Vitalas - erfaringer søges
Fra : Ukendt

Dato : 30-06-06 21:18

Er der nogen af jer der har erfaringer med Vitalas All In One tabletterne?
http://www.vitalas.dk/15/page.asp?page_id=3949&type=ecom3&page_nr=1&sub_nr=105&id=18747

Et par af min mors arbejdskolleger påstår at de har fået det markant "bedre"
efter de er begyndt at tage disse piller. Har fået mere energi og i den dur.
Man skal tage 2 piller og 1 kapsel pr. dag, og koster ca. 110 kr. pr. måned
i forbrug. Mon det er et forsøg værd? Jeg render nemlig tit rundt og er lidt
halvtræt...

/Peter

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-06-06 23:10

PeterS skrev den 30-06-2006 22:18:
> [...]
> i forbrug. Mon det er et forsøg værd? Jeg render nemlig tit rundt og er lidt

Tja, det er da fantastisk, at man får energi i pilleform.

Denne mer-energi som dine mors kollegaer har fået....Mon ikke den
skyldes det råd som følger med alle kosttilskuds-midler: Nemlig at
pillerne kun skal tages som et _supplement_ til en alsidig kost og et
stort glas vand.

og hvis nu man spiser alsidig. Hvorfor så tage pillerne?

Sagt med andre ord: Find ud af årsagen til din halvtræthed og find en
løsning ud fra det.
Alt det der pille-snask. Det gavner kun pilleproducenten!

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-06 14:59

Carsten Riis wrote:
> Tja, det er da fantastisk, at man får energi i pilleform.

Jeg har overvejet koffein-tabletter, som vel pr.stk. svarer til 40-50 kopper
kaffe, så det er da energi i pilleform

> [...]
> skyldes det råd som følger med alle kosttilskuds-midler: Nemlig at
> pillerne kun skal tages som et _supplement_ til en alsidig kost og et

Aner det ikke.

> og hvis nu man spiser alsidig. Hvorfor så tage pillerne?

Fordi man altid er træt?

> Sagt med andre ord: Find ud af årsagen til din halvtræthed og find en
> løsning ud fra det.

Den skyldes måske mangel på mineraler og vitaminer? Well, jeg tror nu at jeg
vil prøve dem alligevel. Skal nok vende tilbage med et svar på om de virker.
Men jeg er - ligesom dig - lidt skeptisk. Men når man altid er træt, så vil
man jo gerne prøve at finde en løsning. Min læge har taget et hav af
blodprøver for alt muligt, uden at vi er kommet trætheden nærmere. Næste
skridt er vist en hjerne-scanning.

/Peter

Fra : Workingmom

Dato : 01-07-06 16:54

> [...]
> man jo gerne prøve at finde en løsning. Min læge har taget et hav af
> blodprøver for alt muligt, uden at vi er kommet trætheden nærmere. Næste

Jeg fik en dagslyslampe hjemme og en på arbejde. De lyser mig lige ind i
fjæset flere timer om dagen.

Jeg er mere vågen, når jeg ikke sover, og jeg sover 2 timer mindre i
døgnet - især i de mørke måneder.

Det er ren kemi - når man får dagslys ind gennem øjnene, producerer man
serotonin, som hvis man mangler det, gør en træt eller sur.

Det er ikke sikkert, det er det for dig, men det er i al fald en enkel
løsning.

Tine

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-07-06 00:46

PeterS skrev den 01-07-2006 15:59:

> Jeg har overvejet koffein-tabletter, som vel pr.stk. svarer til 40-50 kopper
> kaffe, så det er da energi i pilleform

Er det? Det er ligesom at tisse i bukserne for at holde varmen i
frostvejr.

Hvad bruger du ellers af "energi-boostere" sukker? Energi-drikke?

> Aner det ikke.

Så spørg dem hvad de ellers har lavet om på. Eller bedre sagt: hvad
bruger de den energi til, som de angiveligt har fået af pillerne.

Derudover er Aner det ikke et godt udgangspunkt for en
analyse/undersøgelse af problemet.

Prøv at føre en "dagbog" af alt hvad du putter i munden samt din
søvnrytme (tid, kvalitet mv.). Gør det i fx 14 dage.

Du må meget gerne skrive i min "dagbogs-formular" på
http://www.carben.dk/carsten/dagbog.html

så kan du skrive hvad du har spist siden sidste gang du var på nettet.
Ret nemt.
(husk at tage alt med: vand, kaffe, vingummi, cola, lakridser osv osv osv)

Du kan naturligvis også lave din egen formular som du så sender til dig
selv.

> Fordi man altid er træt?

Hvad er årsagen til trætheden?

Lidt ligesom med hovedpine.
Man kan sagtens dæmpe sin hovedpine med hovedpinepiller. når årsagen
til hovedpinen er vædskemangel. Hvorfor så ikke fjerne hovedpinen med
at fylde sig med vand?
Læg lige mærke til, at hovedpinepillernes indlægsseddel anbefaler, at
man indtager pillerne med et stort glas vand, samt at man bør lægge sig
og slappe af.

> Den skyldes måske mangel på mineraler og vitaminer?

Ikke usandsynlig!

Hvorfor mangler du mineraler og vitaminer? Du spiser vel alsidig kost?

> Well, jeg tror nu at jeg
> vil prøve dem alligevel. Skal nok vende tilbage med et svar på om de virker.
> Men jeg er - ligesom dig - lidt skeptisk.

Du må gerne rette det til, at jeg er meget skeptisk!

Når noget lyder for godt til at være sandt, så er det det nok også.

> Men når man altid er træt, så vil
> man jo gerne prøve at finde en løsning. Min læge har taget et hav af
> blodprøver for alt muligt, uden at vi er kommet trætheden nærmere. Næste
> skridt er vist en hjerne-scanning.

God ide. Måske også et hjerte-skanning

Men såfremt du har dårlig hjerte, så er koffein-piller - og tilsvarende
som jeg kunne mistænke de omtalte piller til at være noget lignende -
en mere end dårlig ide at fylde dig med.
(et af bivirkningerne af store mængder koffein er hjertebanken.
Og tro mig, det ønsker du ikke med et dårlig hjerte )

Spørg hellere din læge til råds hvad du bør gøre, i fald af at du har
dårlig hjerte.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-07-06 21:20

> Jeg har overvejet koffein-tabletter, som vel pr.stk. svarer til 40-50
> kopper kaffe, så det er da energi i pilleform

Næ, det svarer til et par kopper kaffe eller 2 l cola

Mvh Maria