Omskrivning af SQL sætning fra MySQL til M~
Fra : Kim Andersen

Dato : 27-06-06 09:01

Hej NG.

Jeg har en SQL sætning, hvor jeg i MySQL har lavet så den sortere på en
bestemt måde.
Men denne sætning er MS SQL ikke med på. How-to do ?

MySQL sætning.

SELECT action FROM tbl_action ORDER BY action='checkactivity' DESC,
action='setactivity' DESC

Hvordan skal den omskrives til MS SQL?

/Kim

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-06-06 13:20

Kim Andersen skrev:

> MySQL sætning.
>
> SELECT action FROM tbl_action ORDER BY action='checkactivity'
> DESC, action='setactivity' DESC

Hvad gør den?

> Hvordan skal den omskrives til MS SQL?

Et bud, uden at vide hvordan MySQL håndterer din nuværende sætning:

SELECT action
FROM tbl_action
ORDER BY CASE action
       WHEN 'checkactivity' THEN 2
       WHEN 'setcativity' THEN 1
       ELSE 0 END

Hvis der kun er de to værdier, kan du vel også bare bruge:

.... ORDER BY action
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-06-06 13:35

On Tue, 27 Jun 2006 14:19:43 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>SELECT action
>FROM tbl_action
>ORDER BY CASE action
>        WHEN 'checkactivity' THEN 2
>        WHEN 'setcativity' THEN 1
>        ELSE 0 END

Jeg vil antage, at du skal have en DESC på her.

--
- Peter Brodersen
Ugens^WMånedens^WSommerens værktøj - Find vej: www.findvej.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-06-06 14:06

Peter Brodersen skrev:

> Jeg vil antage, at du skal have en DESC på her.

Det har du nok ret i. Det afhænger af om de to navngivne værdier
skal komme før eller efter alle andre (jeg er ikke sikker på hvad
den oprindelige forespørgsel skal gøre).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-06-06 14:08

On Tue, 27 Jun 2006 15:06:22 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Det har du nok ret i. Det afhænger af om de to navngivne værdier
>skal komme før eller efter alle andre (jeg er ikke sikker på hvad
>den oprindelige forespørgsel skal gøre).

Den oprindelige vil for hvert af udsagnene returnere 1 (sand) eller 0
(falsk), og så sortere faldende efter denne værdi.

Fra : Kim Andersen

Dato : 06-07-06 11:18

Hej Jens.

> Hvad gør den?

Tabellen indeholder forskellige actions, ca. 5 forskellige.
Men 'checkactivity' og 'setactivity' skal komme først og så derefter de
andre.

> Et bud, uden at vide hvordan MySQL håndterer din nuværende sætning:
>
> SELECT action
> FROM tbl_action
> ORDER BY CASE action
> WHEN 'checkactivity' THEN 2
> WHEN 'setcativity' THEN 1
> ELSE 0 END

Okay, så med denne indstilling , vil 'checkactivity' og 'setactivity' komme
før de andre ?

/Kim