hvad gør man når man skal til norge
Fra : Filip

Dato : 28-06-06 09:42

Hej

Mine forældre er i Norge på ferie, og vil gerne kunne ringe hjem til DK. De
har en Nokia 1100. Skal man indstille den specielt for at den kan hitte ud
af at den er i udlandet, eller gør den det selv? De kan nemlig ikke få
kontakt.

Filip

Fra : Filip

Dato : 28-06-06 09:42

De HAR fået oprettet udlandstelefoni, og det er ikke udløbet. Det er hos
CBB.

Filip

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 28-06-06 11:02

> De HAR fået oprettet udlandstelefoni, og det er ikke udløbet. Det er hos
> CBB.

Husker de +45 eller 0045 foran nummeret hvis de ringer til DK?

--
Michael

Fra : Jakob Griffel

Dato : 28-06-06 12:05

> De HAR fået oprettet udlandstelefoni, og det er ikke udløbet. Det er hos
> CBB.

Er den indstillet til automatisk valg af netværk? Hvis den står på manuelt
skal de jo selv søge efter et egnet net...

--
Hilsen Jakob

Fra : Filip

Dato : 28-06-06 20:17

> Er den indstillet til automatisk valg af netværk? Hvis den står på manuelt
> skal de jo selv søge efter et egnet net...

Jeg har lige snakket med mine forældre, og guidet dem igennem til automatisk
valg af netværk, men lige lidt hjælper det. De siger at der heller ikke er
signal på antennen. Når de sammenligner med andre norske telefoner er der
fin forbindelse. Kan det være at CBB via Sonofon ikke har ret til at bruge
deres net i norge??? De har prøvet flere steder deroppe, og der er ingen
steder hvor der er antenne signal.

Filip

Fra : PB

Dato : 28-06-06 11:23

"Filip" <filipravn@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ud af at den er i udlandet, eller gør den det selv? De kan nemlig ikke få

Telefonen burde søge automatisk efter en udbyder i Norge. Så 1 trin er at se
om telefonen finder en udbyder.
Hvis den gør det, så husk 0045 foran tlf. nummeret.
Hvis det stadig ikke virker derefter må I kontakte CBB, da de kan være de
ikke har fået åbnet korrekt.