Hvordan for jeg input teksten med?
Fra : kp

Dato : 28-06-06 10:32

Hej

I min upload form vil jeg gerne have <input> billedtekst med til upload
siden som så både kan opdatere databasen med filnavnet (som virker godt nok)
og samtidig opdatere databasen med billedteksten.

Koden er:

<FORM NAME='upload' ACTION='billedupload.asp?Id="& strId & "' METHOD='POST'
ENCTYPE='multipart/form-data'>
<INPUT TYPE=FILE SIZE=27 NAME= 'FILE1'>

<INPUT TYPE='text' NAME='BilledOverskrift'>
<TEXTAREA NAME='BilledTekst'></TEXTAREA>

submit osv.

Jeg får ikke "Billedoverskrift" og "BilledText" når jeg laver REQUEST.FORM
i upload siden, som efter vellykket upload opdaterer databasen med filnavn i
den rigtige Id. Jeg kan selvfølgelig indsætte teksten bagefter og sådan
kører det også nu, men jeg ville gerne have det til at ske i en arbejdsgang.

Jeg tror jeg kan lave det via cookie, men det vil jeg helst undgå.

Er der nogen der har nemmere en løsning?

Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-06-06 10:39

kp skrev:

> <FORM NAME='upload' ACTION='billedupload.asp?Id="& strId & "'
> METHOD='POST' ENCTYPE='multipart/form-data'>

Hvilken uploadmetode bruger du i billedupload.asp (med eller uden
komponent?, hvis med: hvilken?)

> Jeg får ikke "Billedoverskrift" og "BilledText" når jeg
> laver REQUEST.FORM i upload siden,

I formularer med filupload (enctype="multipart/form-data") virker
form-samlingen ikke på samme måde som i almindelige formularer.

Jeg ved ikke hvordan det fungerer uden komponent, men de
uploadkomponenter jeg kender har typisk to samlinger - en .Form og
en .Files. Form-elementerne kan så tilgås med
objUpload.Form("feltnavn")
- efter at man har kaldt objUpload.Upload eller lignende.

Se evt. dokumentationen til din komponent.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : kp

Dato : 28-06-06 12:41

> Hvilken uploadmetode bruger du i billedupload.asp (med eller uden
> komponent?, hvis med: hvilken?)

> Hvilken uploadmetode bruger du i billedupload.asp (med eller uden
> komponent?, hvis med: hvilken?)

Jeg bruger : AspUpload3.0.0.3

Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-06-06 12:48

kp skrev:

> Jeg bruger : AspUpload3.0.0.3

Fandt du dokumentationen?

Ellers kommer et tip her:

http://www.google.dk/search?q=AspUpload+3.0.0.3
=> User Manual (http://www.aspupload.com/manual.html)
=> 2. Uploading Files and Text Items
(http://www.aspupload.com/manual_simple.html)

Det er beskrevet med eksempler på ovenstående side.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : kp

Dato : 28-06-06 13:17

> [...]