Indekat til udekat.
Fra : Stefanie

Dato : 29-06-06 09:46

Ja, så er det vidst ved at være tid til at hønemor her hellere må slippe den
lille killing ud sammen med de andre....
Men hvordan gør man lige det?
Kan man ganske enkelt bare åbne døren?
Med de andre katte havde jeg en LAAAAAAANNG tilvænnings periode hvor de var
ude oppe på armen, ude i snor osv osv. inden jeg lukkede dem ud selv.
Er det nødvendigt?

Venligst Stefanie

Fra : Hanne Engermann

Dato : 29-06-06 11:44

> [...]
> Med de andre katte havde jeg en LAAAAAAANNG tilvænnings periode hvor de var
> ude oppe på armen, ude i snor osv osv. inden jeg lukkede dem ud selv.

Jeg ville blot lade døren stå åben, så den lille selv kan stikke næsen
ud i det omfang, hun tør, for så derefter gradvis at vove sig længere.
Så ved hun nemlig også, hvor hun skal gå ind igen. Det er et rigtig
dårlig idé at bære den udenfor, så er der lige pludselig alt for højt
til loftet.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Hanne Engermann

Dato : 29-06-06 11:44

Fra : Leyna

Dato : 29-06-06 14:38

On Thu, 29 Jun 2006 10:46:03 +0200, "Stefanie"
<kramzere@*FJERNDETTE*msn.com> wrote:

>Ja, så er det vidst ved at være tid til at hønemor her hellere må slippe den
>lille killing ud sammen med de andre....
>Men hvordan gør man lige det?
>Kan man ganske enkelt bare åbne døren?

Ja, det kan du sagtens. I den første tid vil katten kun lige undersøge
uden for døren og den kan meget hurtigt komme ind igen, hvis der nu er
noget "farligt".
Lad katten selv bestemme tempoet, og slap du bare af. Den skal nok
komme ind igen.

Og lige et godt råd... når nu den sidder oppe i et træ og mjaver
ynkeligt, så lad være med fluks at finde stigen frem eller tilkalde
brandvæsenet eller Falck. Et enkelt ryst med madskålen plejer at være
nok til at den kommer sikkert ned igen på egen hånd. Jeg snakker af
erfaring.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk