forkert farve ved udprintning
Fra : Jesper Hansen

Dato : 27-06-06 16:08

Hejsa

Jeg har et problem med min HP printer ( HP pcs 1110) jeg skal printe et
billede at nogle blomster, men himlen bliver lyse brun og de røde blomster
bliver blå. Hvad går der galt ??

Det skal lige siges at jeg nu har prøvet med flere forskellige farve
patroner og forskellige billeder.

Er der nogen der kan give en forklaring ??

Venlig hilsen
Jesper

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-06-06 20:12

"Jesper Hansen" <jmxxh@xx.tdcadsl.dk(fjern x'er for mail)> wrote in message
> [...]
> patroner og forskellige billeder.
>
> Er der nogen der kan give en forklaring ??

Byttet rundt på Blå og rød farve?

Fra : Jesper Hansen

Dato : 28-06-06 10:41

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> "Jesper Hansen" <jmxxh@xx.tdcadsl.dk(fjern x'er for mail)> wrote in
> message news:44a149dd$0$14008$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Byttet rundt på Blå og rød farve?

Hvis du mener jeg skal bytte rundt på patronerne, så er det umuligt da der
kun er en farve patron.

Desuden har jeg opdaget at det drejer sig om enklte billeder som jeg har
downloadet. Mine egne billeder er der ikke noget galt.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 02-07-06 18:27

Jesper Hansen skrev:
> [...]
>
> Desuden har jeg opdaget at det drejer sig om enklte billeder som jeg har
> downloadet. Mine egne billeder er der ikke noget galt.

Hej

Åben billederne i et billedbehandlings program evt. "Paint.net" (kan
hentes gratis på www.paint.net) åbn. billedet og tildel det en
farveprofil så som adobeRGB98 (som du henter fra Adobes hjemmeside) gem
dem så derefter igen.

Det er sandsynligt at billederne har fået en CMYK farveprofil (af den
person der har lagt billederne ud som muligvis bruger MAC) og det kan
din printer sikkert ikke genkende og prøver at ændre CMYK farvespektret
til RGB, men det er ikke altid at de gør det så heldigt. Selvom Windows
kan dekode CMYK er det ikke sikkert Printerdriveren kan.

Dit kamera optager helt sikkert i sRGB

Mvh
Simon

Fra : Jesper Hansen

Dato : 03-07-06 12:55

> [...]
> RGB, men det er ikke altid at de gør det så heldigt. Selvom Windows kan
> dekode CMYK er det ikke sikkert Printerdriveren kan.

Tak for svaret, det vil jeg prøve, næste gang jeg får det problem.
For jeg måtte finde nye billeder til denne gang og det lykkes også.

Tak, god sommer.

Jesper c",)