fil-upload funktion i formmail ?
Fra : Morten P. Andersen

Dato : 29-06-06 11:27

Hvis jeg ikke kan bruge denne metode:
<input type="file">
Hvad gør man så hvis man skal bruge en fil-upload funktion i en formmail?

:)
Morten
www.lille-web.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-06-06 12:04

Morten P. Andersen skrev:

> Hvis jeg ikke kan bruge denne metode:
> <input type="file">

Hvorfor kan du ikke det?

> Hvad gør man så hvis man skal bruge en fil-upload funktion i
> en formmail?

Det er ikke muligt at uploade på anden måde (bortset fra særlige
browserkomponenter der skal installeres hos brugerne først).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 29-06-06 12:51

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Hvorfor kan du ikke det?

Siden ligge hos B-one og de siger at det ikke kan lade sig gøre. Har
efterprøvet og de har selvfølgelig ret.

:)
Morten

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-06-06 00:04

Morten P. Andersen wrote:

> Siden ligge hos B-one og de siger at det ikke kan lade sig gøre. Har
> efterprøvet og de har selvfølgelig ret.

Så vil det sige, at B-one blokerer for fil-upload via formularer. Der er
derfor ikke mere at gøre.

Skal du lægge filer op på serveren, har du kun ftp tilbage og skal andre
have lagt filer på din server, må de først maile dem til dig.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 30-06-06 01:07

> Skal du lægge filer op på serveren, har
> du kun ftp tilbage og skal andre
> have lagt filer på din server, må de
> først maile dem til dig.

Det er vist ikke restriktioner hos B-one, for ganske vist benytter jeg php
til hjælp, men der skulle vel ikke være forskel på det?

filupload.php:

<FORM ENCTYPE="multipart/form-data" ACTION="filupload_func.php" METHOD=POST>
<INPUT TYPE="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="204800">
<INPUT NAME="userfile" TYPE="file">
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Upload billede">
</FORM>

filupload_func.php:

if (is_uploaded_file($userfile))
{
copy($userfile, $HTTP_POST_FILES['userfile']['name']);
$filename=$HTTP_POST_FILES['userfile']['name'];
$fd = fopen ($filename, "r");
$contents = fread ($fd, filesize($filename));
fclose($fd);
$escaped_contents=mysql_escape_string($contents);
}else{
echo "<br>error. File: '$userfile'.<br>";
}

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-06-06 01:17

Poul Erik Jensen wrote:

> Det er vist ikke restriktioner hos B-one, for ganske vist benytter
> jeg php til hjælp, men der skulle vel ikke være forskel på det?

Nu var det altså heller ikke mig, der fortalte, at B-one ikke tillod det.
Jeg drog kun en konklussion af udsagnet.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 30-06-06 09:01

Jeg ved kun hvad supporten fortalte mig. Og det var et NEJ det kan ikke
lade sig gøre - altså at uploade en fil til en formmail formular.

Jeg efterprøvede også med : <input type="file"> i formularen og der var
ikke noget vedhæftet i den mail jeg modtog.

:)
Morten

Fra : per christoffersen

Dato : 30-06-06 09:20

"Morten P. Andersen" <morten@lille-web.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved kun hvad supporten fortalte mig. Og det var et NEJ det kan ikke
> lade sig gøre - altså at uploade en fil til en formmail formular.

Er det en standard formmail, som B-One stiller til rådighed?
Så er det selve formmaileren, der ikke kan, og det er der ligesom ikke så
meget at gøre ved.

Du kan muligvis finde en anden et sted, men det kræver PHP eller ASP at få
det gennemført.
Derudover skal du have adgang til B-Ones SMTP-server, så den kan spytte
mailen afsted.
Det kan lade sig gøre på andre webhoteller, men jeg kender ikke til B-Ones
politik.

/Per

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 30-06-06 12:23

per christoffersen skrev:

> [...]
> mailen afsted.
> Det kan lade sig gøre på andre webhoteller, men jeg kender ikke til B-Ones

OK -og tak for svaret.
:)
Morten