Forkert SO-DIMM.. (billede)
Fra : Brian J. Nielsen [DK~

Dato : 28-06-06 13:51

Hejsa,

Jeg har lige købt en 200 pins so-dimm ram-klods til min bærbare Acer Ferrari
3200 pc.. Men den kan ikke gå i, da hakket i klodsen er lidt forskudt.. Se
dette billede:

http://bachfire.homepage.dk/sodimms.jpg

Den øverste er den nye, og den nederste sad i i forvejen. Hvad er der galt?
Hvad for en betegnelse på klodsen bestemmer hvor hakket sidder? Er det fordi
det er en PC2-4200? Hvad er PC-4200 og PC2-4200..?

Jeg overvejede kort at fuske lidt, men det hak er vel ikke til pynt...

Mvh Brian

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 28-06-06 14:16

Brian J. Nielsen [DK] wrote:

> [...]
> Hvad for en betegnelse på klodsen bestemmer hvor hakket sidder? Er det fordi
> det er en PC2-4200? Hvad er PC-4200 og PC2-4200..?

Du har vel fået fat i noget "DDR2". Det skulle nok ha' været "DDR".
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1573

--
Mvh. Lars

Fra : Hans

Dato : 28-06-06 14:22

Brian J. Nielsen [DK] wrote:
> [...]
> Er det fordi det er en PC2-4200? Hvad er PC-4200 og PC2-4200..?
>
> Jeg overvejede kort at fuske lidt, men det hak er vel ikke til pynt...

PC2 betyder DDR2, og din Ferrari anvender DDR-Ram. Den klods du har købt kan
ikke bruges i maskinen, om så du filer nok så meget.

Hans

Fra : Brian J. Nielsen [DK~

Dato : 28-06-06 14:57

> PC2 betyder DDR2, og din Ferrari anvender DDR-Ram. Den klods
> du har købt kan ikke bruges i maskinen, om så du filer nok så meget.

Argh! Tak skal I ha', begge to.. ;)