Newbie drev problem
Fra : Hmmm

Dato : 27-06-06 11:04

Hej alle

Jeg har et mystisk problem med min computer.
Efter min datter havde spillet lidt, kunne Windows XP prof. ikke finde
mine dvd drev, jeg har et dvd drev + en dvd brænder i.
I enhedshåndtering var de begge at se, men der var problemer med
driveren stod der. Jeg forsøgte at opdatere driveren, og lad den gå på
nettet selv og søge, men uden held.
Også i bios kunne jeg se drevene.
Da det alligevel var længe siden Windows XP prof. var installeret tænkte
jeg at en geninstallation ville løse problemet. Den booter også fint op
på Windows Cd'en og gennemfører den første del af installationen, når
den booter igen, i windows, for at gennemføre anden del af
installationen, fejler på at den ikke kan finde, installationsfilerne,
da der ikke er noget drev.
Nogen ideer ?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-06-06 15:29

"Hmmm" skrev i en meddelelse

> [...]
> booter igen, i windows, for at gennemføre anden del af installationen,
> fejler på at den ikke kan finde, installationsfilerne, da der ikke er

Hej

Det er nok fordi xp ikke har en driver til harddisk controleren...
Er det SATA disk, skal du have driveren på diskette og trykke F6 under
opstart.
Hilsen
Michael

Fra : Hmmm

Dato : 27-06-06 17:27

Michael Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Det er nok fordi xp ikke har en driver til harddisk controleren...
> Er det SATA disk, skal du have driveren på diskette og trykke F6 under

Det er ganske rigtig SATA diske der er i, og jeg har indlæst drivere til
dem, via F6, ellers kan XP slet ikke finde nogen diske at installere på.
Men det er DVD drevene, XP ikke kan finde, bortset fra i bios, og de er
på ide kabel.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-06-06 22:25

> [...]
> Men det er DVD drevene, XP ikke kan finde, bortset fra i bios, og de er på

Ja, jeg kan jo bare læse dit indlæg ordentligt

Så har jeg ikke de store ting andet at det forefalder mig at XP kan ændre på
DMA indstillingerne hvis der er gentagene problemer med drevet ! (bios)

Michael