Andet multimedie
Verdenskort
Fra : SFJ

Dato : 29-06-06 10:52

Hej i NG'en,

Jeg er blevet spurgt om jeg kan printe et verdenskort á la dem man har i
klasseværelser etc. Sådan hele globussen foldet ud, størrelse ca. 2 gange 2
meter.
Nogen der ved hvor jeg kan findet grafikken til dette. Det kunne jo godt
være i vektorgrafik, så var skaleringen ikke noget problem. Det behøver ikke
at være meget detaljeret, men de store byers navne må godt være med.

Anyone?

På forhånd tak

Søren F. Johansen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-06-06 11:56

SFJ wrote:
> [...]
> være i vektorgrafik, så var skaleringen ikke noget problem. Det behøver ikke
> at være meget detaljeret, men de store byers navne må godt være med.

google foreslår fx. dette, men spørgsmålet er om det er høj
opløseligt nok:
http://www.lib.utexas.edu/maps/world_maps/world_rel_803005AI_2003.jpg

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 29-06-06 16:53

> google foreslår fx. dette, men spørgsmålet er om det er høj
> opløseligt nok:
> http://www.lib.utexas.edu/maps/world_maps/world_rel_803005AI_2003.jpg

Det er ikke helt tosset link. Jeg gik et niveau tilbage og fandt en oversigt
over mange kort her:

http://www.lib.utexas.edu/maps/world_maps/

Her i blandt var der dette pdf-dokument:

http://www.lib.utexas.edu/maps/world_maps/world_physical_2006.pdf

Fordelen med denne pdf-udskrift er at teksten vil komme til at stå helt
skarpt - også i 2 x 2 meter.

Lars

Fra : SFJ

Dato : 29-06-06 19:56

> http://www.lib.utexas.edu/maps/world_maps/world_physical_2006.pdf
>
> Fordelen med denne pdf-udskrift er at teksten vil komme til at stå helt
> skarpt - også i 2 x 2 meter.

Tak til både Hans og Lars.

Jeg var selv lige faldet over pdf-en og ville lige skrive det her, men Lars
kom først

God aften...

Fra : Ricko.

Dato : 30-06-06 04:22

"SFJ" <info @ ide-sign.dk> skrev i en meddelelse

> Tak til både Hans og Lars.
>
> Jeg var selv lige faldet over pdf-en og ville lige skrive det her, men
> Lars kom først
>
> God aften...
Hvad vil det koste at få printet sådan et ud ??

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 30-06-06 09:11

> Hvad vil det koste at få printet sådan et ud ??

Hvis man ikke vil ofre pengene til en trykker, så kan man jo
alternativt købe en saks og en rulle tape og så skrive det ud i
et program (fx. MyAlbum) som kan udskrive mange A4 ark, som så
kan sammensættes til et stort billede.

Lars

Fra : Ricko.

Dato : 30-06-06 18:19

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> alternativt købe en saks og en rulle tape og så skrive det ud i
> et program (fx. MyAlbum) som kan udskrive mange A4 ark, som så

ja , men hvad koster det at få lavet det i et stort

Fra : C. Nielsen

Dato : 02-07-06 22:32

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> "Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> skrev i en meddelelse
> ja , men hvad koster det at få lavet det i et stort

Prøv www.lasertryk.dk , de har OK priser og mulighed for storformat som
plottertryk, helt ned til et enkelt eksemplar. Du kan uploade til deres
server, hvis det er en stor fil.

Venlig hilsen
C. Nielsen
www.gekkographic.dk
"smile and the world smiles back, most of the time "

Fra : Ricko.

Dato : 03-07-06 06:51

> [...]
> C. Nielsen
> www.gekkographic.dk
> "smile and the world smiles back, most of the time "
Tak for det .