DSI database ( dos) defekt
Fra : pm

Dato : 27-06-06 07:52

Nogen som kan hjælpe ??

Jeg har anvendt DSI program..dos versionen og ved en fejl slettet fil med
slægtsforskning.

Ved genskabelse kan mit DSI 2.8 ?? ikke læse filerne og siger det ikke er
vers 1.

Hvordan kan jeg åbne dem igen eller alternativt åbne databasen og ad den vej
aflæse oplysnimngerne.
Ved nok programmet er YT..men håber lige på et godt tip

mvh

pm

Fra : Robert Piil

Dato : 27-06-06 08:12

On Tue, 27 Jun 2006 08:51:49 +0200, "pm" <ps98@tzeliamail.dk> wrote:

> [...]
>aflæse oplysnimngerne.
>Ved nok programmet er YT..men håber lige på et godt tip

Der er ikke meget hjælp at hente på google. Måske kunne man prøve at
sende en mail til ham her:

http://www.wind.dk/ivar.cv.html

der ser ud til at hvae vidst lidt om DSI-base engang.

Jeg ved ikke hvordan DSI gemmer data, men måske kan nogle af
oplysningerne genskabes ved at åbne filen i en ganske alm editor.

.... og du har helt ret, jeg har ikke set et DSI system siden
slutningen af firserne.

--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-06-06 13:34

Robert Piil skrev:

> Jeg ved ikke hvordan DSI gemmer data, men måske kan nogle af
> oplysningerne genskabes ved at åbne filen i en ganske alm
> editor.

Det er svært - DSI bruger sit eget (binære) format.

> ... og du har helt ret, jeg har ikke set et DSI system siden
> slutningen af firserne.

På min arbejdsplads anvendes DSI stadig til en del opgaver, men det
er dog ved at blive udfaset.

PM - du er velkommen til at sende mig den fil du ikke kan åbne. Jeg
kan prøve at åbne den her (vi kører DSI 2.2).
Min svaradresse er gyldig.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : pm

Dato : 27-06-06 21:23

> PM - du er velkommen til at sende mig den fil du ikke kan åbne. Jeg
> kan prøve at åbne den her (vi kører DSI 2.2).
> Min svaradresse er gyldig.

Tak for jeres svar
Henvisningen har jeg brugt og afventer svar. Og tilbud om fremsendelse af
filen er et flot tilbud, som måske kan blive aktuelt.
Tusinde tak for jeres interesse

pm