Træktøjen på CV
Fra : AnDeR sAnD

Dato : 29-06-06 12:51

Jeg er helt ny campist, som endnu ikke har hentet sin 1. brugte CV. Jeg har
købt en Sprite Musketeer fra 1978 eller 1980.
Da jeg naturligvis skal have vognen synet har jeg kontaktet Fredensborg
Caravan.
Her fik jeg besked på at trækket på min bil og træktøjet på CV måske ikke
passer sammen. Er der andre der har prøvet dette, eller er der nogle gode
ideer fra jer garvede campister ?

Med venlig hilsen
Kurt Mogensen
\\\\////
(O) (O)
!-----ooo--(__)--ooo-----!
www.2980.dk

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 29-06-06 13:08

"AnDeR sAnD" <Kurt_Mogensen1@DETTEFJERNEShotmail.com> wrote in message
> Her fik jeg besked på at trækket på min bil og træktøjet på CV måske ikke
> passer sammen.

Din bil er monteret med synsfri træk. Din nye CV skulle derfor også gerne
være forsynet med synsfri sammemkobling. Det står på registrerings attesten
for både bil og CV hvad der er monteret på dem.

Synsfri træk er en 50 mm kugle.

Hilsen

Jacob

Fra : Ole Sørensen

Dato : 30-06-06 09:01

Jacob Jørgensen <jojREMOVE@ramboll.dk> skrev:

>"AnDeR sAnD"
><Kurt_Mogensen1@DETTEFJERNEShotmail.c
>om> wrote in message
>4.news.tele.dk...

Hej Kurt AnDeR sAnD!
Der er næppe tvivl om, at trækkrogen på bilen og trækket på CV passer
sammen, men
der kan måske være vanskeligheder med at el-stikket på bilen og CV er

forskellige, men det kan du jo først se når du henter din "nye,
brugte" CV. Men
der er jo mulighed for at få alverdens mellemledninger, så mon ikke
det kan
lykkes, hvis Fredensborg Caravan er lidt fleksible kan du måske låne
en
mellemledning hos dem!

Ole

Fra : AnDeR sAnD

Dato : 30-06-06 16:12

Tak for svarene.
Både CV og bil har 7-polet stik så det er intet problem.

Husk at www.sommerkaravanen.dk på DK4 starter idag.
"Ole Sørensen (slet R4OCQ)" <ole123@R4OCQsoerensen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:11516547110.121380072106682@dtext.news.tele.dk...

Fra : SB

Dato : 01-07-06 07:28

"AnDeR sAnD" <Kurt_Mogensen1@DETTEFJERNEShotmail.com> skrev i en meddelelse
> Tak for svarene.
> Både CV og bil har 7-polet stik så det er intet problem.

I "gamle dage" der var der ikke rigtig nogen faste regler for hvor div.
ledninger i de EL-stik skulle sidde, så kan være at dit lys bag på bilen
ikke matcher det der er bag på campingvognen.

Søren

Fra : Carsten Stage

Dato : 01-07-06 08:24

SB wrote:

> I "gamle dage" der var der ikke rigtig nogen faste regler for hvor
> div. ledninger i de EL-stik skulle sidde, så kan være at dit lys bag
> på bilen ikke matcher det der er bag på campingvognen.

Desværre ikke rigtigt.

Det har altid (siden 1975 )været ISO Standard 1724-1975, der har dikteret
hvordan ledningerne i det 7-polede stik skulle forbindes, så der er ikke
noget ændret der.

Hvad der skal sidde hvor, kan man se her:

http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=98

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : AnDeR sAnD

Dato : 01-07-06 18:54

Hej.

Tusind tak for de gode kommentarer.
Vognen er nu hentet. Kugle og træk på cv passede begge med en 50 mm.
Lyset virkede kun delvist. Når jeg blinker til hhv. højre og venstre, så
blinker baglygten med. Det må da være noget der kan rettes.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-07-06 19:10

AnDeR sAnD wrote:
> [...]
> Lyset virkede kun delvist. Når jeg blinker til hhv. højre og venstre,
> så blinker baglygten med. Det må da være noget der kan rettes.

Det er formentlig en stelforbindelse.

--
Per, Esbjerg