Hvilken vogn???
Fra : Thomas Olesen

Dato : 29-06-06 23:53

Hej NG.

Jeg er nybegynder, og har brug for råd og vejledning.

Vi er en familie på 4 (2 voksne + 2 børn på 4 og 6) som overvejer at købe en
campingvogn. Jeg tror vi vil bruge den som fastlæggervogn det meste af
foråret og efteråret, og måske tage den med på ferie i sommeren. Men vi ved
ikke hvad vi skal kigge efter.
-Hvor stor skal den være?
-Hvilket mærke (vi vil gerne have en i rimelig kvalitet, som holder prisen)
(en VW).
-Hvilke mærker skal man holde sig fra?
-Vi starter ud med brugt omkring 70.000 incl. alt.
-Er der andet man skal være opmærksom på?
-Hvad koster det at have en vogn (reg.afgift, forsikring, ....)

Håber I kan hjælpe!

Mvh.

Thomas

Fra : HSLK

Dato : 30-06-06 08:55

Hejsa

> Jeg er nybegynder, og har brug for råd og vejledning.

Er ikke expert men her er mine råd

> Vi er en familie på 4 (2 voksne + 2 børn på 4 og 6) som overvejer at købe
> en
> campingvogn.

I skal helt sikkert kigge efter en Køjevogn når i har børn.

Jeg tror vi vil bruge den som fastlæggervogn det meste af
> foråret og efteråret, og måske tage den med på ferie i sommeren. Men vi
> ved
> ikke hvad vi skal kigge efter.

Det er også svært for det er nok mest en temprament sag hvilken vogn man
skal købe

> -Hvor stor skal den være?

Vi er 2 voksne og 2 børn vi her en Adria unica A 502 dk og det er rigeligt
til os men om det vil være nok for jer ja det må i gøre op med jer selv
Vores er fuldstændig magen til denne
http://campingvogne.dk/presentation.asp?entityGuid=240459&siteGuid=381

> -Hvilket mærke (vi vil gerne have en i rimelig kvalitet, som holder
> prisen)

Det er igen teprament og penge pungen vi er gald for Adria havde før en
Dethleffs den var vi også gald for men vi troede vores børn kunne ligge ved
siden af hianden det kunne de bare ikke så vi måtte ud og købe en køjevogn i
stedet for.

> -Vi starter ud med brugt omkring 70.000 incl. alt.

dte skulle være muligt at finde en vogn til den pris prøv
www.campingvogne.dk

> -Er der andet man skal være opmærksom på?

Få den fugt testet inden i køber den .
tænk meget over havd udstyr i ønsker vognen skal have , varmt vand gulv
varme mm

Jeres bil sætter jo også en grænse for hvad i må trække

> -Hvad koster det at have en vogn (reg.afgift, forsikring, ....)

vi giver 454 2x årligt i vægt afgift og 1400 kr i forsikring(kasko) det er
en god ide at have den forsikret men ingen lovpligtig tvang med mindre der
er lån i den men det er surt hvis den bliver stjållet den repræsentere trods
alt en hvis værdi.

> Håber I kan hjælpe!

jeg håber det var til lidt hjælp

Knus Henriette.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 30-06-06 11:09

Thomas Olesen skrev:

> [...]
> meste af foråret og efteråret, og måske tage den med på ferie i
> sommeren. Men vi ved ikke hvad vi skal kigge efter.

Totalvægt. Hvad må bilen trække?
Egenvægt. Hvor meget kan læsses i?
Man fylder snildt 2-300 kg i uden at
anstrenge sig.
Toilet. Børn skal altid tisse om natten, hvis
ikke man har toilet i vognen.
Emhætte, hvis i skal kokkerere. Undgå vogne med
køkken i forteltsiden, hvis der ikke er emhætte.
Stegeos sidder godt fast i teltdugen.
Et aflukke til ungerne. Det er rart at kunne putte
dem uden nødvendigvis at skulle putte hele familien.
Check et brugt fortelt for røglugt. Det kan ikke
fjernes medmindre man sender teltet til vask.

Peter Schrøder

Fra : Søren

Dato : 30-06-06 12:49

> [...]
> campingvogn. Jeg tror vi vil bruge den som fastlæggervogn det meste af
> foråret og efteråret, og måske tage den med på ferie i sommeren.
Så pas på den ikke er for tung. Og sørg for at få et stort fortelt.

> -Hvor stor skal den være?
Det afgør bilen som regel. Hvilken kører I i ?

> -Hvilket mærke (vi vil gerne have en i rimelig kvalitet, som holder
> prisen)
> (en VW).
De fleste vogne kommer fra tyskland og er rimelig ens. Dog i forskellige
udstyrs varianter.
Køb en køjevogn med det samme. Mange gør den fejl at de lige vil spare de
ekstra penge de koster og så fortryder senere.

> -Hvilke mærker skal man holde sig fra?
svært at sige, men brug næsen når i er ude og kikke, i kan som regel lugte
jer frem

> -Vi starter ud med brugt omkring 70.000 incl. alt.
Den her eller tilsvarende kunne måske være et godt bud
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=44833636

> -Er der andet man skal være opmærksom på?
Køb evt. privat første gang, så får i sikkert meget udstyr med i handlen som
i ellers skal ud og købe dyrt bagefter.