Hyperlink = tekst, men UDEN understregning~
Fra : Mona & Michael

Dato : 28-06-06 13:13

Hej Gruppe.

Kan nogen fortælle mig, hvordan jeg laver tekst til hyperlink UDEN
understregning?

Jeg bruger NAMO webeditor 3.0, men kan godt ændre i HTML-koden, hvis NAMO
ikke kan udføre mit ønske.

Jeg bruger ikke .css, så tag venligst hensyn til det i dit svar.

Tak for hjælpen.

Venlig hilsen

Mona

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-06-06 13:29

Mona & Michael skrev:

> Kan nogen fortælle mig, hvordan jeg laver tekst til hyperlink
> UDEN understregning?

Det gør man med css. Fx

a{ text-decoration: none; }

Se mere her: <http://www.html.dk/tutorials/css/lektion6.asp>.

> Jeg bruger ikke .css, så tag venligst hensyn til det i dit
> svar.

Beklager, men formatering laves i css. Hvorfor vil du ikke benytte
css?

Så vidt jeg husker er det slet ikke muligt at fjerne
understregningen i ren html (man kan definere farve med nogle
forældede parametre, men ikke understregning).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mona & Michael

Dato : 28-06-06 13:36

> Beklager, men formatering laves i css. Hvorfor vil du ikke benytte
> css?

Det jeg laver skal brændes på en CD, så jeg har ikke brug for at kunne
vedligeholde materialet bagefter.

Og så kender jeg ikke så meget til .css, men hvis det er vejen, så bliver
jeg nødt til at sætte mig ind i, hvordan jeg skal gøre det. Jeg har også et
par bøger, jeg kan kikke i, så jeg skal nok komme igennem ...

Tak for din hurtige hjælp.

Venlig hilsen

Mona

Fra : Dan Storm

Dato : 28-06-06 13:33

Mona & Michael skrev:
> Kan nogen fortælle mig, hvordan jeg laver tekst til hyperlink UDEN
> understregning?
Ja, med CSS.

> Jeg bruger NAMO webeditor 3.0, men kan godt ændre i HTML-koden, hvis NAMO
> ikke kan udføre mit ønske.
Udmærket.

> Jeg bruger ikke .css, så tag venligst hensyn til det i dit svar.
Det er trist. Det er den eneste måde at fjerne understregningen på.

f.eks. <a href="side.html" alt="Til min side" style="text-decoration:
none;" />Side</a>

> Tak for hjælpen.
Der er ikke noget at takke for hvis du ikke vil bruge css.

> Venlig hilsen
>
> Mona

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Mona & Michael

Dato : 28-06-06 18:10

"Dan Storm" <shadyz@_REMOVETHIS_err0r.dk> skrev i en meddelelse

> Udmærket.

Jeg er nu ved at sætte mig ind i det dér med .css, og NAMO understøtter det
i editoren, og jeg har en bog, der hjælper mig på vej, så jeg er godt på vej
nu.

> [...]
> none;" />Side</a>

> Der er ikke noget at takke for hvis du ikke vil bruge css.

Jo, det giver mig et helt klart valg:
Lær at bruge .css eller drop at fjerne understregningen.
Jeg vælger det første!

Venlig hilsen

Mona

Fra : gitte

Dato : 28-06-06 19:39

"Mona & Michael" <mismo@post.SMiD-DEeeTTe-VÆK.tele.dk> wrote in message

> [...]
> ikke kan udføre mit ønske.
>
> Jeg bruger ikke .css, så tag venligst hensyn til det i dit svar.

sådan gør du:

<a style="text-decoration: none" href="http:\\ny_side_1.htm">
link</a></p>

gitte

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-06-06 00:32

gitte wrote:

> sådan gør du:
>
> <a style="text-decoration: none" href="http:\\ny_side_1.htm">
> link</a></p>

Nej for sytten da. Ikke backslash! Sådan:

<a style="text-decoration: none" href="http://ny_side_1.htm">
link</a>

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Mona & Michael

Dato : 28-06-06 20:01

"Mona & Michael" <mismo@post.SMiD-DEeeTTe-VÆK.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Gruppe.
>
> Kan nogen fortælle mig, hvordan jeg laver tekst til hyperlink UDEN

Jeg har fået løst problemet nu på baggrund af jeres hjælp.

Tak skal I have.

Venlig hilsen

Mona