Jordslåede teltsider på en VW Camper!
Fra : mogens

Dato : 27-06-06 23:01

Min gamle VW Camper fra 83 har stået ude i vinters, og det har den
ikke haft godt af. Specielt er teltsiderne på hævetaget meget
jordslåede indvendigt. Var hos en campingforhandler som kun havde
noget rensehalløj til moderne telte, derbl.a. inkluderede stive
rensebørster. Det tror jeg ikke at mine siderr kan klare. Stoffet
virker ikke specielt tykt og robust. Så er der nogen her som kan
anvise et produkt ell. et husråd til nænsom bortfjernelse af de
grimme sorte pletter?

På forhånd tak og

Bedste hilsner
Mogens

Fra : Anette

Dato : 28-06-06 00:18

mogens wrote:
Så er der nogen her som kan
> anvise et produkt ell. et husråd til nænsom bortfjernelse af de
> grimme sorte pletter?

Jeg har ikke prøvet på teltdug - men et gammelt husråd er at fjerne
jordslåede pletter på stof, med kærnemælk. Lægges i blød i mælken natten
over og vaskes.

/ Anette

Fra : mogens

Dato : 28-06-06 07:28

Det var et rigtig godt husråd, men min teltdug er fastmonterede på
glasfibertaget, såååå lægge i blød og vaske bliver lidt svært.
Jeg håber på noget der kan påsmøres ell. sprayes på og derefter
evt. skrubbes let.

Bedste hilsner

Mogens

Fra : Anette

Dato : 28-06-06 19:28

mogens wrote:
> [...]
> glasfibertaget, såååå lægge i blød og vaske bliver lidt svært.
> Jeg håber på noget der kan påsmøres ell. sprayes på og derefter

Hmmm det kunne man vel strengt taget også forsøge med kærnemælk, altså soppe
teltdugen godt ind, lade det være et par timer og så skylle det godt
igennem?

/ Anette

Fra : freja

Dato : 28-06-06 08:02

et andet godt husråd er sæbespåner blandet med lidt algefjerner

Fra : Kelter

Dato : 28-06-06 19:28

Her er der gode råd:
http://www.ask-alex.dk/soeg.php?searchfrase=jordsl%E5et&soeg=S%F8g