/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Dyredoktoren i Helsinge (Ørby)
Fra : James R. Vesterlund


Dato : 27-06-06 12:04


Min Cavalier King Charles Spaniel blev dårlig og hylede højt når jeg
rørte ved ham. Jeg ringede til dyredoktoren i Helsinge (Ørby) som IKKE
er vores faste dyrlæge og fik venligt at vide at jeg bare kunne komme
med det samme, de ville "putte" mig ind imellem andre aftaler. Meget
venlig og omsorgsfuld modtagelse på klinikken af begge dyrlæger.
God og professionel undersøgelse og diagnose.
God medicinering og hunden var frisk dagen efter og helt rask efter et
par dage. Det viste sig at han havde stukket sig på et eller andet
spidst fremmedlegeme hjemme i haven.

MEN.....MEN....MEN et honorar på 1237,50 kr incl moms, det er da lige i
overkanten. Dertil kom naturligvis udgifter til medicin givet af dyrlægen.
Totalt incl. moms 1559,50 kr !

Måske prøver jeg en anden Vet. næste gang


Med venlig hilsen
James R. Vesterlund
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


 
 
Trine Kornum Christi~ (27-06-2006)
Kommentar
Fra : Trine Kornum Christi~


Dato : 27-06-06 12:30

James R. Vesterlund <jamesvesterlundKATTE@BAKKEprivat.dk> writes:

> MEN.....MEN....MEN et honorar på 1237,50 kr incl moms, det er da lige i
> overkanten. Dertil kom naturligvis udgifter til medicin givet af dyrlægen.
> Totalt incl. moms 1559,50 kr !
>
> Måske prøver jeg en anden Vet. næste gang

Tegn en sygeforsikring og lad være med at spille hazard med hundens
helbred. Nu har du fundet en dygtig og omsorgsfuld dyrlæge, så lad da
ikke et par hundrede kroner ødelægge det.

Vi har selv brugt dyrlægen for omkring 18.000 i år og forsikringen har
dækket de 12.000.

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

http://www.triane.dk - I Biersted, nord for Aalborg

Majbritt Hågensen (27-06-2006)
Kommentar
Fra : Majbritt Hågensen


Dato : 27-06-06 13:04

Hej James

Det var da et underligt "spidst" svar du der fik fra Trine.....
Jo, du har da ret med din undren til dyrlæge-regningen det lyder da noget i
overkanten når man tænker på at en konsultation normalt koster omkring
25o-3oo kr. dertil kommer jo så medicinen, derfor er din regning nok lige i
overkanten...
Prøv dog at ringe til dyrlægen og venligt spørge til regningen, du kan da
bare sige det som det er , at du undrer dig....det ville jeg gøre ))

Hilsen Majbritt



Trine Kornum Christi~ (27-06-2006)
Kommentar
Fra : Trine Kornum Christi~


Dato : 27-06-06 14:28

"Majbritt Hågensen" <maajer@oncable.dk> writes:

> Det var da et underligt "spidst" svar du der fik fra Trine.....
> Jo, du har da ret med din undren til dyrlæge-regningen det lyder da noget i
> overkanten når man tænker på at en konsultation normalt koster omkring
> 25o-3oo kr. dertil kommer jo så medicinen, derfor er din regning nok lige i
> overkanten...

Nu havde jeg lige glemt at det var i kattegruppen og ikke hundegruppen
jeg var. Men hos vores dyrlæge koster en konsultation 427 kroner.

Men uanset om det er katte eller hunde, så mener jeg stadig ikke at
man skal vælge dyrlæge efter prisen. Se bare på vores gode ven Breth!

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

http://www.triane.dk - I Biersted, nord for Aalborg

fam. Ager (27-06-2006)
Kommentar
Fra : fam. Ager


Dato : 27-06-06 15:12


"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i en meddelelse
news:uejxaaft5.fsf@trinekc.dk...
> "Majbritt Hågensen" <maajer@oncable.dk> writes:
>
>> Det var da et underligt "spidst" svar du der fik fra Trine.....
>> Jo, du har da ret med din undren til dyrlæge-regningen det lyder da noget
>> i
>> overkanten når man tænker på at en konsultation normalt koster omkring
>> 25o-3oo kr. dertil kommer jo så medicinen, derfor er din regning nok lige
>> i
>> overkanten...
>
> Nu havde jeg lige glemt at det var i kattegruppen og ikke hundegruppen
> jeg var.
---------
GGGG.. ja, der er tone og pli til forskel.. (-;

> Men uanset om det er katte eller hunde, så mener jeg stadig ikke at
> man skal vælge dyrlæge efter prisen. Se bare på vores gode ven Breth!
>
> Mvh Trine
>
---------

nej, jeg vil nu også godt betale for at blive godt behandlet, og at man
føler, at det er kompetent behandling man får.
men selvfølgelig, får man lige så god behandling andetsteds, og til
billigere penge,så gør man vel det.
jeg har haft samme dyrlæge i 11-12 år og kunne ikke drømme om at skifte,
synes at det er smadderrart, at de kender dyrene, om det så er hundene,
kattene eller marsvinene.., at man ikke skal starte forfra hver gang man
skal til en ny dyrlæge. jeg mener iøvrigt at jeg giver omkring 400 for en
konsultation.

mvh. marie



HSLK (27-06-2006)
Kommentar
Fra : HSLK


Dato : 27-06-06 14:51

Hejsa James

Det er vel den i Tågerup du mener

Jeg syntes også de er blevet lidt dyre , jeg har ellers være ret glade for
dem de er gode ved dyrene.
Jeg gav 1561 for at få få klippet en kat i fuld narkose det var godt lidt
mere end jeg regnet med. En kastration (hankat) koster også mere hos dem end
hos de omkring liggende dyrlæger omkring 1200 kr hvor Hillerød og Hundested
tager 650 kr

Jeg vil gerne betale for at mine dyr bliver behandlet godt men jeg er sikker
på at jeg kan finde en god dyrlæge som er lidt billiger. Hundested er i
hvertfald gode og lidt billiger så må jeg køre det længere, så dyr er
benzinen trods alt ikke.

Jeg må indrømme jeg ikke er den bedste til at brokke mig men det burde jeg
nok

Knus Henriette.



Tina M. (27-06-2006)
Kommentar
Fra : Tina M.


Dato : 27-06-06 15:20


"HSLK" <ingen@ingen.dk> skrev i en meddelelse
news:44a137be$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hejsa James
>
> Det er vel den i Tågerup du mener
>
> Jeg syntes også de er blevet lidt dyre , jeg har ellers være ret glade for
> dem de er gode ved dyrene.
> Jeg gav 1561 for at få få klippet en kat i fuld narkose det var godt lidt
> mere end jeg regnet med. En kastration (hankat) koster også mere hos dem
> end hos de omkring liggende dyrlæger omkring 1200 kr hvor Hillerød og
> Hundested tager 650 kr
>
> Jeg vil gerne betale for at mine dyr bliver behandlet godt men jeg er
> sikker på at jeg kan finde en god dyrlæge som er lidt billiger. Hundested
> er i hvertfald gode og lidt billiger så må jeg køre det længere, så dyr er
> benzinen trods alt ikke.
>
> Jeg må indrømme jeg ikke er den bedste til at brokke mig men det burde jeg
> nok
>
> Knus Henriette.
>
Henriette

Du kan få klippet - uden narkose - på Kbh's Dyrehospital for ca. 250 kr.
SUPER flot arbejde, det tager ikke lang tid, og katten bliver ikke stresset.
Du kan altid spørge efter nummeret - og jer andre også selvfølgelig

--
Tina
www.heart-and-soul.dk
Perser & Exotic killinger til salg



Nina Sørensen (27-06-2006)
Kommentar
Fra : Nina Sørensen


Dato : 27-06-06 16:58


>
> Du kan få klippet - uden narkose - på Kbh's Dyrehospital for ca. 250 kr.
> SUPER flot arbejde, det tager ikke lang tid, og katten bliver ikke stresset.
> Du kan altid spørge efter nummeret - og jer andre også selvfølgelig
>
> --
> Tina
> www.heart-and-soul.dk
> Perser & Exotic killinger til salg
>
>

Det må jeg lige høre lidt mere om
Jeg har en der bliver lagt i narkose hver 8-9 måned for at blive
klippet. Der er ikke andre muligheder med ham (desværre) og han elsker
at være nyklippet. Problemet er at hans hjerte ikke er som det skal
være, derfor er det næsten at sige farvel hver gang han skal klippes.
Hvordan gør de derinde? ... de fleste katte hader jo lyden af en
babermaskine ? !



Med venlig hilsen
Nina Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Tina M. (27-06-2006)
Kommentar
Fra : Tina M.


Dato : 27-06-06 18:13


"Nina Sørensen" <mailKATTE@BAKKEtendertribes.dk> skrev i en meddelelse
news:1Acog.5417$cw2.1971@news.get2net.dk...
>
>>
>> Du kan få klippet - uden narkose - på Kbh's Dyrehospital for ca. 250 kr.
>> SUPER flot arbejde, det tager ikke lang tid, og katten bliver ikke
>> stresset.
>> Du kan altid spørge efter nummeret - og jer andre også selvfølgelig
>>
>> --
>> Tina
>> www.heart-and-soul.dk
>> Perser & Exotic killinger til salg
>>
>>
>
> Det må jeg lige høre lidt mere om
> Jeg har en der bliver lagt i narkose hver 8-9 måned for at blive
> klippet. Der er ikke andre muligheder med ham (desværre) og han elsker
> at være nyklippet. Problemet er at hans hjerte ikke er som det skal
> være, derfor er det næsten at sige farvel hver gang han skal klippes.
> Hvordan gør de derinde? ... de fleste katte hader jo lyden af en
> babermaskine ? !
>
>
>
> Med venlig hilsen
> Nina Sørensen
> - Tøm kattebakken ved privat svar
>
>
> Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
>
Jamen hun (Janni) kan bare det der - det er Janni fra kattepensionen, der
klipper, og hun har utroligt styr på kattene.
Vi har en perser, der VIL være exotic, så han bliver jævnligt klippet, og
hvis vi selv prøver, så tisser, laver og åbner han analkirtlerne på os, men
hos Janni bliver han totalt medgørlig.....utroligt
Vi har også fået ham ordnet hos en anden perseropdrætter, og der tog det ham
en uge, at blive sig selv, men her er han glad og tilfreds, så snart pelsen
er røget, og han er som en killing allerede, når han kommer hjem.
Ja, jeg var også målløs, da jeg så det første gang.

--
mvh, Tina
www.heart-and-soul.dk



Nina Sørensen (28-06-2006)
Kommentar
Fra : Nina Sørensen


Dato : 28-06-06 08:40


> >
> > Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
> >
> Jamen hun (Janni) kan bare det der - det er Janni fra kattepensionen, der
> klipper, og hun har utroligt styr på kattene.
> Vi har en perser, der VIL være exotic, så han bliver jævnligt klippet, og
> hvis vi selv prøver, så tisser, laver og åbner han analkirtlerne på os, men
> hos Janni bliver han totalt medgørlig.....utroligt
> Vi har også fået ham ordnet hos en anden perseropdrætter, og der tog det
ham
> en uge, at blive sig selv, men her er han glad og tilfreds, så snart pelsen
> er røget, og han er som en killing allerede, når han kommer hjem.
> Ja, jeg var også målløs, da jeg så det første gang.
>
> --
> mvh, Tina
> www.heart-and-soul.dk
>
>


Tak for tippet. Det lyder som om det er forsøget værd.
Og ja, det er utroligt hvad det kan gøre for nogle katte at blive
klippet. Min kastrat har nu altid været et dårligt liv og i årevis
overvejede jeg at sige at nu skulle det være slut med ham. Han har
dårlige knæ, dårlige hofter og dårligt hjerte (opdagede det da han var
1,5 år gammel). Han var sur, nervøs, havde kedelig pels og var asocial,
derfor fik jeg i et par år smertestillende til ham. Det hjalp også. Et
år gik der så helt kludder i hans kedelige fedtede pels og jeg valgte at
få ham i narkose for at blive klippet. Siden da er han blevet en hel
anden kat. Han er glad, lækker, styrer hele flokken, opfører sig som en
3 måneders killing.. og får ingen smertestillende overhovedet, blot han
bliver klippet.
Det er underligt at det kan gøre sådan en stor forskel, men min teori
går på at de timer en kat bruger om dagen på at ordne sådan en
langhårspels, dem kan han slappe af og dermed har han et større overskud.
Hvad tror du er grunden til at nogle bare VIL at være korthårskatte?

Med venlig hilsen
Nina Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Nina Sørensen (28-06-2006)
Kommentar
Fra : Nina Sørensen


Dato : 28-06-06 09:33

Ja, jeg har altså bestilt tid hos hende nu. -Så må vi se om han vil
finde sig i det

Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Lise Hudtloff Nielse~ (28-06-2006)
Kommentar
Fra : Lise Hudtloff Nielse~


Dato : 28-06-06 09:42

Hej Nina

> Han er glad, lækker, styrer hele flokken, opfører sig som en
> 3 måneders killing.. og får ingen smertestillende overhovedet, blot han
> bliver klippet.
> Det er underligt at det kan gøre sådan en stor forskel, men min teori
> går på at de timer en kat bruger om dagen på at ordne sådan en
> langhårspels, dem kan han slappe af og dermed har han et større overskud.

Jeg får også klippet min perser af Janni på kattepensionen. Han skriger og
hyler, hver gang jeg prøver at børste ham, men hos hende står han bare
rigtig stille efter det første ½ minuts tid. Prisen er godt nok steget til
300 kr., men det er jo ingenting i sammenligning med narkose m.v. hos
dyrlægen. Han får også sin anden ungdom i en alder af 10 år, når han har
været under trimmeren, og det holder 8-9 mdr. Og når ikke han slapper af
eller sover, er han klart ude på skrammer *G* Han er sågar blevet mildere
stemt overfor killingerne, som nu er 7 år og vel ikke kan betegnes som sådan
mere. Men hver gang de har nærmet sig, har de fået et par på hatten. Det gør
han stort set ikke mere.

Med venlig hilsen
Lise



Nina Sørensen (28-06-2006)
Kommentar
Fra : Nina Sørensen


Dato : 28-06-06 11:50


>
> Jeg får også klippet min perser af Janni på kattepensionen. Han skriger og
> hyler, hver gang jeg prøver at børste ham, men hos hende står han bare
> rigtig stille efter det første ½ minuts tid. Prisen er godt nok steget til
> 300 kr., men det er jo ingenting i sammenligning med narkose m.v. hos
> dyrlægen.

Nej, det er under halv pris.
Og man skal bestemt også tænke på den risiko det er at lægge en kat i
narkose.


Han får også sin anden ungdom i en alder af 10 år, når han har
> været under trimmeren, og det holder 8-9 mdr. Og når ikke han slapper af
> eller sover, er han klart ude på skrammer *G* Han er sågar blevet mildere
> stemt overfor killingerne, som nu er 7 år og vel ikke kan betegnes som
sådan
> mere. Men hver gang de har nærmet sig, har de fået et par på hatten. Det
gør
> han stort set ikke mere.

Det er det samme med min. Før var han en muggen "gammel" kat. Nu efter 4
år med klipning er han en "ung" glad kat, der enda kan finde på at lege
med killinger. Før var han bestemt ikke venligsindet overfor forandringer.
Det galt alt fra en stol der blev flyttet til fremmede katte. Han er en
super dejlig glad kat i dag ... bare han ikke er langhåret.
Kan ikke være sjovt at være korthårskat-født-i-en-langhårskrop...
Tak for din erfaring. Jeg er spændt på om hun kan klare min bamse også.
Nina

Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Tina M. (28-06-2006)
Kommentar
Fra : Tina M.


Dato : 28-06-06 13:03


"Nina Sørensen" <mailKATTE@BAKKEtendertribes.dk> skrev i en meddelelse
news:enqog.15$ZD5.12@news.get2net.dk...
>
>> >
>> > Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
>> >
>> Jamen hun (Janni) kan bare det der - det er Janni fra kattepensionen, der
>> klipper, og hun har utroligt styr på kattene.
>> Vi har en perser, der VIL være exotic, så han bliver jævnligt klippet, og
>> hvis vi selv prøver, så tisser, laver og åbner han analkirtlerne på os,
>> men
>> hos Janni bliver han totalt medgørlig.....utroligt
>> Vi har også fået ham ordnet hos en anden perseropdrætter, og der tog det
> ham
>> en uge, at blive sig selv, men her er han glad og tilfreds, så snart
>> pelsen
>> er røget, og han er som en killing allerede, når han kommer hjem.
>> Ja, jeg var også målløs, da jeg så det første gang.
>>
>> --
>> mvh, Tina
>> www.heart-and-soul.dk
>>
>>
>
>
> Tak for tippet. Det lyder som om det er forsøget værd.
> Og ja, det er utroligt hvad det kan gøre for nogle katte at blive
> klippet. Min kastrat har nu altid været et dårligt liv og i årevis
> overvejede jeg at sige at nu skulle det være slut med ham. Han har
> dårlige knæ, dårlige hofter og dårligt hjerte (opdagede det da han var
> 1,5 år gammel). Han var sur, nervøs, havde kedelig pels og var asocial,
> derfor fik jeg i et par år smertestillende til ham. Det hjalp også. Et
> år gik der så helt kludder i hans kedelige fedtede pels og jeg valgte at
> få ham i narkose for at blive klippet. Siden da er han blevet en hel
> anden kat. Han er glad, lækker, styrer hele flokken, opfører sig som en
> 3 måneders killing.. og får ingen smertestillende overhovedet, blot han
> bliver klippet.
> Det er underligt at det kan gøre sådan en stor forskel, men min teori
> går på at de timer en kat bruger om dagen på at ordne sådan en
> langhårspels, dem kan han slappe af og dermed har han et større overskud.
> Hvad tror du er grunden til at nogle bare VIL at være korthårskatte?
>
> Med venlig hilsen
> Nina Sørensen
> - Tøm kattebakken ved privat svar
>
>
> Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
>
Hej Nina

Tænk, jeg har oplevet det samme med vores perser - han halter, og kan
næsten ikke gå, hvis pelsen får lov til at være en perserpels, men når han
bliver klippet, så er han frisk, killing igen (han er 5 år) og ligger sammen
med os i sengen, hvilket han ikke gør, hvis han er langhåret.....meget
underligt.

Held og lykke og meld gerne tilbage - vi skal derud d. 19. juli

--
Mvh, Tina
www.heart-and-soul.dk



Nina Sørensen (01-07-2006)
Kommentar
Fra : Nina Sørensen


Dato : 01-07-06 13:30

>
> Held og lykke og meld gerne tilbage - vi skal derud d. 19. juli
>
> --
> Mvh, Tina
> www.heart-and-soul.dk
>
>

Jamen her er så tilbagemeldingen.
Jeg havde en aftale med Janni i dag kl. 12, så der troppede jeg op med
Seven i kassen. Seven gik ud af kassen. Hun tog klipperen frem. Klippede
løs i en lille halv time. Vi snakkede imens. Seven spandt så meget at
han kløjsede i sit eget mundvand.... Til sidst blev han lidt restløs da
hun studsede kanter og kom med en lille halvhjertet brummer, men der var
hun jo også færdig med ham.

..aner simpelthen ikke hvad jeg skal sige. Er måløs ! Jeg blandede mig
helt udenom det de havde sammen. Ved ikke om det lykkedes mig at virke
helt normal, men jeg var bestemt ikke upåvirket over at se hvordan hun
klarede den.

Resultatet er 1 skt glad nyklippet kat der IKKE har været udsat for
narkose, og for kun 300 kroner !
Det gør vi ski hellere end gerne igen om 8-9 måneder. 1.000 tak for
tippet

Hilsen Nina - der sidder hovedrystende og tænker "..han spandt bare ...
?!?!"

Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Kate (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 02-07-06 08:24

Nina Sørensen <mailKATTE@BAKKEtendertribes.dk> wrote in
news:QUtpg.35$KU2.5@news.get2net.dk:

> .aner simpelthen ikke hvad jeg skal sige. Er måløs ! Jeg blandede
> mig helt udenom det de havde sammen. Ved ikke om det lykkedes mig
> at virke helt normal, men jeg var bestemt ikke upåvirket over at
> se hvordan hun klarede den.

Der er åbenbart nogen som har et helt specielt tag på dyr

--
Kate

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=239
Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Lise Hudtloff Nielse~ (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Lise Hudtloff Nielse~


Dato : 02-07-06 11:16

Hej Nina

> Jamen her er så tilbagemeldingen.
> Jeg havde en aftale med Janni i dag kl. 12, så der troppede jeg op med
> Seven i kassen. Seven gik ud af kassen. Hun tog klipperen frem. Klippede
> løs i en lille halv time. Vi snakkede imens. Seven spandt så meget at
> han kløjsede i sit eget mundvand.... Til sidst blev han lidt restløs da
> hun studsede kanter og kom med en lille halvhjertet brummer, men der var
> hun jo også færdig med ham.

Jeg sidder bare med et smil på læben *S* det er ligesom at se min Quincy hos
hende. Han drejer også rundt om sig selv, piber og kurrer, og før han får
set sig om, er hun færdig *S*

> Resultatet er 1 skt glad nyklippet kat der IKKE har været udsat for
> narkose, og for kun 300 kroner !
> Det gør vi ski hellere end gerne igen om 8-9 måneder. 1.000 tak for
> tippet

Jeg takker også, da det i sin tid var Tina, der foreslog mig pensionen, og
da dyrlægen så også gjorde det, måtte jeg jo overgive mig *S* Og jeg synes
faktisk, at Quincy bliver pænere af en tur hos Janni end hos dyrlægen. Men
det siger jeg ikke til Raiku *G*

> Hilsen Nina - der sidder hovedrystende og tænker "..han spandt bare ...
> ?!?!"

Jeg troede, at du efterhånden havde lært, at de små bæster kan blive ved med
at overraske os *G*

Med venlig hilsen
Lise



Kate (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 02-07-06 08:25

Nina Sørensen <mailKATTE@BAKKEtendertribes.dk> wrote in
news:enqog.15$ZD5.12@news.get2net.dk:

> Hvad tror du er grunden til at nogle bare VIL at være
> korthårskatte?

Hmmm, måske lidt lige som mennesker der er født i det forkerte køns
krop?

--
Kate

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=239
Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

James R. Vesterlund (28-06-2006)
Kommentar
Fra : James R. Vesterlund


Dato : 28-06-06 11:45

Hej Henriette.

Ja, du har ret det er den i Tågerup. Ørby er vejen før når man kommer
fra Tisvilde, my mistake !
Du nævner Hundested, har du et navn på dyrlægen ?

Hilsen James





> HSLK skrev:
> Hejsa James
>
> Det er vel den i Tågerup du mener
>
> Jeg syntes også de er blevet lidt dyre , jeg har ellers være ret glade for
> dem de er gode ved dyrene.
> Jeg gav 1561 for at få få klippet en kat i fuld narkose det var godt lidt
> mere end jeg regnet med. En kastration (hankat) koster også mere hos dem
end
> hos de omkring liggende dyrlæger omkring 1200 kr hvor Hillerød og Hundested
> tager 650 kr
>
> Jeg vil gerne betale for at mine dyr bliver behandlet godt men jeg er
sikker
> på at jeg kan finde en god dyrlæge som er lidt billiger. Hundested er i
> hvertfald gode og lidt billiger så må jeg køre det længere, så dyr er
> benzinen trods alt ikke.
>
> Jeg må indrømme jeg ikke er den bedste til at brokke mig men det burde jeg
> nok
>
> Knus Henriette.
>
>




Med venlig hilsen
James R. Vesterlund
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


HSLK (28-06-2006)
Kommentar
Fra : HSLK


Dato : 28-06-06 12:53


Hejsa

> Ja, du har ret det er den i Tågerup. Ørby er vejen før når man kommer
> fra Tisvilde, my mistake !

ok skulle bare være sikker for der ligger også en i Laugø men de tager vist
kun store dyr.

> Du nævner Hundested, har du et navn på dyrlægen ?

Dyrlægegården mener jeg den hedder har været der en gang meget meget fin
betjening og riemlig pris.

Knus Henriette.



Henriette Snejbjerg (28-06-2006)
Kommentar
Fra : Henriette Snejbjerg


Dato : 28-06-06 20:59


"James R. Vesterlund" <jamesvesterlundKATTE@BAKKEprivat.dk> skrev i en
meddelelse news:q4tog.24$b21.15@news.get2net.dk...
> Hej Henriette.
>
> Ja, du har ret det er den i Tågerup. Ørby er vejen før når man kommer
> fra Tisvilde, my mistake !
> Du nævner Hundested, har du et navn på dyrlægen ?

Nej det er faktisk i Ørby som du nævnte først ;) Tågerup ligger på den anden
side af Kildevejen - Ørby starter med Dyrelægen. Vejen hedder
Maglebjergvej - og byskiltet står lidt forvirrende et langt stykke oppe af
denne... Men det er jo egentlig også lidt ligegyldigt i denne sammenhæng *g*

Vi har brugt dyredoktoren til vores katte altid. Og ja, han er rigtig
dyr....
MEN vi har også altid kunnet ringe til ham hvornår det skulle være
nødvendigt. Et par gange har vi været afsted om aftenen i weekenden - altid
kun med kort varsel. De hjælper altid hvis behovet er der....
Vi har også oplevet at dyrlægen har ringet os op for at spørge om vi
manglede Emil. Han var blevet kontaktet af en anden dyrlæge i området, der
havde haft en kat i konsultationen til chek af øremærkning. Det var nemlig
svært at tyde, men vores dyrlæge mente bestemt det måtte være vores Emil
udfra beskrivelsen. Og ganske rigtigt - vi fik på den måde Emil tilbage
efter en sviptur på 3 måneder...

Jeg har som det ses kun lovord tilovers for dyredoktoren. Men vil bestemt
også indrømme at de er meget dyre!

Hilsen en anden Henriette - der indtil for kort tid siden også boede i
Ørby...
---
Henriette
www.ekvinde.dk



HSLK (29-06-2006)
Kommentar
Fra : HSLK


Dato : 29-06-06 08:24


> Nej det er faktisk i Ørby som du nævnte først ;) Tågerup ligger på den
> anden
> side af Kildevejen - Ørby starter med Dyrelægen. Vejen hedder
> Maglebjergvej - og byskiltet står lidt forvirrende et langt stykke oppe af
> denne... Men det er jo egentlig også lidt ligegyldigt i denne sammenhæng
> *g*

I de 33 år jeg har boet her i Tågerup har det altid heddet Tågerup også på
den anden side af kildevejen også ørby er længere nede, det samme siger
naberne som har boet her længre en jeg

Men det er en dikution præsis som Tisvilde og Tisvildeleje

Men udover det så er jeg ganske enig de er der altid men desværre er jeg som
pensionist nød til at tænke lidt med pengepungen naturligvis uden at gå på
kompromi med kvaliteten

Knus Henriette.



Henriette Snejbjerg (29-06-2006)
Kommentar
Fra : Henriette Snejbjerg


Dato : 29-06-06 17:46

> I de 33 år jeg har boet her i Tågerup har det altid heddet Tågerup også på
> den anden side af kildevejen også ørby er længere nede, det samme siger
> naberne som har boet her længre en jeg
>
> Men det er en dikution præsis som Tisvilde og Tisvildeleje

Jeg vil helst heller ikke ind i en diskussion - det har jeg slet ikke boet
her længe nok til *smiler*

Jeg boede på Maglebjergvej indtil for kort tid siden, og ved da at en stor
del af vejen føler sig tilhørende Ørby. Men det er selvfølgelig ikke
ensbetydende at det så også er virkeligheden *hmm...*
Og pensionen der er lige ved siden af dyrlægen, har da også adresse på
Maglebjergvej i Ørby? Men det er vel samme mærkelige indeling der gør sig
gældende som at halvdelen af Ørby har postadresse i Helsinge - den anden
halvdel i Vejby....

> Men udover det så er jeg ganske enig de er der altid men desværre er jeg
> som pensionist nød til at tænke lidt med pengepungen naturligvis uden at
> gå på kompromi med kvaliteten
>
> Knus Henriette.

Ved du hvordan dyrlægerne inde i Helsinge er, med hensyn til pris og
kvalitet? Nu hvor vi forhåbentlig skal have en lile maine coon killing igen
(desværre døde den vi havde forelsket os i igår *vræl*), så kunne det godt
være aktuelt at finde et billigere sted.

Dyredoktoren er efter min mening utrolig søde, hjælpsomme, dygtige (og
dyre), men det udelukker jo ikke kvalitet andre steder....

Henriette

---
Henriette
www.ekvinde.dk




HSLK (29-06-2006)
Kommentar
Fra : HSLK


Dato : 29-06-06 20:51

Hejsa


>
> Ved du hvordan dyrlægerne inde i Helsinge er, med hensyn til pris og
> kvalitet? Nu hvor vi forhåbentlig skal have en lile maine coon killing
> igen
> (desværre døde den vi havde forelsket os i igår *vræl*), så kunne det godt
> være aktuelt at finde et billigere sted.

Jeg ville ALDRIG bruge dem, jeg føler mere de kigger på din pengepung end på
dyret og man kan næsten ikke komme hurtig nok ud af døren og jeg har hørt
flere som føler de bare behandler for at behandle.

min egen oplevlse med dem har heller ikke været så posiktiv jeg har en gang
fået vaccineret killinger der inde og de havde så travlt at de slet ikke
tjekkede killingerne ordentligt jeg måtte selv bla bede dem om at tjekke
halen for jeg mente bestemt den have hale knæk i det hele taget virkede det
som om ud af vagten og betal så vi kan få næste betaler ind

> Dyredoktoren er efter min mening utrolig søde, hjælpsomme, dygtige (og
> dyre), men det udelukker jo ikke kvalitet andre steder....

Jeps enig du kan jo kigge på dyrlægegården i Hundested de er lige så søde


knus Henriette.



Henriette Snejbjerg (29-06-2006)
Kommentar
Fra : Henriette Snejbjerg


Dato : 29-06-06 21:29


"HSLK" <ingen@ingen.dk> skrev i en meddelelse > Jeps enig du kan jo kigge på
dyrlægegården i Hundested de er lige så søde
>
>
> knus Henriette.

Det vil jeg huske. Tak

---
Henriette
www.ekvinde.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste