Opsætning af Asp Stats generator v 2.1
Fra : Ulrik Christensen

Dato : 30-06-06 22:50

Hej

Jeg har forsøgt at sætte noget færdigt statistik op på min hp.
Det drejer sig om Asp Stats generator v 2.1

Jeg mener at have fulgt vejledningen, men det vil ikke virke.

Jeg får denne besked:
/myasg/config.asp, line 102

The include file 'www.stokerpiller.dk/db/mdb/inc_skin_file.asp'
was not found.

Nogen der har en idé om hvad jeg gør forkert eller kan guide mig
til noget helt andet?

MvH
Ulrik

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 01-07-06 03:18

On 30 Jun 2006 21:49:46 GMT, Ulrik Christensen
<boxerfynNOSPAM@gmail.com> wrote:

> [...]
>was not found.
>
>Nogen der har en idé om hvad jeg gør forkert eller kan guide mig

Den siger simpelthen, at den mangler en fil med navnet
"inc_skin_file.asp" på den pågældende placering.
Har du checket, at filen ligger der?

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ulrik Christensen

Dato : 01-07-06 06:44

> Den siger simpelthen, at den mangler en fil med navnet
> "inc_skin_file.asp" på den pågældende placering.
> Har du checket, at filen ligger der?

Ja, den er uploadet til nævnte mappe. Det er denne linie jeg har
rettet i config.asp:
'
' Enter the path of the folder where the skin file
' has been uploaded.

%><!--#include
file="www.stokerpiller.dk/db/mdb/inc_skin_file.asp"--><%

Og den sti filen er placeret i på webstedet hedder:
/stokerpiller.dk/db/mdb

Jeg ved ikke om problemet kan være at mappen skal have "write
permission"? Det burde den jo have når det er db mappen?

Fra : Jørn Andersen

Dato : 01-07-06 10:33

On 01 Jul 2006 05:44:25 GMT, Ulrik Christensen
> [...]

>%><!--#include
>file="www.stokerpiller.dk/db/mdb/inc_skin_file.asp"--><%
>

>Og den sti filen er placeret i på webstedet hedder:

Stien til include-filen skal være relativ i forhold til config.asp.
Hvis din config.asp ligger i:
/stokerpiller.dk/db/
- skal det hedde:
%><!--#include file="mdb/inc_skin_file.asp"--><%

>Jeg ved ikke om problemet kan være at mappen skal have "write
>permission"?

Nej, ikke når problemet er, at den ikke kan finde den.

> Det burde den jo have når det er db mappen?

Måske - men det er ikke problemet her.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ulrik Christensen

Dato : 01-07-06 12:18

Mange tak - nu virker det

Det har dog givet et enkelt spørgsmål mere:

Under stats protection er der 3 muligheder for protection level:
none
limited
full

Hvad skal jeg vælge?
Jeg har selvfølgelig angivet et password som skal bruges for at logge
på statistiksiden, derfor er jeg i tvivl om hvad disse levels betyder.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 01-07-06 21:12

On 01 Jul 2006 11:17:50 GMT, Ulrik Christensen
> [...]

>Jeg har selvfølgelig angivet et password som skal bruges for at logge
>på statistiksiden, derfor er jeg i tvivl om hvad disse levels betyder.

Ja, det er heller ikke helt logisk for mig - og italiensk er heller
ikke min stærke side, men ...

Så vidt jeg kan se, så er nøglen til det hele funktionen (sub'en)
AllowEntry [1], som køres i toppen af hver side:
Call AllowEntry("False", "False", "False", intAsgSecurity)

intAsgSecurity er den værdi, der hentes fra databasens config-tabel
(altså den du har valgt)
De 3 første parametre skal du så selv sætte op for hver enkelt side.
Der er, som du skriver 3 protection levels, og ved at sætte de 3
værdier til "True" eller "False", bestemmer man, om der er adgang til
den enkelte side ved det valgte protection level.

NB: Det er efter min mening ikke en særlig hensigtsmæssig måde,
beskyttelsen er lavet på.
Hvis du fx sætter ("False", "False", "True", ..), er der adgang til
siden ved højeste protection level, men ikke ved de andre - det er jo
logisk nok.
Men hvis du fx sætter ("True", "False", "False", ..), er der adgang
til siden ved *laveste* protection level, men ikke ved de andre
(højere) - og det er jo ikke særligt logisk.

Så du skal huske, at hvis du sætter "True" for laveste, skal du selv
sætte "True" for de 2 andre - altså en af disse 3 muligheder:
"True", "True", "True" ' adgang for alle niveauer
"False", "True", "True" ' adgang for 2. og 3. niveau
"False", "False", "True" ' adgang for 3. niveau

Håber det giver mening - og at jeg har forstået det rigtigt

[1]
Funktionen ser således ud:
function AllowEntry(ByVal nessuno, ByVal limitato, ByVal completo,
ByVal protezione)

   Dim aryAsgPermetti(2)

   aryAsgPermetti(0) = CBool(nessuno)
   aryAsgPermetti(1) = CBool(limitato)
   aryAsgPermetti(2) = CBool(completo)

   If aryAsgPermetti(protezione) = False Then

      If Session("AsgLogin") <> "Logged" Then

         'Pulisci
         Set objAsgRs = Nothing
         objAsgConn.Close
         Set objAsgConn = Nothing

         'Indirizza
         Response.Redirect("login.asp?backto=" &
Server.URLEncode(Request.ServerVariables("URL")))

      End If

   End If

end function

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jørn Andersen

Dato : 01-07-06 21:33

On Sat, 01 Jul 2006 22:12:29 +0200, Jørn Andersen <jorn@jorna.dk>
wrote:

> [...]
>værdier til "True" eller "False", bestemmer man, om der er adgang til
>den enkelte side ved det valgte protection level.

Hvis det er lidt uklart:
Funktionen gør det, at den tager værdien fra databasen (0, 1 eller 2).
Hvis værdien i plads 0, 1 eller 2 er "True", gives der adgang, ellers
omdirigeres til login-siden.
(Dette hjælper så heller ikke ret meget, da der ikke er
fler-bruger-mulighed. Så man kan kun ændre adgang ved manuelt at rette
i den fil, der skal gives adgang til ...)

>NB: Det er efter min mening ikke en særlig hensigtsmæssig måde,
>beskyttelsen er lavet på.

Det ville være ret enkelt at lave det om til et flerbruger-system, så
man fx kunne give adgang for alle (uden login) til at se besøgstal.
Lidt flere kunne så have adgang til lidt mere statistik, og
administrator kunne så have adgang til fx setup.
Som det er nu, er setup-filen helt ubeskyttet, og der opfordres til,
at man sletter den efter at den er kørt.

Kort sagt: Da man alligevel selv manuelt skal ind og redigere i de
enkelte filer for adgang, kunne man spare sig det meste af
adgangskontrollen og så bare sætte True eller False på de enkelte
sider ...

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,