hegn i forvejen, men det kunne vi selv tage af, og
stolperne er støbt ned i jorden og er for korte, der ville han sætte en
forlænger på, Og så ville jeg have hegnet ned i jorden også, så de ikke
kunne grave ud og så er hækken jo vokset ind i hegnet. Og så skulle de også
lave 2 havelåger i træ og der skulle 3-tråde el for oven på hegnet.
Men vi har også mange træer, men man kunne nok finde ud af at gøre noget,
men jeg tror ikke de kan overskue det hele, derfor kan de ikke finde ud af
at lave et tilbud.
Men du kan jo spørge på tirsdag, om det er ham der har målt op hos mig
*gggg*

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 06-07-06 17:30

> Men du kan jo spørge på tirsdag, om det er ham der har målt op hos
> mig *gggg*

Hæhæhæ. Ham jeg talte med i tlf lød vældigt frisk

Min have er ret lille, for ikke at sige mikroskopisk og jeg har kun 2
træer, hvoraf det ene bliver fældet om lidt Det andet, som skal
blive må så lide den tort at blive klippet meget ned, godt nok er det
et forkert tidspunkt nu, men det får være. Mit problem er at min have
oprindeligt skrånede meget ned mod markerne, men min forgænger har fået
rettet op og lavet en kasse med temmeligt stor højde forskel. Den er
jeg spændt på hvordan de vil greje. Jeg skal så også have en låge, men
det er vel det mindste problem. Jeg har ikke overvejet at få det gravet
ned. Det må jeg lige vende i hovedet.

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-06 17:47

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg spændt på hvordan de vil greje. Jeg skal så også have en låge, men
> det er vel det mindste problem. Jeg har ikke overvejet at få det gravet

Sørg nu for at købe noget ordentligt hegn.
For det gjorde jeg ikke, æv jeg var ellers så stolt af at mit hegn kostede
det samme som en MCO.
Nu er der huller flere steder og det er fordi hegnet er rustet igennem.
Jeg valgte den billige løsning med HN hegn.
Det gør nu ikke noget med de katte jeg har lige nu, for de er blevet for
tunge bagi.

De klatre kun op hvis der sidder en dum due eller en af de der frække
ungskader.

Og mit el i toppen det har jeg slukket for.

Men det kan jo være, at elhegnet har virket som det skulle, ja kun en
gang

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 08-07-06 09:06

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> wrote in

> Nu er der huller flere steder og det er fordi hegnet er rustet
> igennem. Jeg valgte den billige løsning med HN hegn.
> Det gør nu ikke noget med de katte jeg har lige nu, for de er
> blevet for tunge bagi.

Jeg har faktisk valgt Poda for det har jeg hørt godt om, de skal så
også lave det. Har du gravet dit ned?
Faktisk forventer jeg at det ikke er billigt, men da jeg regner med at
skulle bo her til jeg ikke kan tygge smør mere, så vil det være godt
givet ud i mine øjne.

> De klatre kun op hvis der sidder en dum due eller en af de der
> frække ungskader.

Jeg kunne forestille mig at mine ville kravle op, alle tre og hos mig
er de ikke specielt tunge i røven. Mowgli er tung, men adræt, så der
skal el på mit også.

> Og mit el i toppen det har jeg slukket for.

Hvorfor? Fordi der ikke er behov for det?

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-06 15:22

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse

Hej Kate
Jo for at starte nede fra:)

El delen er slukket fordi der ikke er brug for den mere.

Men jeg håber da at al den tid det tog at lave Elhegnet er givet godt ud.

Og mit hegn er gravet ned, ca 10 cm. jeg gik rundt med en spade og 'stak
'det ned.

Heldigvis har mine 2 katte fundet deres teritorie i baghaven, og det er nok
for dem.
Her for 4 uger siden skulle jeg slå græs i forhaven, og jeg fik ikke lukket
porten ordentligt.
Da jeg var færdig sad Rocke, og kiggede på mig, i den åbne port, fra den
rigtige side af indhegningen.
Så jeg tror det virker.

Men er der en fugl, ja så klatre de,
Og vil de ud så kan de, men det vil de ikke.

Nu er jeg jo så heldig (uheldig) at jeg har skiftet mine katte ud. Så dem
jeg har nu har kun prøvet at være indhegnet.

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 09-07-06 09:50

> Men er der en fugl, ja så klatre de,
> Og vil de ud så kan de, men det vil de ikke.

Ja, jeg ved jo ikke om mine ville forsøge sig, så better safe than
sorry som man siger

> Nu er jeg jo så heldig (uheldig) at jeg har skiftet mine katte ud.
> Så dem jeg har nu har kun prøvet at være indhegnet.

Ja, af mine tre har også kun Mowgli prøvet det mere frie liv, da han jo
er født i et værksted ved Vejle Men han blev taget ind da han var 8
eller 9 uger gammel, så det er ikke sikkert han kan huske det. De to
andre har tidligere haft adgang til en løbegård. men der var tage på,
så de havde ingen mulighed for at rende ud. Her kommer der godt nok
ikke tag på, det ville være lige overdrevet nok