spam på gæstebog
Fra : Søren

Dato : 28-06-06 19:31

Hej..

Nogen der kan hjælpe..

Vil gerne have lavet så man skal skrive en sikkerhedskode for at sende
indlæg til gæstebog.
Hvordan skal koderne se ud, og hvor skal de sættes ind ?

Gæstebogen er den af Erik Ginnerskovs..

Mvh en nybegynder

Fra : Ola

Dato : 29-06-06 09:16

Søren wrote:
> [...]
> indlæg til gæstebog.
> Hvordan skal koderne se ud, og hvor skal de sættes ind ?

Hei Søren. Slike sikkerhetskoder kalles for Captcha. De fleste benytter
komponenter til dette, men det kan også lages med asp. Her er noen av dem:
http://aspin.com/func/search?qry=captcha&cat=pr

terje

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-06-06 10:46

On Wed, 28 Jun 2006 20:31:19 +0200, "Søren" <jada@mail.dk> wrote:

>Vil gerne have lavet så man skal skrive en sikkerhedskode for at sende
>indlæg til gæstebog.

Der kørte en længere tråd, der startede 7.2.06, om spam-sikring af
gæstebog, som måske kan inspirere.
Svjh var der flere løsningsmodeller, som *ikke* indebar, at man
behøvede at sætte kode på. En af dem var at lave et skjult (eller
rettere usynligt) felt, og så checke om det var udfyldt. Hvis det var
udfyldt, blev indlægget afvist, da det så måtte være en spam-robot,
der havde gjort det.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Lars Pach

Dato : 29-06-06 18:33

Jørn Andersen skrev:

> Svjh var der flere løsningsmodeller, som *ikke* indebar, at man
> behøvede at sætte kode på. En af dem var at lave et skjult (eller
> rettere usynligt) felt,

Kan hilse og sige at jeg har afprøvet ideen om det usynlige felt og det
virker helt perfekt.
Det anbefales også at man kalder websiden noget andet end gæstebog.htm.
Det kunne være hilsen.htm

Med venlig hilsen.
Lars Pach
www.pach.dk

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 29-06-06 18:32

> [...]

>indlæg til gæstebog.
>Hvordan skal koderne se ud, og hvor skal de sættes ind ?

Et godt gæt er at din fil hedder Guestbook.asp eller lign.

Efter jeg har omdøbt alle mine filer til danske tekster, har jeg ikke
haft probelmer overhovedet :)

Ulrik
Vind cykeludstyr hver måned på Stevns Cykel Motions hjemmeside
http://www.StevnsCykelMotion.dk

Fra : Søren

Dato : 02-07-06 09:28

"Ulrik Vadstrup" <blackend@FEJRNMIGblackend.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> haft probelmer overhovedet :)
>
> Ulrik
> Vind cykeludstyr hver måned på Stevns Cykel Motions hjemmeside

Okay...
Skal alle filer også omdøbes

Mvh Søren