Priskrig på processor-markedet
Fra : Ding-Dong

Dato : 27-06-06 22:33

Jeg læste dette i eftermiddags:
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=27293
Jeg har købt et ASUS A8N-SLI Premium til en socket 939.
Jeg gør ikke i OC og min nuværende maskine har holdt fint i de sidste 4 år,
dog med lidt hardware udskiftninger i ny og næ så jeg kunne spille de spil
som krævede mere end den kunne byde på.
Socket 939 skulle ifølge artiklen udgå og det er en sådan en mit bundkort
skal bruge.
Jeg ser det lidt som at jeg har købt katten i sækken, dog uden at det skal
henledes til at være forhandlerens eller dem som har rådet mig til dette
køb:)
Har jeg købt katten i sækken?

Jeg har i øvrigt overvejet en dualcore. En kollega til en god ven siger at
hvis man skal udnytte GFX-kortets power, ASUS EAX1900XTX, skal den dual core
ligge over 4400+ og en singlecore skulle være over 3500+.
Jeg vil primært bruge den til spil og med det GFX-kort har jeg tænkt tanken
om at få 2 skærme tilsluttet, blot for lirrens skyld men samtidig fordi det
kan være ganske praktisk for de ting jeg har kørende i baggrunden:)
Hvilken CPU vil i anbefale?
Med hygsom hilsen

Ding-Dong

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 27-06-06 23:21

"Ding-Dong" <viper_1337@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:44a1a3df$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> Socket 939 skulle ifølge artiklen udgå og det er en sådan en mit bundkort skal bruge.

Det kan jeg da ikke læse der står ?

Der står at singlecore modellerne nok udgår i løbet af i år,
men styrken og fremtiden ligger jo også i X2/FX modellerne
som tingene ser ud nu.

Du kan aldrig gardere dig flere år frem med hensyn til
at kunne opgradere dit system.

Fra : John

Dato : 27-06-06 23:58

"Morten Jørgensen" <mj_500@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan aldrig gardere dig flere år frem

Som Storm P sagde: Det er svært at spå, især om fremtiden :)

Mvh John

Fra : Ding-Dong

Dato : 28-06-06 13:38

Morten Jørgensen skrev i en meddelelse
> Det kan jeg da ikke læse der står ?

Dette er sakset direkte fra artiklen:
Og flere processorer med sokkel 939, 754 og AM2 vil helt forsvinde.

Grundet ovenstående sætning skrev jeg som jeg gjorde:)
Har jeg forstået det forkert?
Med hygsom hilsen

Ding-Dong

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 28-06-06 17:16

Ding-Dong wrote:

> [...]
> Og flere processorer med sokkel 939, 754 og AM2 vil helt forsvinde.
>
> Grundet ovenstående sætning skrev jeg som jeg gjorde:)

Der stå vel ikke at ALLE processorer med sokkel 939, 754 og AM2 vil helt
forsvinde?
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 7.6.2006)

Fra : Hans

Dato : 28-06-06 17:39

Michael Lund Sørensen wrote:

> Der stå vel ikke at ALLE processorer med sokkel 939, 754 og AM2 vil
> helt forsvinde?

Flere kan aldrig betyde alle, så det må jeg give dig ret i.

Fornuftigt nok af AMD at få ryddet op i et alt for tætspringende sortiment,
men der går lang tid endnu før S-939 bliver udfaset og da slet ikke AM2.

Det er desværre typisk med den slags artikler at de er mere vild- end
vejledende.

Hans

Fra : JK

Dato : 28-06-06 13:54

On Tue, 27 Jun 2006 23:33:15 +0200, "Ding-Dong"
<viper_1337@hotmail.com> wrote:

> [...]
>om at få 2 skærme tilsluttet, blot for lirrens skyld men samtidig fordi det
>kan være ganske praktisk for de ting jeg har kørende i baggrunden:)

Jeg vil anbefale en X2 3800+ til s939 købt til august, da der kommer
prisfald d. 24. juli. Det skal lige slå igennem.

Det er ikke sådan at AM2 forsvinder, men nogle cpu-modeller udgår og
andre kommer til. S754 og s939 udgår nok fra AMD på længere sigt i
2007.

Læs denne artikel:
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=5807

Den siger, at AM2 med DDR2 er en udgift, det ikke betaler sig at
opgradere til, hvis det er fra s939.

I mine øjne: behold dit bundkort og din ram, og få en dual core s939,
når de bliver billigere.

Prisen i udlandet på en X2 3800+ skulle falde til 161$. Det er altså
ikke mange penge. Vel sådan rundt regnet 1500 kr. med dansk moms.
Måske vil du alligevel have en X2 4000+ eller lidt højere.

mvh

John