Nye dæk til cv. Hvor i øsjjylland.
Fra : Glavind

Dato : 28-06-06 21:59

Hejsa.
Skal til have have nye dæk. 195/65-14. Cv vejer max 1200 kg.
Er der tilbud nogle steder i østjylland. Kan selvfølgelig ringe rundt, men
måske en herinde har et hint .

Mvh
Glavind

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-06-06 06:54

Glavind wrote:
> Hejsa.
> Skal til have have nye dæk. 195/65-14. Cv vejer max 1200 kg.
> Er der tilbud nogle steder i østjylland. Kan selvfølgelig ringe
> rundt, men måske en herinde har et hint .

www.daekonline.dk

Det er meget billigere end at køre til dækmanden. Dækkene bliver sendt til
dig og firmaet har en monteringsaftale med et værksted i nærheden af dig.

--
Per, Esbjerg

Fra : KHH

Dato : 29-06-06 09:13
Fra : Michael Jørgensen

Dato : 29-06-06 09:55

"Glavind" <bs@j-glavind.dk> wrote in message
> Hejsa.
> Skal til have have nye dæk. 195/65-14. Cv vejer max 1200 kg.
> Er der tilbud nogle steder i østjylland. Kan selvfølgelig ringe rundt, men
> måske en herinde har et hint .

Har lige fået monteret et par Dunlop 185-14 varevognsdæk (max. 850 kg/65
Psi, og ca. samme højde som 195/70-14) for 1421,- - alt inklusive (også nye
ventiler .

Hos Euromaster i Horsens.
http://makeashorterlink.com/?F6653285D

Mvh
Michael

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 29-06-06 11:33

[snip]
- Husk forøvrigt at sikre at du får *nye* dæk på - altså dæk der er
produceret i 2006. Forsk. online-shops kalder op til 2-3 år gl. dæk for
"nye" (bigwheels: op til 3 år, daek-online: op til 2 år).

Du kan se det på dato-stemplet på dækket.

Har f.eks. betydning for Tempo-100 godkendelsen i Tyskland, men iøvrigt bør
CV-dæk jo ikke være over 5-6 år gl. pga. mørning.

Mvh
Michael

Fra : Glavind

Dato : 29-06-06 22:41

"Michael Jørgensen" <nixenbixen@dukantronej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bør
> CV-dæk jo ikke være over 5-6 år gl. pga. mørning.

Hej Michael.
( nye dæk kan være "gamle") Det har jeg aldrig tænkt over, godt du nævner
det, mange tak.
Mine nuværende dæk er 8 år gamle og med masser af mønster, snøft
Nu er det lidt at gå efter, tak for svarene.

Mvh
Glavind