Dagens fangst:flagermus!
Fra : Christian Jonassen

Dato : 30-06-06 22:01

Hej NG!

Vores toårige hankat har et til tider voldsomt jagtinstinkt, sidste fangst
her til aften var en flagermus han lå og rodede med i haven...

Er der nogen forholdsregler her, tænker på at en flagermus måske kan
indeholde sygdomme???

Katten Smul, hurtigere end sin egen skygge!

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 30-06-06 23:18

"Christian Jonassen" <christian-jonassen@webspee.dk> writes:

> [...]
> her til aften var en flagermus han lå og rodede med i haven...
>
> Er der nogen forholdsregler her, tænker på at en flagermus måske kan

Rabies! http://www.netdyredoktor.dk/sw15360.asp

Hvis I har mange flagermus, så er det måske en ide at få ham
rabiesvaccineret. Er han først smittet, så dør han inden for 10 dage.

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Christian Jonassen

Dato : 01-07-06 09:30

Tak for svaret, hvad med overfor mennesker, kan han smitte videre?

Christian

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-07-06 10:12

"Christian Jonassen" <christian-jonassen@webspee.dk> writes:

> Tak for svaret, hvad med overfor mennesker, kan han smitte videre?

Hvis han er smittet, så kan man overføre smitten. Så vidt jeg husker
smitter rabies i spyt og blod. Og ligesom for katte, så er der ingen
kur for mennesker. Jeg mener at tre personer har overlevet rabies i
alt på verdensplan.

Mvh Trine

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 01-07-06 11:01

Hej Christian

Du kan læse om rabies her

http://www.sundhedsguiden.dk/illness.aspx?categoryId=994&article=1752

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Lampen

Dato : 25-08-06 15:40

Trine Kornum Christiansen wrote:

> Rabies! http://www.netdyredoktor.dk/sw15360.asp
>
> Hvis I har mange flagermus, så er det måske en ide at få ham
> rabiesvaccineret. Er han først smittet, så dør han inden for 10 dage.
>
> Mvh Trine

Hej, mine forældres to katte har også lige leget med nogle flagermus.

Der står på dit link "Sygdommen overføres ved bid". Vil det sige at
flagermusen skal bide katten ? Eller er det nok at katten bider i
flagermusen, evt spiser af den ?

Det var i tirsdags at de legede med de to flagermus, og de har ikke
ændret adfærd.